خبرگزاری کار ایران

برگشتند تا دعوت شوند؛

خوشبختی لژیونرهای سابق در بازگشت به خانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۰۷۲

تعدادی از لژیونرهای فصل گذشته فوتبال ایران برای افزایش شانس حضور در اردوی تیم ملی امسال به لیگ برتر برگشتند و تعداد زیادی از این نفرات توانستند به هدف خود برسند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جام جهانی 2022 قطر در پیش است و تا حدود 2 ماه دیگر شاهد این رویداد بزرگ هستیم که این بار به دلایلی به جای تابستان، در فصل سرد سال برگزار خواهد شد و بدین ترتیب بازیکنانی که قصد دارند نظر سرمربیان کشورهای خودشان را برای حضور در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا جلب کنند آخرین فرصت‌هایشان را در اختیار دارند.

حضور در سال منتهی به جام جهانی در ایران هم باعث تغییراتی شده که از جمله آن می‌توان به بازگشت برخی از لژیونرها به فوتبال ایران اشاره کرد که وضعیت خوبی در تیم‌های خود نداشتند و برای استفاده از شانس مجدد برای حضور در قطر تصمیم به بازگشت گرفتند و در فهرست اخیر کی‌روش هم تعداد قابل توجهی از این نفرات حضور دارند.

در دروازه می‌توان به پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند اشاره کرد که هر دو از لیگ پرتغال به ایران برگشتند. بیرانوند به تیم ملی دعوت می‌شد ولی اوضاع خوبی در تیمش نداشت و ادامه این روند در رقابت با عابدزاده می‌توانست به زیانش تمام شود و او را در جام جهانی نیمکت نشین کند ولی به پرسپولیس برگشت و عملکرد خیلی خوبی هم تا اینجا داشته و در 6 بازی تنها 2 گل دریافت کرده است.

پیام نیازند هم گلر دیگری است که شاهد بازگشتش به سپاهان بودیم. بعد از آنکه در پورتیموننزه خیلی به او بازی نرسید تصمیم گرفت به لیگ ایران برگردد و برخلاف اردوی قبل که از سوی اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشده بود و بعد از خط خوردن حسینی و استقلالی ها فراخوانده شد این بار در بین دعوت شده های اصلی قرار دارد. نیازمند هنوز در سپاهان جا نیافتاده و از روزهای اوجش فاصله دارد ولی شب گذشته اولین کلین شیتش را مقابل آلومینیوم ثبت کرد و با هماهنگی بیشتر با مدافعان اوضاعش بهتر هم خواهد شد و از گزینه های اصلی تیم ملی در قطر خواهد بود.

در خط دفاع رامین رضاییان را می‌توان مثال زد که اوضاعش در فصل گذشته در قطر خوب نبود و 1-2 سالی از تیم ملی دور افتاده بود و برای همین نیم فصل گذشته به پرسپولیس برگشت و عملکرد خوبی در این تیم داشت ولی با گل محمدی به چالش خورد و از این تیم کنار گذاشته شد و حالا شش بازی به عنوان ستاره سپاهان در ترکیب این تیم عملکرد درخشانی داشته تا کی‌روش دوباره او را دعوت کند.

مرتضی پورعلی‌گنجی هم بعد از مدتی مصدومیت دوباره به تیم ملی دعوت شده است. او تصمیم گرفت در سال منتهی به جام جهانی به لیگ ایران برگردد و این بار پیراهن پرسپولیس را به تن کند تا جلوی چشم سرمربی تیم ملی باشد.

در نهایت به دو مهاجم بوشهری استقلال می‌رسیم. محبی و قایدی،‌ مهدی قایدی از ستاره‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران است. بازیکن ریز نقش و تکنیکی و چهارچوب شناس که در خط حمله هر تیمی می‌تواند خطرناک ظاهر شود و تفاوت ها را رقم بزند. او فصل سخت و ناکامی در امارات داشت و فاصله‌ای چند فرسخی با دوران اوجش داشت و دیگر کسی شانسی برای حضور در قطر برایش قایل نبود ولی به ایران و استقلال برگشت و با عملکرد درخشانش بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است.

محبی هم بوشهری دیگری است که در سپاهان عملکرد خوبی داشت و در زمان ویلموتس هم به تیم ملی دعوت شد ولی بعد از لژیونر شدنش و اینکه کمتر فرصت بازی و درخشش به او می‌رسید از اردوها دور افتاد و با حضور در استقلال و عملکرد خوبش بازهم دعوت شده است.

برعکس این نفرات،‌ بازیکنی مثل کاوه رضایی هم هست که بازگشت به ایران به ضررش تمام شد و این روزها نمایش قابل قبولی در ترکیب تراکتور نداشته و کارش برای حضور در قطر با این شرایط خیلی سخت و دور از انتظار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز