خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۷۴۳

نفرات برتر هفته هفتم لیگ برتر در قالب تیم منتخب در کنار هم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته هفتمم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم با انجام 8 دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و به پایان رسید و مطابق هر هفته برخی از بازیکنان تیم‌ها که عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند در نتیجه بازی تاثیرگذار ظاهر شوند را در قابل تیم منتخب هفته معرفی می‌کنیم.

 

دروازه‌بان: محمدرضا اخباری (تراکتور)

گلر تیم فوتبال تراکتور این هفته همه کار کرد تا دروازه تیمش بسته بماند و یک کلین شیت ارزشمند ثبت کند. او چندین موقعیت صد در صد گل از مهاجمان پرسپولیس گرفت که یکی از مهم‌ترین‌هایش ضربه اسماعیلی فر در داخل محوطه جریمه بود و مهارش کار سختی بود ولی توانست از پس آن بر بیاید. اوج کار او اما مربوط به صحنه پنالتی و موقعیتی بود که از مهدی ترابی گرفت تا تیمش در بازی بماند و از تک گل زده شده دفاع کند.

 

مدافع راست: رامین رضاییان (سپاهان)

رامین را می‌توان بهترین خرید تابستانی سپاهان در نظر گرفت چرا که در این چند هفته گذشته از لیگ برتر در ترکیب تیمش درخشید و علاوه بر اینکه در کارهای دفاعی به موقع به کمک تیمش آمد، در فاز هجومی خیلی به طلایی پوشان کمک کرده است و می‌توان گفت بازگشت به تیم ملی حق اوست و باید از تصمیم کی‌روش در این خصوص دفاع کرد. رامین مقابل هوادار هم معمار برتری تیمش بود و گل اول روی ایستگاهی ارسالی او توسط نورافکن به تور چسبید و گل دوم را هم خودش از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 

مدافع میانی: آرمین سهرابیان (گل گهر)

گل گهر اگرچه نتیجه را به استقلال واگذار کرد ولی در مجموع عملکرد خوبی مقابل آبی های پایتخت داشت و کمتر به مهاجمان فرصت طلب این تیم موقعیت داد و این عملکرد خوب و سازماندهی مناسب خط دفاعی سیرجانی‌ها بود بود که اجازه نداد استقلالی‌ها زیاد صاحب موقعیت شوند. بهترین عنصر دفاعی گل گهر در این بازی آرمین سهرابیان بود که کی‌روش نیم نگاهی به او دارد و در فهرست اولیه تیم ملی هم بود و حالا نشان داده از بهترین مدافعان میانی حال حاضر لیگ است و مقابل تیم سابقش خوش درخشید.

 

مدافع میانی: هادی محمدی (تراکتور)

هادی محمدی در مرکز خط دفاعی تراکتور روز گذشته یک وظیفه مهم و البته دشوار بر عهده داشت و آنهم مهار لوکادیا، آقای گل لیگ برتر بود که در هفته های گذشته حسابی برای پرسپولیس خوش درخشیده است. محمدی علاوه بر اینها رهبر خط دفاعی تراکتور هم هست و وظیفه هماهنگی میان مدافعان بر عهده اوست و از پس همه این وظایف به خوبی بر آمد و لوکادیا روز گذشته نتوانست زیاد صاحب موقعیت گل شود و در کنار درخشش اخباری، نباید از عملکرد خوب محمدی هم در مرکز خط دفاعی سرخپوشان تبریزی گذشت که با این کلین شیت توانستند با دست پر ورزشگاه آزادی را ترک کنند.

 

مدافع چپ: امید نورافکن (سپاهان)

نورافکن این روزها یک ستاره در خط دفاعی سپاهان است و هربار در زمین بازی می‌کند یک اثر مثبت از خودش در بازی به جا می‌گذارد. اوج کار نورافکن مقابل هوادار گلی بود که روی جایگیری مناسب و زمان بندی خوبش به ثمر رساند و در نتیجه بازی برای تیمش تاثیر گذار بود. نورافکن 2 پاس کلیدی در این بازی به ثبت رساند که می توانست دو گل برای تیمش به همراه داشته باشد که به خوبی از سوی مهاجمین سپاهان مورد استفاده قرار نگرفت و سپاهان با گل های مدافعین خوب این بازی را با برد به پایان رساند.

 

هافبک دفاعی: مهرداد عبدی (نساجی)

مهرداد عبدی که در نساجی در 2-3 فصل اخیر تبدیل به یک بازیکن بدون جانشین در ترکیب نساجی شده در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان هم در وظایف دفاعی موفق عمل کرد و از بازی‌سازی و انتقال سریع توپ به فاز حمله در تیم نفت جلوگیری کرد و هم در بازیسازی از میانه میدان و انتقال توپ به خط حمله خودی برای ضد حمله‌های سریع برای تیمش بارها کارهای مفیدی انجام داد.عبدی علاوه بر این‌ها با حفظ توپ بالا و پیروزی در دوئل‌های هوایی، نقش پررنگی در پیروزی چهار بر صفر نساجی در مقابل نفت داشت. در سه بازی گذشته و با فیکس بودن عبدی در ترکیب اصلی نساجی، این تیم موفق به کسب دو پیروزی شده است.

 

هافبک دفاعی: صابر حردانی (نساجی)

هافبک کناری و سرعتی  نساجی در این بازی یک خط جلوتر از پست تخصصی خودش یعنی دفاع راست برای نساجی به میدان رفت و در روز خوب قائمشهری‌ها یکی از نفرات کلیدی تیمش بود و با تکنیک بالای خودش بارها گره بازی را برای نساجی باز کرد. حردانی که توسط مطهری به خوبی به کار گرفته می‌شود و حالا به شکل کامل در سیستم بازی سرمربی نساجی جا افتاده است. صابر در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان علاوه بر این نمایش خوب او در موقعیتی تک به تک توانست با یک ضربه دقیق دروازه نفت را باز کند اما داور آن را آفساید اعلام کرد. او چند موقعیت دیگر برای خودش و هم تیمی هایش ایجاد کرد و در مجموع از خوب‌های نساجی در این بازی بود.

 

وینگر: محمد علی نژاد (سپاهان)

علی نژاد که با کیفیت بازی بالای خودش توانسته در تیم پر مهره سپاهان جای ثابتی در ترکیب اصلی برای خودش دست و پا کند، در دیدار مقابل هوادار هم به خوبی موفق شد در جناح چپ تیمش را به سمت حملات هدایت کند و برخلاف سمت راست سپاهان که از آن ناحیه زیاد نتوانست هوادار را آزار دهد، علی نژاد در سمت چپ به خوبی وظیفه خودش را انجام داد. محمد علی‌نژاد در روزی که سپاهان نیاز به کسب پیروزی پس از چهار مساوی متوالی داشت، این بازیکن که با استفاده از سرعت و تکنیک خود بارها مدافعان کناری هوادار را آزار داد، یک پنالتی هم گرفت تا رامین رضاییان گل سه امتیازی تیمش را بزند و با سه امتیاز به اصفهان برگردند.

 

وینگر: کوین یامگا (استقلال)

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

آقای گل فصل گذشته استقلال قرار است این فصل هم کارگشای اصلی گره‌های تیمش باشد مثل همیشه تخصص خودش یعنی زدن ضربات پنالتی را به کار گرفت و در ثانیه‌های پایانی بازی در شرایطی که زدن آن ضربه تمرکز بالایی می‌خواست و کار دشواری بود گل برتری تیمش را به ثمر رساند. یامگا که از سرعت بالایی در نفوذها برخوردار است نشان داده هر وقت در زمین باشد در سمت راست آبی‌ها فرصت نفوذ و طراحی حملات زیادی کسب خواهند کرد. این بازیکن یک فرصت خوب گلزنی هم داشت که با بدشانسی و کم دقتی از دست رفت و در نهایت با کاری که در پایان بازی انجام داد و پیروزی تیمش را رقم زد، نمره قبولی گرفت.

 

مهاجم: محمد محبی (استقلال)

مهاجم استقلال در این بازی و در دیدار حساس برابر گل گهر برای دومین بازی متوالی موفق به گلزنی شد. محبی که توسط قلعه نویی در فوتبال به یک چهره مطرح تبدیل شد پیش از بازی گفته بود قصد دارد مقابل گل گهر برای تیمش گلزنی کند و دروازه تیم سرمربی سابقش را باز کند و در این کار هم موفق ظاهر شد. او بارها با نفوذها و استارت های سرعتی و حرکات تکنیکی خودش خط دفاعی گل گهر را آزار داد و از آنها عبور کرد و موقعیت گل برای تیمش ایجاد کرد که به ثمر ننشست و در نهایت یک گل روی فرصت طلبی خودش وارد دروازه محسن فروزان کرد که در سه امتیاز این بازی نقش موثری ایفا کرد.

 

مهاجم: محمد عباس زاده (تراکتور)

در شب نبود کاوه رضایی در ترکیب تراکتور، عباس زاده به تنهایی جور خط حمله تراکتور را به دوش کشید و روز خیلی خوبی هم داشت و بارها با حرکات به موقع خودش خط دفاعی پرسپولیس را آزار داد و چندین موقعیت گل به ثبت رساند که با هوشیاری علیرضا بیرانوند به ثمر ننشست ولی در نهایت روی یکی از موقعیت ها کار را تمام کرد و دروازه تیم سابقش را باز کرد تا مهم‌ترین گل هفته را به ثمر رسانده باشد و سه امتیاز برای تیمش در این بازی مهم مقابل صدرنشین در ورزشگاه آزادی به ارمغان بیاورد. عباس زاده اگر روز خوبش باشد خط دفاعی حریفان تراکتور کار سختی مقابلش خواهند داشت و این هفته یکی از بازی‌های خوب عباس زاده را شاهد بودیم.

 

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز