خبرگزاری کار ایران

عصر جدید در فوتبال: آفساید نیمه خودکار برای اولین در سوپرکاپ یوفا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۵۸۲

یک تکنولوژی جدید امشب در مسابقه بین رئال مادرید و آینتراخت فرانکفورت بکار گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، فناوری آفساید نیمه خودکار روز چهارشنبه در ورزشگاه المپیک هلسینکی اولین بازی رسمی خود را در سوپرکاپ یوفا بین رئال مادرید و آینتراخت فرانکفورت تجربه می‌کند.

در ماه جولای، فیفا اعلام کرد که این فناوری جدید در جام جهانی 2022 که از 20 نوامبر در قطر برگزار می‌شود نیز استفاده خواهد شد.

آفساید نیمه خودکار چیست و چگونه کار می‌کند؟

فوریت یوفا و فیفا برای تسریع در تصمیم گیری‌های داوری منجر به پیاده سازی سیستم جدیدی برای تشخیص آفساید نیمه خودکار شده است.

 این سیستم یک فناوری دوربین چندگانه است که می‌تواند اندام بازیکنان را بهتر ردیابی کند و لحظه دقیق پاس را تعیین کند.

پیرلوئیجی کولینا، داور سابق و مدیر فعلی داوری فیفا توضیح داد: بین 10 تا 12 دوربین وجود خواهد داشت که 29 نقطه روی بدن بازیکن را 50 بار در ثانیه تشخیص می‌دهد.

یک نرم افزار داده‌ها را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می‌کند، لحظه پاس و موقعیت بازیکنان را کاملاً محاسبه می‌کند، شبکه‌ها را برای برجسته کردن آفساید درج می‌کند. صحبت هایی در مورد داوران رباتی وجود دارد، به نظر خوب است، اما این درست نیست. داوران داخل زمین همچنان تعیین کننده خواهند بود. آفساید نیمه خودکار فقط زمانی استفاده می‌شود که بازیکنی که در آفساید است توپ را لمس کند. اگر تداخلی در بازی وجود داشته باشد، تصمیم داور خواهد بود. در چهار یا پنج ثانیه غیرممکن است، در 25 یا 20 ثانیه خواهد بود، که بسیار مهم است. هدف این است که سریعتر و دقیق‌تر باشیم."

دوازده دوربین نصب شده در زیر سقف ورزشگاه، حرکات توپ را به تصویر می‌کشند. 29 مجموعه داده جمع آوری شده شامل اندام‌ها و اعضای بدن است که برای ایجاد آفساید در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، از این اطلاعات می‌توان برای طراحی تصاویر سه بعدی که وضعیت بازیکن را در لحظه آفساید منعکس می‌کند، استفاده کرد که می‌تواند بر روی اسکوربوردهای ویدئویی در استادیوم‌ها و در پخش تلویزیونی مسابقات نمایش داده شود.

روبرتو روزتی، مدیر ارشد داوری یوفا گفت: «یوفا دائماً به دنبال راه حل‌های فناوری جدید برای بهبود بازی و حمایت از کار داوران است. این سیستم نوآورانه به تیم‌های VAR اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های آفساید را سریع‌تر و دقیق‌تر تعیین کنند و جریان بازی و ثبات تصمیم‌ها را افزایش دهند. این سیستم برای استفاده در مسابقات رسمی آماده است و در هر بازی لیگ قهرمانان اجرا می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز