خبرگزاری کار ایران

تعویض‌ها، بازیسازی و کلین شیت

آنچه از بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان آموختیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۷۸۷

استقلال در دیدار خارج از خانه به بیشتر از یک امتیاز مقابل نفت مسجد سلیمان دست پیدا نکرد.

به گزارش ایلنا، استقلال تهران شب گذشته در مسجد سلیمان مقابل نفت به میدان رفت و در نهایت یک امتیاز سوغاتی شاگردان ریکاردو ساپینتو از بازی هفته چهارم بود. 

دیداری که می‌شد با برتری هر دو تیم به پایان برسد در حالی با تساوی همراه شد که آبی‌ها با از دست دادن دو امتیاز مهم شانس صعود به صدر جدول رده بندی را از دست دادند.

بازی استقلال و نفت با کیفیتی برگزار شد که هیجان فراوانی نداشت و به غیر از سوت‌های فراوان داور بازی و تماشاگران مسجد سلیمانی کمتر از انگشتان دو دست شوت داخل چارچوب داشت.

چهارمین نمایش استقلال ساپینتو در لیگ برتر نکاتی در دل خود داشت که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

آنچه از بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان آموختیم

ترکیب

 استقلال با دو تغییر نسبت به مسابقه برابر مس کرمان پا به این دیدار گذاشته بود. آرش رضاوند و سجاد شهباززاده از ترکیب خارج شدند تا سعید مهدی و پیمان بابایی در ترکیب اصلی جای بگیرند. این دو بازیکن سرعت و دوندگی در خط میانی و حمله را افزایش دادند که نسبت به رضاوند و شهباززاده عملکرد نسبتا بهتری داشتند و بازگشت این دو بازیکن به عنوان تعویض‌های نیمه دوم هم اثری ایجاد نکرد؛ به غیر از ضربه سر شهباززاده در آخرین لحظات وقت‌های اضافه نیمه دوم که روی ارسال رضاوند به اوت رفت.

آنچه از بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان آموختیم

اشتباهات فردی

بازیکنان استقلال - به غیر از دروازه‌بان - شب گذشته در بهترین سطح خود نبودند. مهدی مهدی پور که اغلب به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب حضور دارد در اواسط نیمه دوم از ترکیب خارج شد. صالح حردانی که یکی از بازیکنان سرعتی خط دفاعی است در چند موقعیت دوئل با حسین شنانی عقب ماند، کوین یامگا در واقع سایه‌ای از بازیکن هفته‌های پیش بود و زننده تک گل برتری برابر مس کرمان بهترین موقعیت گل بازی را در دقیقه ۳۷ در فاصله کمتر از سه قدم با خط دروازه بدون دقت راهی اوت کرد.

آنچه از بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان آموختیم

هافبک بازیساز

لازمه گلزنی و کسب پیروزی ایجاد موقعیت روی دروازه حریف است: فاکتوری که استقلال حداقل پس از چهار هفته در آن موفقیت چشمگیری نداشته است.

عزیزبک آمانوف به عنوان تنها بازیکن خلاق در خط میانی استقلال چهار هفته از لیست خارج است و ساپینتو علاقه دارد تا به بازیکنانی در پست او بازی بدهد که به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کنند.

برابر نفت مسجد سلیمان استقلال شبیه به تاکتیک هفته‌های پیش پاسکاری در خط میانی به گوشه‌ها و ارسال روی دروازه حریف را پیاده می‌کرد. این رویه تکراری ساپینتو برای کسب پیروزی در چهار هفته بوده که به نظر می‌رسد برای بازی هفته پنجم دیگر تیم مقابل اجازه نخواهد داد، آبی‌ها با هم تاکتیک به دروازه نزدیک شوند.

چه با حضور بازیکن خلاق و چه بدون حضور آن، استقلال قطعا نیاز به خلق موقعیت بیشتری دارد. ساپینتو اگر تمایل به کسب نتیجه از بازی هجومی دارد باید این نقطه ضعف را هرچه زودتر برطرف کند.

آنچه از بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان آموختیم

موقعیت شناسی

ساپینتو به درستی در نشست خبری اعلام کرد که شاگردانش باید در به ثمر رساندن موقعیت‌های ایجاد شده دقت بیشتری داشته باشند.

استقلال در نیمه دوم مهدی قایدی، سجاد شهباززاده، آرش رضاوند و آرمان رمضانی را به ترکیب اضافه کرد که روند بازی ایجاد پرس بیشتر روی دروازه حریف بود اما به طور مثال موقعیت ایجاد شده قایدی برای محبی با ضربه ساده او در اختیار جلالی راد قرار گرفت. محبی چند دقیقه بعد از این فرصت روی حرکت انفرادی موفق شد به شما چارچوب ضربه داشته باشد اما قدرت بالایی نداشت تا دروازه نفت را با تهدید جدی رو به رو کند.

آنچه از بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان آموختیم

کلین شیت امیدوار کننده

نکته قابل توجه دیدار برابر نفت مسجد سلیمان دومین کلین شیت سید حسین حسینی در لیگ بیست و دوم بود. او برابر  مس کرمان هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده بود.

حسینی شب آسانی در مسجد سلیمان نداشت و اگر واکنش مناسبی روی دو موقعیت خطرناکی که رضا دهقانی روی دروازه استقلال ایجاد کرد، نداشت، نتیجه بازی به سود میزبان رقم می‌خورد.

استقلال برای کسب آمادگی بالا پیش از فرا رسیدن مسابقات سخت فصل بیشتر از عدم دریافت گل، به ایجاد فرصت‌های خطرناک همراه با گلزنی نیاز دارد که باید منتظر ماند و دید برای بازی هفته پیش رو با پیکان تهران این مشکل برطرف می‌شود یا پیشرفتی که ساپینتو از آن حرف می‌زند فعلا در دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز