خبرگزاری کار ایران

راستی: کلاس کاری مرفاوی کاملا متناسب با تیم‌های پایه است / تیم ملی جوانان توانایی قهرمانی در آسیا را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۱۰۵

مربی تیم ملی جوانان می‌گوید نسل فعلی توانایی کسب عنوان قهرمانی در آسیا را دارد.

امین راستی، مربی تیم ملی جوانان درگفتگو با ایلنا درباره شرایط شاگردان صمد مرفاوی اظهار داشت: در درجه اول باید بگویم آقای مرفاوی به عنوان سرمربی در جوامع ورزشی ایران کاملا آشنا هستند. ایشان یک سرمربی اخلاق‌مدار، سخت‌گیر و منضبط هستند که کلاس کاری ایشان کاملا متناسب با تیم‌های پایه است. شاید از ظاهر سخت باشد اما با خصوصیاتی که ایشان دارند، کار کردن خیلی راحت است. همکاری با ایشان لذتبخش است.

او ادامه داد: بحث دوم درباره کادرفنی است. آقایان سرخاب، ماجدی، مومنی، عسگری آنالیزور و حیدری به عنوان مربی دروازه بان خیلی کادر دوست و همیاری هستیم که به نظرم کم اتفاق می افتد کنار هم حضور داشته باشند.

راستی درباره شرایط بازیکنان افزود: الان نزدیک به دو ماه است که کار را شروع کردیم و نزدیک 20 روز را روی استعدادیابی تمرکز کردیم و آقای مرفاوی روی این مساله خیلی وسواس داشتند. خداراشکر نزدیک به 80-90 درصد در استعدادیابی خوب عمل کنیم و بازیکنانی که لایق هستند را انتخاب کنیم. یک استعدادیابی توسط فدراسیون صورت گرفت و پس از آن طی نزدیک به 7 مرحله هم هر مرحله 30 بازیکن را بررسی می‌کردیم.

مربی تیم ملی جوانان اضافه کرد: پس از آن تمرینات را آغاز کردیم و طی یک ماه خیلی سخت است که یک تیم را برای مسابقات آسیایی آماده کنیم. فقط 4 یا 5 روز استراحت کردیم و جلسات متعدد، فشار بدنی و تمرینات زیاد در نهایت منجر به قهرمانی در مسابقات کافا شد که نزدیک به 20 روز دیگر هم مسابقات آسیایی را پیش رو داریم. اگر به امید خدا از این مرحله عبور کنیم پس از آن به حمایت بیشتر فدراسیون و تورنمنت های بین المللی نیاز داریم که مسابقات اروپایی خوبی داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که اردو و امکانات برای تیم ملی جوانان چطور بوده، گفت: شرایط یک مقدار سخت است اما آقای ماجدی چون از خانواده فوتبال هستند دغدغه ها را می شناسند و تلاش کرده اند بهترین شرایط را فراهم کنند. الان هم در تلاش هستند تا پیش از مسابقات آسیایی در عمان اردو داشته باشیم که در این صورت اتفاق خوبی خواهد بود. مسلما برای رویارویی با تیم های قدرتمندی مانند استرالیا، ژاپن و عربستان در دور بعدی نیازمند بازی های بیشتری هستیم. اعتقاد داریم که این تیم توانایی کسب عنوان قهرمانی آسیا را دارد و در صورت حمایت مناسب امکان به دست آوردن این جام را داریم.

راستی درخصوص پتانسیل بازیکنان فعلی تیم ملی جوانان گفت: به عنوان فردی که در رده نوجوانان و نسل قبلی جوانان کار کردم می گویم که حداقل 7-8 ملی پوش بزرگسال از آن‌ها خواهیم دید. نسل خوبی داریم فقط نیاز به تمرین و حمایت بیشتر دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز