خبرگزاری کار ایران

بعضی کشتی‌گیرها دستورات فنی را انجام نمی‌دادند

غفرانی: میرزازاده نتوانست از کمند تجربه کایالپ عبور کند/ در کشتی فرنگی باید چرخه انتخابی کشتی‌گیر و مربی ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۳۶۲

نایب رییس اسبق فدراسیون کشتی و کارشناس کشتی معتقد است که بعضی ملی‌پوشان فرنگی کشور، دستورات کادرفنی تیم ملی را رعایت نمی‌کردند و عدم چرخه انتخابی به این تیم ضربه زده است.

امیر غفرانی در گفتگو با ایلنا، پیرامون ارزیابی وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی 2022 صربستان، اظهار داشت: نتیجه کسب شده نسبت به سال گذشته، افت داشت. حالا باید بررسی شود که به علت تمرین زیاد بود یا کم تمرین کردن. اما آنچه که در مسابقات مشهود بود، کمبود انرژی فرنگی‌کاران ایرانی در مسابقات بود. نسبت به نروژ کمبود انرژی بدنی محسوس بود. کشتی‌گیران ما نتوانستند مسابقه را با قدرت مناسبی پایان دهند. برای مثال گرایی در بازی فینال و پایانی که بدن کشتی‌گیر با تحلیل زیادی روبرو می‌شود، نتوانست در وقت دوم از نظر بدنی موفق باشد. 

وی افزود: البته در کوچینگ هم مسائلی وجود داشت. وقتی کشتی گیر درخواست اعتراض به داور بدهد و مربی چنین کاری انجام ندهد. در واقع کشتی گیر حس می کند مورد حمایت مربی اش نیست و نسبت به او بی اعتماد می شود. بحث دیگری که روی عملکرد تیم تاثیر گذاشت،‌ انتصابی بودن کشتی‌‌گیرها بود که می باید مثل کشتی ازاد چرخه انتخابی را رعایت کند واگر انتخابی برگزار می کردیم. قطعاً نفرات با انگیزه بهتری کشتی می گرفتند و پشتوانه‌سازی هم صورت می گیرد .

کارشناس کشتی ایران در خصوص شکست امین میرزازاده مقابل رضا کایالپ در فینال سنگین وزن، عنوان کرد: در سنگین وزن شرایط متفاوت است و  کشتی‌ها تحرک کمتری نسبت به دیگر وزنها دارد .معمولاً سطح کشتی‌گیرها برابر است و آنها بر اثر قدرت بدنی، تکنیک و تاکتیک و تجربه مسابقات رقابت متفاوتی را ارائه می‌دهند. میرزازاده کشتی گیر جوان و آینده داری است که در مسابقات نروژ به علت بیماری کرونا نتوانست حاضر شود.  او  با ادامه  تمرینات می تواند سالیان درازی به کشتی کشور کمک کند و بدرخشد به نظرم کایالپ به راحتی پوئن نمی‌داد و کشتی‌گیر حرفه‌ای است اما میرزازاده به تازگی در چرخه قهرمانی حضور یافته و نسبت به رقیبش کم تجربه‌تر است. به نظرم حتی اخطاری که به میرزازاده داده شد، اشتباه بود.  با اینکه کشتی گیر ترک سن بیشتری داشت؛ اما اصلاً عقب نکشید و میرزازاده نتوانست از کمند تجربه او عبور کند. با اینکه تلاشش نسبت به حریفش بیشتر بود.

 نایب رئیس اسبق فدراسیون کشتی تصریح کرد: آقای بنا مدت‌ مدیدی است که سرمربی تیم ملی است و ما باید چرخه مربی سازی را در کنار سرمربی پیش می‌بردیم. آقای خیرآبادی یک مدتی در کنار آقای بنا بود که بنا به دلایلی جدا شد و به کشور آذربایجان رفت.  آقای نوربخش سال‌ها در کنار آقای بنا بود که او هم جدا شد. به هر حال سرمربی کار هماهنگی بدنسازی و تمرینات، هماهنگی تمرینات، کنترل تکنیک و تاکیتک، مدیریت ماساژ و مکمل را به عهده دارد. لازم است اساس نامه جهت انتخاب مربی ایجاد شود که مربیان سازنده بی‌انگیزه نشود و هر مربی بداند بعد از طی مراحلی می توان مربی تیم ملی باشد و در خصوص مسابقات با توجه به نتایج، یک جای کار مشکل دارد که فکر می‌کنم بعد از مسابقات به آن پرداخت و آنالیز کرد و می‌توان یک علت را فرایند انتصابی بودن نسبت به انتخاب شدن  کشتی گیران فرنگی‌کار دانست.

غفرانی  با ارزیابی عملکرد کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی صربستان تصریح کرد: کار مربی تیم یکجاهایی خوب، یک جاهایی معمولی و یکسری جاها هم اشتباه داشتند. البته آقای بنا زحمات زیادی برای تیم کشیده است. اما کوچ و کشتی‌گیر باید هماهنگی لازم را جهت اجرای دستورات فنی داشته باشند. گوش کشتی‌گیر باید به صدای مربی‌اش عادت داشته باشد. بعضی کشتی‌گیرها نسبت به دستورات کادر فنی بی‌تفاوت بودند. که این موضوع باید در تمرینات انجام می‌شد. البته کادر فنی مانند زمانی که نتیجه خوب و عالی می گیرند در این زمان هم نسبت به عدم نتیجه گیری  پاسخگو باشد و مردم انتظار زیادی از کشتی فرنگی پیدا کردند 

کارشناس کشتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا قهرمانی علی ارسلان تمرکز کادر فنی تیم ملی را بهم ریخت، گفت: علی ارسلان کشتی‌گیر خوبی است و به حقش رسید. وقتی یک کشتی‌گیر به فینال می‌رسد عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند.  آمادگی، هوش، قرعه و حتی امتیاز میزبانی تاثیرگذار است. از آنجا که ارسلان با پرچم تیم میزبان به میدان رفته طبیعتاً‌ شرایط تماشاگران و داوری‌ها به نفع او بوده است. من فکر نمی کنم کسب مدال او تاثیری در عدم تمرکز تیم ملی کشتی فرنگی ایران داشته باشد. به این دلیل که آقای بنا در گذشته نشان داده از خبره‌های کشتی فرنگی است او حسن رنگرزی را  که 2 سال قهرمان جهان شد، با دیدی که داشت کنار گذاشت و حمید سوریان جوان و آینده‌دار  را کشف کرد که 7 مدال طلا برای کشور  کسب کرد. او در ارزیابی کشتی گیران نظرات خیلی خوب و صائب دارد حالا از 10 کشتی‌گیر یک کشتی‌گیر نظر صحیح نداده این دلیل نمی شود که کارش بد باشد.

وی درباره ایجاد چرخه انتخابی در کشتی‌فرنگی گفت: ایجاد چرخه انتخابی برای کشتی‌گیرها و مربیان در بخش فرنگی باید ایجاد شود. در بخش کشتی آزاد این چرخه برای کشتی گیرها وجود دارد. من فکر می‌کنم کمیته مربیان  باید اساسنامه روشنی را برای انتخاب مربیان تیم ملی تعیین کند که یک مربی با چند سال زحمت و تحت چه شرایطی می تواند سرمربی و مربی تیم ملی شود. آن وقت کشتی‌گیر هم اعتماد پیدا می‌کند. فدراسیون هم باید به دیگر مربیان اعتماد کند. در حال حاضر قرار است برای مسابقات دانشجویان جهان هم همین کادر تیم ملی اعزام شود. این امکان وجود ندارد که همواره با یک کادر پیش رفت. به هر حال مربیان جوان و مسلط به علم روز می‌توانند کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز