خبرگزاری کار ایران

فیض: تمام توان بنا ودستیارانش همین بود، نه بضاعت کشتی ایران!/ کشتی انتخابی است نه انتصابی/ وقتی قرارداد امضا کنید قهر و آشتی مربی معنایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۹۰۵

کارشناس کشتی ایران معتقد است عدم برگزاری دیدار انتخابی، مشکل بدنسازی و عدم حضور سرمربی تیم ملی در کنار تشک از عوامل شکست‌های تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی بوده است.

اکبر فیض در گفتگو با ایلنا، پیرامون ارزیابی عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان 2022 صربستان، اظهار داشت: اول باید بگویم که امین میرزازاده امشب شانس کسب مدال طلا دارد. اگر تایم اول را به خوبی بگذراند در وقت دوم بعید نیست که برنده باشیم و انشاالله این مدال طلا به نام ایران ثبت شود و اولین مدال طلا کسب شود.

وی افزود: در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی باید بگویم انتظاری که مردم داشتند برآورده نشد. ما یکی از بهترین و جوان‌ترین تیم‌های تاریخ کشتی فرنگی کشور را در اختیار داشتیم که همه آنها مدعی کسب عنوان قهرمانی بودند. اما نتیجه دلخواه برای ایران کسب نشد. ما انتظار داشتیم در غیاب روسیه برای قهرمانی تیمی در این رقابت‌ها جلو برویم؛ اما انتظارات برآورده نشد.

کارشناس کشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا طرح انتقاد بعضی منتقدان کشتی کشور حین مسابقات،‌ کار درستی بود، تصریح کرد: نقد شان رسانه و شان مسئولین کار کردن است. هر کسی که مدیر یا مربی می‌شود باید انتظار نقد را داشته باشد؛ البته نقد هم باید در جای خودش مطرح شود. 

فیض: تمام توان بنا ودستیارانش همین بود، نه بضاعت کشتی ایران!/ کشتی انتخابی است نه انتصابی/ وقتی قرارداد امضا کنید قهر و آشتی مربی معنایی ندارد

فیض درباره دلایل عدم کسب نتیجه مناسب در مسابقات جهانی کشتی فرنگی 2022 صربستان،  عنوان کرد: برای محمد بنا احترام زیادی قائل هستم و او برای کشتی کشور زحمت زیادی کشیده است؛ اما این شکست‌ها دلیل دارد. اول اینکه تیم ما از نظر بدنی مشکل داشت و کم رمق بود. بچه‌ها خوب سر وزن نرسیده بودند و کم می آوردند. دوم اینکه این نتایج، به دلیل بحث انتصاب بود. در کشتی روز جهان کشتی انتخابی با شرایط معین برگزار شود و باید شایسته سالاری انجام بگیرد. به نظرم کشتی‌گیران هر سال در روز معین، با شرایط برابر، همراه با داور رسمی و مقابل چشم تماشاگران باید کشتی بگیرند. حتی روسیه که سابقه قهرمانی جهان را دارد انتخابی برگزار می کند و سایتیف روس در سال 2004 را به دلیل شکست در دیدار انتخابی کنار گذاشتند. در کشتی بحث شایسته سالاری مطرح است نباید نظر خودتان را اعمال کنید. حالا فرضاً در یک وزن رقابت بین دو کشتی‌گیر «الف» و «ب» نزدیک است، کادرفنی تشخیص می‌دهد کشتی‌گیر «الف» انتخاب شود. آن هم در یک وزن، نه اینکه در تمامی وزن‌ها بحث انتصابی باشد. اینکه یک کشتی انتخابی را درون اردویی برگزار کنید یکی را به نحوه دیگری صحیح نیست.

فیض: تمام توان بنا ودستیارانش همین بود، نه بضاعت کشتی ایران!/ کشتی انتخابی است نه انتصابی/ وقتی قرارداد امضا کنید قهر و آشتی مربی معنایی ندارد

وی ادامه داد: برای سرمربی تیم ملی بزرگترین افتخار است که کنار تشک بنشیند و کشتی‌گیرش را هدایت کند. اینکه سرمربی ته سالن بنشیند و دستیارش کنار تشک باشد، از آن ته سالن داد بزند، صحیح نیست. اگر می‌خواهد به مربی یا دستیارش بها بدهد اجازه بدهد آنها از عقب به وی و کشتی گیر کمک کنند. اینکه گرایی در بین کشتی درخواست چلنج و اعتراض بدهد، مربی مصاف را تماشا کند، خوب نیست.

کارشناس کشتی کشور پیرامون میزان توانایی کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: با تمام احترامی که برای آقای بنا و دیگر اعضای کادرفنی قائل هستم، تمام توان آقای بنا و دستیارانش این نتایج بود اما بضاعت کشتی ایران بالاتر بود. ما می‌توانستیم در غیاب روسیه بهترس عمل کنیم و برای قهرمانی بجنگیم. من موافق و مخالف کسی نیستم و برایم منافع کشتی ایران بالاتر از هر کسی است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا غیبت و قهر محمد بنا در اردوی خرداد ماه تیم ملی کشتی فرنگی، در شکست‌های اخیر تیم تاثیرگذار بود، عنوان کرد: خبری از این مسئله ندارم. اما در کل قهر و آشتی این مسائل معنی ندارد. هر کس که قرار است سرمربی تیم ملی باشد با فدراسیون قرارداد امضا کند و تحت چارچوب منطقی پیش برود. مربی نمی‌تواند به فدراسیون بگوید که چیکار کند، بلکه برعکس، فدراسیون باید چارچوب را برای مربی تعیین کند.  

کارشناس کشتی ایران گفت: حسین ملاقاسمی پیشکسوت کشتی ایران تعریف می‌کرد یک روزی مربی نداشتیم و خودمان کار مربی را انجام می‌دادیم. اما در حال حاضر فدراسیون تمام امکانات را در اختیار کادرفنی قرار داده است و جای بهانه نیست. اینکه شاید عده‌ای بگویند مگر در گذشته چه نتایجی در گذشته کسب کردیم؟ باید بگویم ما در گذشته شرایط فعلی را نداشتیم و این تیم جوان و مدعی قهرمانی بود. تصمیمات کادرفنی سهم بزرگی در این باخت فرنگی کاران داشت.

وی درباره اینکه آیا بحث داوری هم در نتایج کشتی گیران ما تاثیر داشته است، اظهار داشت: شاید داوران اشتباهاتی داشته باشند اما اینکه اشتباه فاحشی رقم بخورد تا حق ما را بخورند واقعاً اینطور نبوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز