خبرگزاری کار ایران

هفته سوم لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد - لیورپول: کدام سرمربی برنده این "جنگ" است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۰۴۶

تیم‌های منچستریونایتد و لیورپول در بازی هفته سوم لیگ برتر انگلیس از ساعت 23:30 امشب به وقت تهران در ورزشگاه اولدترافورد مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، منچستریونایتد فصل 2022-2023 خود در لیگ برتر را با شکست 2-1 خانگی مقابل برایتون در 7 آگوست آغاز کرد و در آخر هفته گذشته شکست 4-0 را در برنتفورد متحمل شد و تمام گل‌های تیم میزبان در نیمه اول مسابقه به ثمر رسید.

این دو شکست، همراه با تفاضل گل ضعیف، شیاطین سرخ را در انتهای جدول قرار داده است و یک باخت دیگر در عصر دوشنبه منجر به فشار بیشتر روی تن هاگ می‌شود که وظیفه کمک به بازسازی احتمالا بزرگترین باشگاه فوتبال روی کره زمین را در اختیار دارد.

نقل و انتقالات تابستانی تیم تاکنون چشمگیر نبوده و تایرل مالاسیا، کریستین اریکسن و لیساندرو مارتینز را به خدمت گرفتند اما اکنون قراردادی برای کاسمیرو به توافق رسیده و اعتقاد بر این است که باشگاه در حال کار بر روی دو یا سه بازیکن دیگر تا پایان پنجره نقل و انتقالات، از جمله آنتونی از آژاکس است.

در این مرحله از رقابت‌‌ها نمی‌توان چیزهای زیادی را در جدول لیگ پیش بینی کرد، اما پیروزی بر لیورپول که تنها دو امتیاز از دو بازی اول خود دارد، قهرمان 20 بار انگلیس را بالاتر از رقبای خود در لیگ برتر خواهد برد. پس این دیدرا به عنوان سکوی پرشی برای ادامه فصل در نظر گرفته می‌شود.

منچستریونایتد ماه اوت را در خارج از خانه برابر ساوتهمپتون و قبل از سفر به لسترسیتی در ابتدای سپتامبر، سه روز قبل از بازی بزرگ مقابل آرسنال در اولدترافورد، پایان خواهد داد. توپچی‌ها در اوایل فصل پیشرفت چشمگیری نشان داده‌اند، در حالی که تاتنهام و چلسی پیشنهاد کرده‌اند که برای به چالش کشیدن چهار تیم برتر این فصل، بار دیگر در آنجا حضور خواهند داشت.

شیاطین سرخ فصل گذشته با 13 امتیاز کمتر از تاتنهام در رده چهارم، در رده ششم قرار گرفتند، که نشان‌دهنده تحولی است که برای بازگشت باشگاه به جایگاه‌های لیگ قهرمانان اروپا، باید رخ دهد. ورود کاسمیرو گام بزرگی در مسیر درست است، اما قبل از پایان پنجره به امضای قراردادهای بیشتری نیاز است.

منچستریونایتد در دو بازی فصل گذشته برابر لیورپول با شکست 5-0 در اولدترافورد و شکست 4-0 در آنفیلد تحقیر شد. شاگردان یورگن کلوپ در واقع هر سه دیدار اخیر خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و شیاطین سرخ از مارس 2018 در لیگ برتر انگلیس رقبای خود را شکست نداده‌اند.

حماسه نقل و انتقالات کریستیانو رونالدو همچنان در تیتر اخبار است و دیدن اینکه آیا این ملی پوش پرتغالی دوباره در ترکیب اصلی این دیدار قرار می‌گیرد یا خیر، جذاب خواهد بود. این بازی می‌تواند آخرین بازی او برای منچستریونایتد در اولدترافورد را نشان دهد، چون او هنوز هم در مسیر جدایی از باشگاه قرار دارد.

لیورپول طی دو مسابقه ابتدایی فصل دو تساوی به دست آورده و فرم ایده آلی ندارد؛ آن هم درست در زمانی که منچسترسیتی بسیار قوی برای کسب صدر جدول رده بندی پیشگام است. لیورپول دو بار مجبور شد در آخر هفته ابتدایی رقابت‌ها مقابل فولام عقب بیفتد تا در تساوی 2-2 بالاخره یک امتیاز کسب کند، در حالی که آن‌ها اولین بار با گل تساوی لوییز دیاز از شکست فرار کردند.

داروین نونز در بازی با شاگردان پاتریک ویرا کارت قرمز گرفت و او از سفر به اولدترافورد محروم شد. تیم کلوپ پس از این بازی قبل از سفر به گودیسون پارک برای دیدار با اورتون در دربی مرسی ساید، مقابل بورنموث و نیوکاسل یونایتد بازی‌های خانگی پشت سر هم خواهد داشت.

لیورپول فصل گذشته منچسترسیتی را در لیگ برتر برد و تنها با یک امتیاز قهرمانی را از دست داد، در حالی که در فصل گذشته موفق به کسب دو قهرمانی در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا شد و در هر دو فینال چلسی را شکست داد.

قرمزها در لیگ قهرمانان اروپا ناامید شدند، اما با شکست مقابل رئال مادرید، این تیم اگر بخواهد با منچسترسیتی از نظر جدول لیگ برتر در ارتباط باشد، باید نسبتاً سریع سطح فصل گذشته را پیدا کند.

حتی یک شکست در روز دوشنبه باعث وحشت لیورپول نمی‌شود، اما منچسترسیتی در فصل گذشته تنها در 9 بازی از 38 بازی خود در لیگ برتر امتیاز از دست داد. در حالی که منچستریونایتد در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست خورده، از جمله دو بازی آخر فصل 2021-2022، لیورپول در 21 بازی اخیر خود در لیگ شکست نخورده است. آمارها حاکی از پیروزی خارج از خانه در روز دوشنبه است، اما شرایط خاصی پیرامون این دیدار وجود دارد که منچستریونایتد را امیدوار می‌کند.

در حالی که قرمز شیاطین در اواخر پنجره به دنبال خریدهای جدید هستند. صحبت‌هایی در مورد ورود یک هافبک جدید وجود دارد، اما گفته می شود که غول‌های مرسی ساید آماده هستند تا سال آینده منتظر بمانند تا جود بلینگهام را از بوروسیا دورتموند به خدمت بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز