خبرگزاری کار ایران

برنده اما نیازمند پیشرفت

آنچه از بازی استقلال و مس کرمان آموختیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۶۶۸

استقلال تهران برابر دیدگاه بانوان طرفدارش به پیروزی رسید اما تیم ریکاردو ساپینتو هنوز کار دارد.

به گزارش ایلنا، سومین مسابقه استقلال تهران در لیگ بیست و دوم برابر مس کرمان در ورزشگاه آزادی برگزار شد؛ این مسابقه میهمان بانوان استقلالی بود که برای اولین بار یک مسابقه رسمی تیم‌شان را از نزدیک مشاهده می‌کردند.

تیم ریکاردو ساپینتو در حالی میان دعواهای بین صدا و سیما و باشگاه روی مسأله حق پخش سه امتیاز را به دست آورد که نکاتی در دل عملکرد بازیکنانش وجود داشت.

ترکیب

اگر از ابتدا چینش ترکیبی که ساپینتو روانه میدان کرد را بررسی کنیم نشانه‌های قابل توجهی از پیشرفت وجود داشت اما باز هم کافی نبود.

سیستم با آرایش ۳-۴-۴ نشان داد که ساپینتو از نیمه اول بازی با ملوان و همینطور شکست از سپاهان درس گرفته که تیمش نمی‌تواند با اتکا به سه بازیکن در خط دفاعی کاری از پیش ببرد.

همین آرایش موجب شد تا روزبه چشمی به خط میانی اضافه شود و صالح حردانی و ابوالفضل جلالی کنار رافائل سیلوا و عارف غلامی در خط دفاعی بازی کنند. 

مهدی پور و آرش رضاوند خط میانی را تکمیل می‌کردند. رضاوند در نیمه دوم بازی ملوان به تیم ملحق شده بود و سرعت بازی با حضور او در کنار سایر بازیکنان تعویضی تغییر کرد. در خط حمله ساپینتو می‌توانست انتخاب بهتری داشته باشد.

او به جای سجاد شهباززاده می‌توانست از پیمان بابایی یا مهدی قایدی در کنار کوین یامگا و محمد محبی در خط حمله استفاده کند. شهباززاده در این مسابقه هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد نکرد تا نهایتا در نیمه دوم تعویض شود.

نیمه اول

به عنوان تماشاگر ۴۵ دقیقه نخست بازی هیچ جذابیتی به غیر از اینکه با حضور بانوان برگزار می‌شد نداشت و اگرچه استقلال بیشتر برای گلزنی تلاش داشت اما هیچ برنامه منظمی برای شکست لایه‌هایی دفاعی حریف وجود نداشت که نبود یک بازیکن خلاق در میانی مطابق دو بازی گذشته در این مسابقه هم مشهود بود. 

ناگفته نماند که بهترین فرصت در نیمه اول برای ابوالفضل جلالی ایجاد شد که او در دو قدمی دروازه، ارسال از کناره‌ها -  برنامه مشابه استقلال در دو بازی گذشته برای گلزنی - را از دست داد و توپ را با فاصله زیاد راهی اوت کرد.

نیمه دوم

ساپینتو مانند بازی گذشته سعی کرد سرعت در خط حمله را بالا ببرد. از همین رو قایدی دقیقه ۵۵ به جای شهباززاده وارد زمین شد. پنج دقیقه پس از این تعویض استقلال فرصت خیلی خوبی برای گلزنی داشت اما محبی مانند بازی سپاهان ناموفق بود. ضربه سر او روی ارسال از کنار سیلوا با واکنش دروازه بان همراه شد و قفل دروازه همچنان شکسته نشد. 

بیشتر از ۱۰ دقیقه از اولین ضربه داخل چارچوب استقلال، ساپینتو تصمیم گرفت دو تعویض دیگر انجام بدهد و رمضانی و مهری را به جای رضاوند و محبی وارد زمین کند. پس از این تعویض این بار ارسال از جلالی و سمت چپ خطرساز شد.

درحالیکه مهدی قایدی روی ارسال سرنگون شد و همه منتظر تصمیم داور بودند کوین یامگا از توپ ریباندی و غفلت مدافعان حریف استفاده کرد تا پس از ۱۷۲ روز برای استقلال گلزنی کند و سکوهای ورزشگاه را به اوج هیجان برساند.

بعد از این گل هیجان مسابقه اندازه‌ای بالا گرفت که عرض کمتر از ۵ دقیقه تنها چهار کارت زرد به بازیکنان هر دو تیم نشان داده شد. 

در میان حملات استقلال، آبی‌ها خوش شانس هم بودند که محمد امین اسدی از فرصت عالی ضدحمله و تک به تک شدن با حسینی استفاده نکرد و شوتش راهی تابلوهای تبلیغاتی شد که در پخش تلویزیونی نصف و نیمه مشخص بودند.

برنده اما نیازمند پیشرفت

استقلال به سه امتیاز رسید آن هم در حالیکه مس هم موفق بود تا راه‌های نفوذ استقلال را ببندد اما کسب پیروزی به این معنی نیست که این تیم نقصی ندارد.

برتری یک بر صفر شکننده نمایش قابل توجهی نیست که از مدعی دفاع از عنوان قهرمانی نیست و ریکاردو ساپینتو نیاز دارد تا ضعف‌های تیمش را برطرف سازد به خصوص سرعت و خلاقیت در خط میانی.

استفاده از روزبه چشمی در خط میانی در ضدحملات مس کارساز بود اما استقلال به همان اندازه هم به تولید و پردازش کارهای هجومی از میانه میدان نیاز دارد. اغلب پاس‌های خط میانی برابر مس به جای افزایش فشار روی حریف و ایجاد بازی مستقیم در کناره‌ها خلاصه می‌شد تا ارسال روی دروازه صورت بگیرد. به همین خاطر اکثر حملات خنثی می‌شد و سرمربی حریف هم در کنفرانس خبری مدعی بود به خوبی حریف را کنترل کرده است.

همانطور که نواقص بازی با ملوان برابر مس تا حدودی جبران شد انتظار می‌رود ساپینتو با تجربه بازی هفته سوم برای مسابقه با نفت مسجد سلیمان با تجربه بیشتری بازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز