خبرگزاری کار ایران

پایان سردرد ساپینتو؛ ریکاردو به این ترکیب دست نزن!

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۲۴

سرمربی پرتغالی بالاخره پس از شش هفته ترکیب مدنظرش را پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، استقلال در ششمین بازی از لیگ بیست و دوم بالاخره در قامت یک تیم مدعی ظاهر شد. در مسابقه‌ای که با نتیجه سه بر یک به پایان رسید، آبی پوشان مطلقا تیم برتر زمین بودند. تیم ریکاردو ساپینتو بعد از دو هفته ناکامی در گلزنی سراسر حمله بود و موقعیت‌های متعددی گلزنی ایجاد کرد.

کسب 8 امتیاز از 5 مسابقه قهرمان فصل گذشته را در حد یک تیم معمولی نشان می‌داد. عملکرد ساپینتو مورد انتقاد قرار گرفته و هجمه طرفداران برای ارائه بازی سردرگم رو به افزایش بود. دیدار استقلال و نساجی به نتیجه‌ای به پایان رسید که موج گسترده‌ای از منتقدان به سیل هواداران سرمربی پرتغالی ملحق شدند: مشابه سکوهای رو به رو جایگاه ورزشگاه آزادی قبل و بعد از بازی با نساجی.

سیر تکامل

از ابتدای فصل جاری بزرگترین مساله عدم ارائه نمایش مقتدرانه آبی‌ها، شناخت کم ریکاردو ساپینتو از بازیکنانش بود. مرد اول نیمکت استقلال در اولین آزمون لیگ برتری با نتیجه دو بر صفر از سپاهان شکست خورد. نتیجه این بازی شوک بزرگی بود تا مسیر پرچالشی که پیش روی آن‌هاست خیلی سریع عیان شود.

ساپینتو در دیدار هفته دوم هم با ترکیب مشابه دیدار با سپاهان پا به میدان گذاشت اما با نتیجه سه بر یک ملوان را شکست داد. برای برتری یک بر صفر مقابل مس کرمان در هفته سوم، ساپینتو تغییر عقیده داد و از ترکیب چهار دفاعه استفاده کرد. این سیستم در سه بازی گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان، پیکان و نساجی مازندران هم مورد استفاده قرار گرفت.

کاهش فشار تمرینات بدنسازی ابتدای فصل، شناخت بیشتر بازیکنان از یکدیگر، هماهنگی بازیکنان جدید با بازیکنان فصل گذشته و از همه مهمتر آزمون خطاهایی که ساپینتو انجام داد بالاخره ترکیب دیدار برابر نساجی را ساخت که یکی از چشمگیرترین نمایش‌های استقلال را رقم زد.

ترکیب برنده

سید حسین حسینی، عارف غلامی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، مهدی مهدی پور بازیکنانی هستند که در تمامی شش دیدار قبلی به صورت فیکس در ترکیب حضور داشتند.

ساپینتو تغییرات در خط میانی و حمله را از هفته چهارم مقابل نفت مسجد سلیمان بیشتر دنبال کرد. با نیمکت نشینی سجاد شهباززاده، کوین یامگا و محمد محبی در خط حمله و سعید مهری در خط میانی کنار مهدی پور و روزبه چشمی قرار گرفتند.

استفاده از بابایی مورد توجه ساپینتو قرار گرفت تا او طی دو بازی بعدی هم فیکس باشد. ساپینتو تصمیم گرفت برای اینکه قایدی هم به این چرخه اضافه شود، صالح حردانی را نیمکت نشین کند تا یامگا به خط دفاعی ملحق شود و محبی، قایدی و بابایی خط حمله را تشکیل بدهند.

پشت سر این مهاجمان آرش رضاوند، روزبه چشمی و مهدی مهدی پور حضور داشتند و جعفر سلمانی به جای ابوالفضل جلالی به خط دفاعی اضافه شد تا کنار غلامی، یامگا و سیلوا بازی کند. ساپینتو همچنین مقابل نساجی از  میرزایی، نیک نفس، شهباززاده، حردانی و مهری هم به عنوان بازیکنان تعویضی استفاده کرد و به نظر می رسد که اکنون شناخت کاملی از تیمش دارد.

این ترکیب از این جهت برنده است که ضمن پیروزی مقابل نساجی، به اولین تیم از لیگ نوزدهم تاکنون، تبدیل شد در یک مسابقه آمار امید گل بالای 4 را به ثبت رساند. گلزنی و کسب پیروزی برای تیم و طرفدارانش در وهله اول اهمیت داشت که کسب این نتیجه مقابل قرمزپوشان قائمشهری ترکیب برنده استقلال را نشان داد.

به این ترکیب دست نزن!

تکرار فهرست بازیکنان فیکس برابر پیکان مقابل نساجی مازندران نشان از تصمیم ساپینتو برای بهترین ترکیب دارد. او در نشست خبری پس از بازی شنبه هم اعلام کرد که هنوز برخی از بازیکنانش در مسیر پیشرفت قرار دارند و آمادگی بسیار بالایی ندارند. تکرار نمایش‌هایی مانند بازی هفته ششم مستلزم عدم تغییرات ناگهانی و احساسی است که کادرفنی استقلال به درستی از آن آگاه هستند.

تنها یک تغییر با حضور سلمانی در ترکیب نسبت به بازی پیکان مشخص می‌کند در هفته‌های بعدی باید شاهد کمترین تغییرات از سوی سرمربی استقلال باشیم. رسیدن به امتیاز 11 با عبور از تیم حمید مطهری و فاصله سه امتیازی با صدر جدول رده بندی برای ساپینتو اتفاق خوشایندی است که با راضی نگه داشتن منتقدانش تلاش می‌کند تا قهرمان فصل گذشته را دوباره به رده نخست برساند.

تغییرات ترکیب استقلال از هفته ابتدایی تا هفته ششم را به همراه عکس تیمی مشاهده می‌کنید:

پایان سردرد ساپینتو؛ ریکاردو به این ترکیب دست نزن!

ترکیب استقلال مقابل سپاهان

سید حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، عارف غلامی، رضا میرزایی، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، سجاد شهباززاده و کوین یامگا

 

پایان سردرد ساپینتو؛ ریکاردو به این ترکیب دست نزن!

 ترکیب استقلال مقابل ملوان

سید حسین حسینی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، عارف غلامی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، کوین یامگا، سجاد شهباززاده و جعفر سلمانی

 

پایان سردرد ساپینتو؛ ریکاردو به این ترکیب دست نزن!

ترکیب استقلال مقابل مس کرمان

سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، کوین یامگا، محمد محبی و سجاد شهباززاده

 

پایان سردرد ساپینتو؛ ریکاردو به این ترکیب دست نزن!

ترکیب استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان

سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، سعید مهری، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، کوین یامگا و پیمان بابایی

 

پایان سردرد ساپینتو؛ ریکاردو به این ترکیب دست نزن!

ترکیب استقلال مقابل پیکان تهران

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی

 

پایان سردرد ساپینتو؛ ریکاردو به این ترکیب دست نزن!

ترکیب استقلال برابر نساجی مازندران

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز