خبرگزاری کار ایران

وزنه سنگین انتظارات از جواد نکونام/ فولاد مدعی قهرمانی می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۹۹۸

با جذب بازیکنان بزرگ توسط فولاد در فصل نقل و انتقالات، کار نکونام در این لیگ بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جواد نکونام یکی از مربیان مستعد کشور است و در همین چند وقت اخیر نام او به عنوان گزینه هدایت استقلال و تیم ملی ایران مطرح شد. به هر حال او ترجیح داد در فولاد باقی بماند و شانسش را برای قهرمانی لیگ برتر امتحان کند. نکونام در آخرین نشست خبری خود در بازی هفته سی‌ام لیگ بیست و یکم اعلام کرد برای مربیگری خود برنامه‌ خاصی دارد و در فصل بیست و دوم قصد دارد برای قهرمانی تلاش کند. 

*استراتژی نقل و انتقالاتی

فولاد با استراتژی جذب بازیکنان بزرگ راهی بازار نقل و انتقلات شد. البته سرمربی فولاد معتقد است که بهترین بازیکنان ایران بیشتر از سی سال دارند. اشکان دژاگه، وریا غفوری، احسان پهلوان، سعید آقایی، مجید علیاری، کریستوفر کنت، علی قربانی و فرشید اسماعیلی از جمله نام‌های بزرگی هستند که این تیم جذب کرده است. هر چند فرشید اسماعیلی مصدوم شد و موقتاً از لیست این تیم خارج می‌شود. تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته که مدنظر او بودند، هم انجام شده است. تنها بازیکنی که نکونام به او نیاز داشت و راهی تیم دیگری شد لوسیانو پریرا بود که به گفته نکونام عجله کرد وگرنه تیم به وی نیاز داشت. 

*فولاد نجومی بسته شد؟

سرمربی و مدیرعامل باشگاه فولاد بارها تاکید کردند: «بعد از بازگشایی پنجره نقل و انتقالاتی نیاز به تقویت فولاد بود.» اما  بر کسی پوشیده نیست که برای جذب بازیکنان بزرگ طبیعتاً نیاز به بودجه بالایی است. گرشاسبی پیرامون این موضوع در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر عنوان کرد: «ما در اقتصاد کشور شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. حتی نان را به قیمت قبلی خرید نمی‌کنیم به تبیعت از آن در فوتبال هم شاهد افزایش قیمت هستیم.» بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به بازیکنان جدید و بودجه صرف شده فولاد، انتظارات هیات مدیره این باشگاه از سرمربی نسبت به قبل بالاتر است. با این اوصاف نکونام اگر نتواند نتایج مدنظر را جذب کند با کار دشواری روبرو خواهد شد.

*تیغ دو لبه برای نکونام

شرایط این روزهای نکونام شبیه قلعه نویی  سال 1399 در همکاری با سپاهان است. در شرایطی که نام قلعه‌نویی برای هدایت تیم ملی فوتبال مطرح و تیمش در کورس قهرمانی بود، اما ظرف چند ماه قلعه نویی هر دو تیم را از دست داد. از دومی استعفا داد. در نهایت هم به گل گهر رفت و تا کنون اتفاق خاصی در این تیم رقم نزده است، گواه این ادعا جدول مسابقات لیگ برتر است که. 

*هوش بالای نکونام

هر چند نکونام با زکاوت مثال زدنی هدایت استقلال را نپذیرفت و نخواست وارث تیم قهرمان مجیدی شود، اما ادامه همکاری با فولاد برای سرمربی جوان مانند تیغ دو لبه است. سرمربی فولاد در یکی از برنامه های تلویزیونی به این مسئله اذعان کرد که فوتبال قابل پیش بینی نیست. نکونام مربی زحمتکشی است و وقتی هدایت تیمی را می‌پذیرد اکثر وقتش را صرف امورات این تیم می‌کند. با این حال وی حتی وقت نداشته است که مدرک مربیگری حرفه‌ای خود را دریافت کند. هر چند مدرک به تنهایی ضامن موفقیت کسی نیست اما روی تجربه و دیدگاه یک سرمربی تاثیرگذار است.

*تفاوت انتظارات  ازفولاد فعلی و قبلی

نکونام فصل‌های گذشته با پنجره بسته و بازیکنان جوان نتایجی را کسب کرد که دستاوردهای او را درخشان کرد. شاید بالاتر از حد انتظارات هم توانست نتیجه بگیرد؛ اما این فصل شرایط برای او فرق می‌کند. بازیکنان بزرگی طبق خواسته و نیاز وی جذب شدند، بنابراین همسان با همین انتظارات این سرمربی باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز