خبرگزاری کار ایران

با بازیکن ایرانی می‌توانیم قهرمان ایران شویم

مورایس: فردا دو تیم بلندپرواز بازی دارند / به خواسته‌هایمان در نقل و انتقالات رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۸۷۲

سرمربی تیم سپاهان اصفهان در نشست خبری پیش از دیدار برابر استقلال حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، ژوزه مورایس در ابتدای نشست خبری پیش از دیدار برابر استقلال تهران خطاب به خبرنگاران گفت: تشکر می‌کنم اینجا هستید. هنوز به شناخت کافی از هم نرسیدیم. امیدوارم در آینده اسم هم را هم بشناسیم. می‌دانم رسانه چقدر مهم است در فوتبال. نه تنها به عنوان یک شغل، بلکه یک علاقه در بین شما وجود دارد. در واقع من احترام قائلم برای علاقه شما. تا امروز ممکن نبود این امر ولی از الان با هماهنگی و سازماندهی و به خاطر شروع لیگ، ما می‌توانیم از هم دیگر بخواهیم که کارمان را انجام دهیم. الان لیگ شروع شده است و علاقه و اشتیاق دل بین مشتاقان فوتبال به شکل مثبت بالا ببریم. بازهم ممنونم از حضور شما.

مورایس درباره تغییرات زیاد سپاهان و بازی مقابل قهرمان ایران گفت: اگر سوالات شما در مورد احساسم به بازی فرداست باید بگویم یک بازی بزرگی در لیگ است بین دو تیم بلند پرواز. با بازیکنان با کیفیت که فقط بازی زیبا را خلق می‌کند. یک بازی کلاسیک است که نمی شود پیش بینی در مورد آن داشت. بازی متفاوتی است نسبت به سایر دیدارها و قطعا تماشای آن لذت بخش است. این در بازی خودش را نشان می دهد.

او درمورد رویارویی با ساپینتو گفت: او دوست من است و زمان زیادی است که او را میشناسم. ارتباط خوبی داریم و دو مربی حرفه ای هستیم و دلیل اینجا بودنمان را می‌دانیم. تمام دانش ما اختیار تیم هایمان است تا به بهبود کیفیت فوتبال ایران کمک کرده باشیم. این فقط قصد و نیت من و ساپینتو نیست. این نیت همه مربیان لیگ است که به فوتبال ایران کمک کنند.

سرمربی سپاهان درباره اینکه به تیمش لقب کهکشانی داده‌اند و انتظارات بالایی از او وجود دارد، اشاره کرد: درست است که من با تجربه زیاد به اینجا آمدم و از این سطح انتظارات احساس غرور می کنم که توانستم چنین محیطی خلق کنم. بله، ما بازیکنان با کیفیتی داریم و به آن‌ها ایمان دارم. ما اینجا هستیم که با بازیکنان بهترین شکل کار را داشته باشیم و می‌خواهیم برنده بازی باشیم. قهرمانی لیگ قابل پیش بینی نیست ولی از درک هواداران نسبت به این احتمال احترام می‌گذارم. هرکس می‌تواند به این فکر برسد که شایسته قهرمانی است. شاید حق با آنهاست و می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و با بازیکنانم کار کنم تا آینده مان را با این رویکرد بسازیم.

سرمربی پرتغالی درباره اینکه روزنامه پرتغالی ابولا گفته بود ساپینتو با یک دستمال کاغذی با او شوخی داشته، گفت: راستش را بخواهید در مورد قضیه دستمال کاغذی اطلاعی ندارم. شاید جنبه شوخی داشته است و جدی نگیرید.

ژوزه مورایس درباره عدم حضور تماشاگران در بازی فردا بیان کرد: فقط بازی برای ما نیست و برای هواداران هم هست. می دانید که من قدرت نظر دادن در مورد این مسایل را ندارم. قبلاً هم گفتم وقتی خانه دوست می روم و دعوت می شوم به قوانین آن احترام می گذارم و برایم محترم است. اگر من میزبان باشم قوانین خودم را دارم ولی اینجا نظر نمی‌دهم.

مربیان خارجی موفق و ناموفق در لیگ ایران داشتیم. شما سال بعد در کدام دسته هستید؟ سرمربی سپاهان در. پاسخ به این سوال گفت: من در مورد خودم و تیمم می‌خواهم صحبت کنم و نه سایر افراد. خوشحالی من موفقیت تیمم است نه نام من چطور برده می‌شود.

مورایس درباره اینکه آیا بازیکنی نظر او جلب کرده؟ گفت: ارزش تیم ما وقتی ملاک می شود که ما خودمان را یک واحد بدانیم. ما کیفیت تیمی را می‌سنجیم و به کیفیت انفرادی نگاه نمی کنم. دنبال کیفیت فردی هستم ولی برای ساختن تیم و برای همین شخص خاصی مد نظر نداشتم.

نقل و انتقالات خوب بود؟ او در این باره هم عنوان کرد: وقتی اینجا رسیدم اولین چیزی که گفتم این است که ما قرار است با هم کاری را انجام دهیم تا تیم خوبی بسازیم. وقتی آمدم اینجا توقع نداشتم تنها کار کنم. سازماندهی می خواستم که باهم کار کنیم. این مربوط به فوتبال نیست. همه جا این سازماندهی لازم است. با اطلاعات ما بهترین تصمیمات گرفته شد. در حال حاضر تصمیماتی که فکر می‌کنیم خوب هستند گرفته می شود. به عنوان یک مربی فقط ۱-۲ بازیکن نمی‌خواهم که در زمین باشند. به عنوان یک مربی باید حسی ایجاد کنم که تیم هستیم و نمی‌خواهم تنها کار کنم. فکر میکنم به خواسته هایمان رسیده ایم.

می‌توانید با سپاهان قهرمان آسیا شوید؟ او درخصوص این سوال هم گفت: سپاهان در ایران و آسیا تیم سرشناسی است و کیفیت خوبی دارد.  بودن در کره جنوبی به من آموخت که سنجش کیفیت بازیکنان در ایران سطح کیفیت بازیکنان به قدر کافی است. بدون اینکه فکر کنیم بازیکن خارجی داشته باشیم، با بازیکن ایرانی می‌توانیم قهرمان ایران شویم و در آسیا هم حرف برای گفتن داشته باشیم.

مورایس درباره اینکه در ترکیه بستری شده بود و خون ریزی مغزی داشت، گفت: بله من چنین مشکلی داشتم. ۱۲ روز در بیمارستان بودم. ولی وقتی آنجا بودم نمی‌دانستم روز بعد چطور می‌شود و زنده می‌مانم یا نه. از آن به بعد زندگی من وارد مرحله جدیدی شد.

سرمربی تیم سپاهان اصفهان درمورد رویارویی مربیان پرتغالی عنوان کرد: در ابتدا هم گفتم این بازی خیلی قابل پیش بینی نیست. یک بازی کلاسیک است. احساسات زیادی در آن دخیل است. نتیجه اش بعد بازی معلوم می شود. نمی‌دانم چه می‌شود.

او در پایان درباره همکاری با ژوزه مورینیو و تاثیر از این سرمربی گفت: ایشان یک مربی کامل هستند. به نتیجه نگاه می‌کند. چشمش به نتیجه است. چطور می تواند آن را تغییر دهد. اولویت هایی برای خودش دارد. یک مربی تهاجمی است ولی وقتی نیاز به دفاع باشد آن را به خوبی انجام می‌دهد. یک مربی تعادل‌گرا است. فانتزی نمی‌سازد و واقعیت را می‌بیند.  پیش از این می‌گفتم که چیزی نیست که بخواهیم آن را در فوتبال بسازیم. مورینیو فلسفه فوتبال را می شناسند و می داند باشگاه و بازیکنان و هواداران چه می‌خواهند. با او در تماس هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز