خبرگزاری کار ایران

عملکرد ۹ ماهه وزیر ورزش و‌ جوانان از نگاه آمار

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۵۶

نزدیک به یکسال از رای اعتماد حداقلی نمایندگان مردم در خانه ملت به حمید سجادی وزیر ورزش و‌ جوانان می گذرد.

به گزارش ایلنا، در نگاهی اجمالی به عملکرد سجادی در مدت زمان تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، به طور مشخص و با استناد به مشاهدات عینی واقعیات ورزش ایران و همچنین بررسی سرفصل های برنامه های وعده داده شده و شاخص های عملکردی از نگاه آمار، آنچه که از وزیری با تحصیلات و سوابق ورزشی انتظار می رفت در محورهای مختلف تحقق نیافته است و بلکه انتصابات عجیب در معاونت ها، ادارات کل و بخش های کلان و تاثیرگزار مدیریتی به علاوه روزمرگی و فقدان راهبردی مشخص در روند فعالیت های این وزارتخانه، شرایط را از آنچه که بود به آنچه که هست، تنزل داده است.

در پژوهشی توصیفی و با استناد به اخبار رسمی منتشر شده در کانال رسمی اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص وزیر در بازه زمانی مرداد ۱۴۰۰ تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۱ که توسط گروهی از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر صورت پذیرفت، مجموعا به ۳۶ سرفصل خبری شامل تمامی فعالیت های وزیر ورزش و‌ جوانان در زمان مذکور برخوردیم که بهترین مدل بررسی آماری، در دسته بندی فعالیت ها و شاخص فراوانی یا تعداد آنها در نظر گرفته شد.

فارغ از نگاه کمی، با بررسی کیفی خروجی و ماحصل اقدامات انجام شده در این بازه زمانی، آنچه به کلی مغفول مانده اقدامات موثر در راستای حل مشکلات انباشته وزارتخانه، گره گشایی از خیل مشکلات موجود در ورزش کشور و فقدان تصمیم سازی عملگرایانه در راستای برون رفت از فریز شدن مدیریتی حاکم بر وزارتخانه است.

روزمرگی مدیریتی و محدود شدن عمده فعالیت های وزارتخانه به جلسات بدون بازده مشخص، نمایشی از اقدامات مشهود و به عبارتی اهم اقداماتی است که با آب و تاب در اخبار وزارتخانه به چشم می خورد.

نکته دیگری که در این بررسی آماری خودنمایی می کند، حضور حداقلی وزیر محترم در وزارتخانه متبوع خود است تا جایی که بیش از هر وزیری یا به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در سفر بوده (که گویا کم مشغله ترین فرد در کابینه است) و یا مشغول امور کم اهمیتی است که در اولویت بندی های روز وزارتخانه با توجه به شرایط جایی ندارند.

عملکرد ۹ ماهه وزیر ورزش و‌ جوانان از نگاه آمار

جالب اینجاست که نه تنها سجادی برخلاف شعار تحول، حتی ناتوان از برآورده کردن حداقل ها است، بلکه از اساسی ترین امور وزارتی و وظایف خود همچون تبیین و تصویب آیین نامه ها غافل بوده و با عذر بدتر از گناه اذعان و اقرار می کند که من اصلا نمی دانستم باید آیین نامه تصویب می کردیم! (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل).

اینکه وزیر از انجام وظایف مشهود خود اظهار بی اطلاعی می کند، به وضوح گویای آینده مشعشع وزارتی است که  اغلب جامعه کشور را در برمی‌گیرد.

پر واضح است کیفیت و‌ کمیت عملکرد وزیر ورزش و‌ جوانان در اختیار پژوهشکر و آماریست، نبوده و نمودار فوق صرفا ترسیم هر آن چیزی است که فارغ از شعارها و همچنین وعده وعیدها، در مدیریت کلان ورزش ایران رقم‌ خورده است.

سوال این است آیا با چنین عملکردی، می توان انتظار ایجاد تحولی اساسی در ورزش ایران را داشت؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز