خبرگزاری کار ایران

راجر فدرر از دنیای تنیس خداحافظی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۷۸۰

راجر فدرر پس از جام لیور هفته آینده از دنیای تنیس خداحافظی می‌کند.

به گزارش ایلنا، دوران افسانه ای راجر فدرر رو به پایان است. تنیسور سوئیسی اعلام کرد که پس از مسابقات لیور کاپ هفته آینده در لندن، از تور ATP بازنشسته خواهد شد.

او 20 عنوان قهرمانی گرند اسلم انفرادی مردان را در طول دوران درخشان 24 ساله خود کسب کرد، از جمله رکورد هشت عنوان قهرمانی ویمبلدون، شش عنوان اوپن استرالیا و پنج عنوان اوپن آمریکا.

فدرر نوشت: «این یک تصمیم تلخ و شیرین است، زیرا همه چیزهایی را که تور به من داده از دست خواهم داد. اما در عین حال چیزهای زیادی برای جشن گرفتن وجود دارد. من خودم را یکی از خوش شانس ترین افراد روی زمین می‌دانم. استعداد خاصی برای بازی تنیس به من داده شد، و من این کار را در سطحی انجام دادم که هرگز تصورش را نمی‌کردم.»

همانطور که فدرر در متن دوران بازنشستگی خود اشاره کرد، این بازیکن 41 ساله در سه سال گذشته با آسیب دیدگی زانو دست و پنجه نرم کرده است و در طول این مدت تنها دو بار از دور چهارم گرند اسلم گذشته است.  او در ژوئن گذشته برای اولین بار از سال 2000 از رده بندی 50 تنیسور برتر جهان خارج شد و برای اولین بار از اولین بازی خود در ژوئیه گذشته در سال 1997 از رده بندی انفرادی ATP نیز خارج شد.

اما در دوران اوج خود، فدرر مسلما بهترین تنیسور روی کره زمین بود. او به مدت 237 هفته متوالی از 2 فوریه 2004 تا 17 آگوست 2008 - طولانی ترین دوره تاریخ - در رده نخست برترین تنیسورهای جهان قرار گرفت و در 36 سالگی در 24 ژوئن 2018 مسن ترین بازیکنی بود که در رده اول قرار گرفت.

فدرر نوشت: «زمانی که عشق من به تنیس شروع شد، در زادگاهم بازل بچه بودم. من عادت داشتم بازیکنان را با یک حس شگفتی تماشا کنم. آن‌ها برای من مانند غول‌هایی بودند و من شروع به رویاپردازی کردم. رویاهایم باعث شد سخت‌تر کار کنم و به خودم ایمان داشته باشم. برخی از موفقیت‌ها برای من اعتماد به نفس به ارمغان آورد و من برای راهی به شگفت انگیزترین سفری که تا امروز منتهی شده است، همراه خودم بودم.

بنابراین، می‌خواهم از همه شما از ته قلبم تشکر کنم، از همه کسانی که در سراسر جهان به تحقق رویاهای یک بچه توپ جمع کن سوئیسی کمک کرده‌اند. در نهایت، خطاب به بازی تنیس: من تو را دوست دارم و هرگز تو را ترک نخواهم کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز