خبرگزاری کار ایران

رنگرز: بنا معمار کشتی فرنگی ایران است و فرنگی را بدون او نمی‌توان تصور کرد/ شاید اگر روس‌ها در مسابقات بودند به نفع ما می‌شد/ فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در مورد ورزشگاه وطنی به ما کم لطفی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۰۴

پیشکسوت کشتی و مدیر ورزش و جوانان استان مازندران در مورد وضعیت تیم ملی کشتی و همچنین آماده سازی ورزشگاه وطنی صحبت کرد.

حسن رنگرز در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص نتایج تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد اظهار داشت: من عملکرد تیم‌هایمان را مثبت ارزیابی می‌کنم و با تعداد مدال‌های خوبی به ایران برگشتیم. شاید عده‌ای انتقاد داشته باشند و فکر کنند می‌توانستیم با نتایج بهتری برگردیم ولی خب شرایط گاهی اینگونه ایجاب می‌کند و با توجه به شرایط فکر می‌کنم هم کشتی آزاد و هم کشتی فرنگی نتایج خوبی گرفتند.

وی در مورد وضعیت محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی و انتقاداتی که به نتایج تیم می‌شود، گفت: محمد بنا معمار کشتی فرنگی ایران است، هرچند خودش به نوعی خسته شده و دیگر نمی‌خواهد ادامه دهد ولی واقعاً وضعیت جوری است که کشتی فرنگی را بدون محمد بنا نمی‌توانیم تصور کنیم. در کشتی فرنگی هم در واقع ما درگیر بدشانسی شدیم، البته یک سری مسائل فنی هم در این میان دخیل بود و اشتباهات فنی و شرایط بدنی برخی از بچه ها مناسب این مسابقات نبود. این را هم در نظر بگیرید که نتایج 4 وزن اول یک شوک منفی به روحیه تیم وارد کرد و این دقیقاً برعکس کشتی آزاد بود که در 4 وزن اول نتایج خوبی کسب کردیم و اثرش را روی ادامه مسابقات گذاشت.

پیشکسوت کشتی در ادامه عنوان کرد: در کشتی آزاد کسب هفت مدال رنگارنگ و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی نتیجه خیلی خوبی است. من به پژمان درستکار و همکارانش خدا قوت می‌گویم و به همه قهرمانان کشتی مان هم خسته نباشید می‌گویم و عملکرد دبیر و سوریان که بهترین زیرساخت‌ها را برای موفقیت کشتی فراهم کردند را هم تحسین می‌کنم. این را هم بگویم که از 10 وزن در 8 وزن کشتی گیران مازندرانی در تیم ملی حضور داشتند و از 7 مدال، 6 مدال را مازنی‌ها کسب کردند و می‌توان به نوعی عنوان کرد که مازندران به تنهایی اگر محاسبه شود در جایگاه نایب قهرمانی جهان قرار می‌گیرد. این نشان از ظرفیت بی نظیر کشتی مازندران دارد و باید نگاه خاصی به کشتی مازندران ایجاد شود. ما در مازندران هرچقد سرمایه گذاری کنیم روی کشتی نتیجه اش را خواهیم دید.

رنگرز در مورد حسن یزدانی و عدم موفقیتش در کسب مدال طلا در رقابت با تیلور گفت: حسن یزدانی امسال یک اثر تاریخی از خودش به جا گذاشت و از لحاظ تعداد مدال بهترین کشتی گیر تاریخ ورزش ایران شود ولی حسن به دلیل مرام و منش پهلوانی‌اش محبوب مردم شده است و به خاطر مدال‌هایش نیست. بعد از جهان پهلوان تختی هیچ ورزشکاری به این محبوبیت ما نداشتیم. در مورد کشتی‌اش با تیلور به هر حال مسابقه برد و باخت دارد و تیلور هم حریف قدری برای حسن است و شرایط روحی و فنی یک وقت‌هایی مانع نتیجه گیری می‌شود. حسن بازی را خوب شروع کرد ولی در ادامه اتفاقاتی افتاد که او را از مدال طلا دور کرد. ولی شک نکنید حسن یزدانی بازهم برای این مملکت مدال طلا خواهد آورد.

وی در مورد اینکه در نبود روسیه انتظار از تیم کشتی فرنگی و آزاد در کسب مدال بیشتر بود، توضیح داد: شما این موضوع را از یک جهت دیگری باید نگاه کنید. اگر روس‌ها در این مسابقات بودند قدرت بین ایران و روسیه و آمریکا تقسیم می‌شد و در این رقابت ممکن بود روسیه بیشتر از اینکه بتواند به ما ضربه بزند به آمریکا ضربه می‌زد و ممکن بود حضور روسیه منجر به قهرمانی ما شود. در مسابقات گذشته هم روسیه حضور داشته است و ما توانستیم قهرمان شویم. در کل کسب 7 مدال و 2 طلا جزو نتایج درخشان ما در مسابقات جهانی محسوب می‌شود. شما این را هم در نظر بگیرید که ما در کشتی آزاد پایبند به رقابت‌های انتخاباتی بودیم و در خیلی از اوزان این موضوع باعث جوانگرایی تیم شد و هزینه‌هایی هم داشت ولی این نگاه آینده نگرانه بود. پایبندی به قانون هزینه دارد ولی در دراز مدت این به سود کشتی ماست.

پیشکسوت کشتی در مورد ناراحتی جامعه کشتی از نمایش فیلم‌هایی که کشتی‌گیران را با چهره بدی به تصویر می‌‌کشند توضیح داد: من این سریال یاغی را تا امروز یک قسمتش را هم ندیدم و نمی‌توانم در مورد این فیلم نظر بدهم ولی به صورت کلی این انتقاد را به صدا و سیما و سینما و هنر نمایشی کشور دارم که هرجا می‌خواهند یک چهره منفی به نمایش بگذارند سراغ ورزش کشتی می‌آیند در حالیکه کشتی یک رشته پهلوان پرور است و درست نیست ورزش اول کشور را به این شکل به نمایش بگذاریم و چهره بدی از آن در سطح جامعه به تصویر بکشیم.

رنگرز به عنوان مدیر ورزش و جوانان استان مازندران در مورد وضعیت میزبانی نساجی در ورزشگاه وطنی هم گفت: ما از سال 97 تا امروز بالغ بر 67 میلیارد برای ورزشگاه وطنی هزینه کردیم. تا سال گذشته تنها ایراد سازمان لیگ از ما فقط بحث چمن ورزشگاه بود که ما چمن را به طور کامل تعویض کردیم و بهترین چمن ممکن را با بالاترین استانداردها و متدهای جهانی پهن کردیم و سکوها و فضای ورزشگاه را بازسازی کردیم، سیستم صوتی و بازسازی VIP را انجام دادیم ولی از سوی فدراسیون با کم لطفی مواجه شدیم. ملاحضات دولت و استان‌ها باید در نظر گرفته شود. ما در ورزش مازندران در مسیر استانداردسازی استادیوم ها حرکت کردیم طبق فاکتورهای سازمان لیگ عمل کردیم ولی اینکه هر روز فشار بر ما بیشتر شود و خواسته‌های جدیدی مطرح می‌شود به نوعی کم لطفی دوستان است. یک تعداد ایرادهای جدیدی گرفته‌اند که بخشی از آن حل شده و بخشی در شرف حل شدن است و بخشی از آنها نیازمند اعتبار است که باید تامین شود و شرایط فراهم کردنش را در حال حاضر نداریم.

وی در مورد همکاری باشگاه نساجی در آماده سازی ورزشگاه وطنی توضیح داد: من از آقای حدادیان تشکر می‌کنم که هزینه می‌کنند برای ورزش و فوتبال استان و سال گذشته بعد از 70 سال فوتبال مازندران توانست قهرمان جام حذفی شود و از ایشان ممنونیم. تعهد ما فراهم سازی زیرساخت‌ها هستش که بیشترش انجام شده و مشکل جدی دیگری وجود ندارد. الان هم مشکل جدی برای برگزاری مسابقه فوتبال نداریم ولی مسئولان کم لطفی می‌کنند و فدراسیون فوتبال باید ملاحضاتی در نظر بگیرد ولی کم لطفی می‌کنند. هم آقای مهدی و هم آقای کشوری از دوستان ما هستند و به عنوان خادم ورزش از آنها تشکر می‌کنم ولی انتظار برخی کم لطفی ها را ندارم.

رنگرز در پایان گفت: همه ورزش مازندران فوتبال نیست. ما محدودیت های اعتباری داریم و بودجه ما باید صرف ورزش یک استان شود، باید به ورزش همگانی و قهرمانی اختصاص دهیم و نمی‌شود کل بودجه‌مان را فقط به 22 فوتبالیست اختصاص بدهیم. ولی کارها در حال پیگیری است. شخص آقای استاندار و آقای وزیر به طور جدی پیگیر هستند. ما حتی بحث شرایط حضور بانوان را هم در نظر گرفتیم و مساله‌ای هم حتی برای این موضوع نداریم و اگر مجوز بدهند بدون هیچ مشکلی بانوان هم می‌توانند به ورزشگاه وطنی بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز