خبرگزاری کار ایران

بلایی که خرداد پرحادثه بر سر آقای خاص آورد

شوک‌هایی که بلای جان کشتی فرنگی شد/ سکوت «حمال کشتی» از رضایت نیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۷۹۴

شوک‌های روحی به تیم ملی کشتی فرنگی باعث نتایجی ضعیف در مسابقات قهرمانی جهانی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در کشور صربستان مشغول برگزاری است. با معرفی نفرات هشت وزن این مسابقات، کشورمان بدون کسب مدال طلا، یک نقره و برنز دریافت کرده است. هر چند در سنگین وزن شانس کسب طلا وجود دارد، اما در کل رضایت از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی بسیار پایین است. 

هر چند عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی با نقطه ضعف‌هایی روبرو بوده است و منتقدان نقدهای زیادی در این خصوص دارند؛ اما قاعده این بود که انتقادات بعد از مسابقات مطرح شود. 

*منتقدان و فضای مجازی علیه فرنگی‌کاران

یکی از عواملی که روی کادرفنی و فرنگی کاران ایرانی حین مسابقات فشار روانی ایجاد کرد، طرح این انتقادات حین مسابقات جهانی صربستان بود. اصلی‌ترین نقطه‌ای که کارشناسان منتقد پیرامون عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی مطرح می‌کنند، عملکرد محمد بنا سرمربی این تیم است و به نوعی وی را خود رای قلمداد می‌کنند. این انتقادات از طریق اینترنت و شبکه‌های مجازی قطعاً در اردوی ملی‌پوشان فرنگی هم تاثیرگذار بود.

قطعاً هیچ انسان و مربی بدون نقص نیست و نقد باعث پویایی مسیر ورزش کشور می‌شود؛ اما وقتی تیمی به مسابقات اعزام شده و کوچکترین تلنگری مسیر مدال‌ها و ورزش ما را تغییر می‌دهد آیا صرفاً برای مصلحت تیم ملی این نقدها مطرح شد؟

*انتقام عملی «ارسلان» از بنا

درکنار این نقدها، قهرمانی علی ارسلان با پرچم صربستان در وزن 77 کیلوگرم، که با توجه و تحسین این قهرمان همراه بود. قطعاً روی تمرکز اعضای کادرفنی و تیم تاثیر گذاشت، چرا که رفتار گذشته و پیش بینی بنا در خصوص او غلط از آب درآمد و تاوان این موضوع را هم سخت پرداخت کرد. 

*حاشیه علیه شاگرد زرنگ‌های آقای خاص 

بعد از این اتفاقات تلخ و بهم خوردن تمرکز اعضای تیم، ضربه فنی مهدی حسن‌نژاد در حالی که 9 بر 4 از رقیب خود جلو بود، آب سردی بر پیکره کشتی فرنگی ایران و شاگردان آقای خاص کشتی ایران بود. آنجا بود که دوباره منتقدان به سبک هدایت کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی پرداختند. بعد از آن هم نوبت به گرایی قهرمان المپیک توکیو رسید که بعد از پیروزی 4 بر صفر در وقت اول، در وقت دوم بازنده از میدان خارج شد. چه بسا انتظار می‌رفت ساروی هم باتجربه المپیکی در رقابت‌های جهانی برای مدال طلا بجنگد؛ اما عدم تمرکز و طوفان انتقادات، کِشتی کُشتی فرنگی را به گِل نشاند. 

*سکوت «حمال کشتی»  

در این میان فدراسیون کشتی هم خیلی بابت انتقادات از سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی واکنشی نشان نداد. سکوتی که هنوز مشخص نیست حاکی از رضایت است یا نداشتن پاسخ مناسب در این خصوص. بعضی کارشناسان معقتدند چون دبیر علاقه‌ای برای ادامه همکاری با محمدبنا نداشت و از طرفی رزومه رییس فدراسیون در حدی نیست که مقابل این سرمربی بایستد، این موضع را در پیش گرفت تا بعد از مسابقات جهانی راحت‌تر به هدفش برسد. علیرضا دبیر در هفتم شهریور ماه سال جاری در نشست خبری خود را «حمال کشتی» نامید اما کمی از توجه به ساختمان‌سازی در فدراسیون کشتی و درگیری با معاون ورزش را معطوف به رفع اختلاف در کشتی فرنگی می‌کرد، اوضاع متفاوت می‌شد. هر چند انتقادات او به مجموعه وزارت ورزش و پولادگر هم قابل توجه و پر بیراه نیست.

*غیبت در خرداد پرحادثه؛ باخت زود هنگام

اما واقعیت اینجاست که غیبت چند روزه بنا در اردوی خرداد ماه تیم ملی و شائبه استعفای او، نتایج و  اتفاقات اخیر را قابل پیش‌بینی کرد. در واقع باخت اصلی تیم ملی کشتی فرنگی همان زمان اتفاق افتاد. محمد بنا هم مانند هر مربی دیگری شاید یک روز( که خیلی دور نیست) به پایان خط همکاری با تیم ملی برسد، اما نباید زحمات و افتخارات گذشته او فراموش شود. اگر قرار به پایان همکاری است، چه بهتر که بد بدرقه نباشیم. 

در پایان رده بندی نفرات برتر 8 وزن این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: پویا دادمرز (ایران) در رده هشتم 

63 کیلوگرم: علیرضا نجاتی (ایران) در  رده پنجم

67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی (ایران) در رده دوم

72 کیلوگرم:  محمدرضا مختاری (ایران) در رده نوزدهم

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی (ایران) در رده شانزدهم

82 کیلوگرم:  پژمان پشتام (ایران) در رده دوازدهم

87 کیلوگرم:  ناصر علیزاده (ایران) در رده پنجم

97 کیلوگرم:   محمدهادی ساروی (ایران) در رده سوم

مسابقات رده بندی و فینال اوزان 60 و 130 کیلوگرم، فرداشب برگزار می شود که امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ از ترکیه می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز