خبرگزاری کار ایران

پرکاس: تلاش خواهیم کرد نتایجی بهتر از مربیان گذشته بگیریم / یک بازیکن خارجی جذب می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۶۵

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: ما باید ابتدا به دنبال پیشرفت باشیم. اگر به دنبال این موضوع باشیم قطعا هدفگذاری این است که نسبت به فصل گذشته بهتر کار کنیم.

به گزارش ایلنا، رضا پرکاس در نشست خبری خود پیرامون آخرین شرایط صنعت نفت آبادان اظهار داشت: وقتی که هدایت نفت را برعهده گرفتیم در سه مرحله و به سه شکل بازیکنان را جذب کردیم. تمدید با بازیکنان، جذب بازیکنان مدنظر بر اساس تفکرات تیم و منابع مالی که 3-2 بازیکن خارجی هم نیاز داریم. طی روزهای آتی تیم را کامل خواهیم کرد. 

سرمربی نفت آبادان درباره هدفگذاری تیم گفت: ما باید ابتدا به دنبال پیشرفت باشیم. اگر به دنبال این موضوع باشیم قطعا هدفگذاری این است که نسبت به فصل گذشته بهتر کار کنیم. نفت به دنبال جایگاه بهتر خواهد بود و ما به دنبال پیشرفت کاری خواهیم داشت.

پرکاس در واکنش به سوالی درباره اینکه وی پیش از این سابقه داوری داشته و این موضوع چقدر روی شرایط تیم در فصل جدید تاثیر خواهد داشت، گفت: سال 2006 مدرک داوری را گرفتم. من سوت هم زدم اما بیشتر به دنبال این بودم که از قوانین داوری کاملا آگاهی پیدا کنم. به بازیکنان هم قوانین گوشزد می کنم. وقتی حرفه مربیگری را به عنوان شغل انتخاب کردم دیگر از داوری دور شدم. 

سرمربی نفت درباره کیفیت بازیکنانی که در اختیار دارد نیز گفت: ما نفرات باتجربه و تاثیرگذاری داریم. بازیکنانی که جذب کردیم هم به درد تیم می خورد. در فوتبال امروزی سن تاثیرگذار نیست اما بازیکنان باتجربه هم می تواند کمک زیادی کند و تحت تاثیر مسائل بیرونی قرار نخواهد گرفت. ما به دنبال این هستیم که 11 نفری که به زمین می فرستیم تلفیقی از جوانان، تاثیرگذار و شرایط دستیابی به موفقیت را دنبال خواهیم کرد. 

پرکاس در واکنش به این سوال که نفت آبادان طی فصول اخیر مربیان صاحبنامی در اختیار داشته و آیا برنامه ویژه‌ای برای دستیابی به موفقیت بیشتر نسبت به گذشته دنبال خواهند کرد، گفت: نفت تیمی است که قدمت بالاتر از 50 سال دارد و برند فوتبال آبادان است. بازیکنان بزرگی به تیم ملی داده است. گذشته برای گذشته است و ما باید به آینده نگاه کنیم. اگر مربی صاحبنامی آمده است با عناوین مختلف، الان هیات مدیره به بنده طبق کارنامه‌ام اعتماد کرده و قطعا ما هم برنامه و اهداف کاری داریم. فوتبال ایران برای من فوتبال پیچیده ای نیست. من همیشه فوتبال ایران را رصد می کردم. همین الان فوتبال حوزه خلیج فارس و حتی آلمان را هم دنبال می کنم چرا که هر لحظه امکان دارد شما جذب چنین تیم‌هایی شوید! قطعا ما تلاش خواهیم کرد نتایجی بهتر از مربیان گذشته بگیریم. ما رو به جلو خواهیم رفت و با تلاش همگانی در کنار بازیکنان و مدیران و البته اصحاب رسانه تا نتایج خوبی کسب کنیم. 

سرمربی نفت درباره اینکه آیا به دنبال رشد ستاره های جدیدی در این تیم خواهند بود یا خیر گفت: فوتبال حرفه ای یعنی اینکه شما با پتانسیل بالا تیمی را ببندید و در لیگ شرکت کنید. اگر ما این پتانسیل را در آبادان داشته باشیم چه بهتر ولی اگر این موضوع نباشد قطعا برای رقابت در لیگ برتر باید اولویت هایی را در خوزستان، شهرهای دیگر و در نهایت نیز بازیکنان خارجی در نظر بگیریم. پروسه بازیکن سازی یک پروسه یک روزه نیست ولی قطعا سیاست باشگاه در این است که بازیکنانی که توانایی دارند در تیم اول حاضر باشند و ما این برنامه را دنبال خواهیم کرد و در طول فصل کار را دنبال خواهیم کرد تا در سال های بعد پتانسیل و کیفیت بازیکن ایرانی را نشان دهیم. در حال حاضر شریعت و پارسا را به عنوان نفرات جوان و آینده دار در اختیار داریم. تست گیری نداشتیم چرا که در شخصیت نفت آبادان نیست. از آکادمی و تیم‌های پایه به خوبی استفاده کردیم ولی یکباره یک بازیکن 16 ساله را نمی شود  آورد و به صورت متناوب از این استعدادهای جوان استفاده کنیم. یک پروسه سه ساله است که ضریب سنی را پایین بیاوریم و استفاده از بازیکنان بومی و استعدادها را بالا ببریم. 

من نگفتم که مربی خارجی هستیم و خبرنگار با توجه به حضورم از فوتبال خارج از ایران اینطور گفت. ما مربی خارجی را اینطور تفکیک می کنند چرا که مدعی هستند دانش به روزی دارند. از این جنبه بله، من تمام مراحل و الفبای فوتبال را در آلمان یاد گرفتم. روی همین حساب می توانم مربی خارجی باشم اما از نظر ملیت ایرانی هستم و مربی آلمانی محسوب می‌شوم! در حال حاضر مربیانی با تفکرات آلمان، روسیه و پرتغال و ... حضور دارند و قطعا رقابت جذاب خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره نقل و انتقالات هم باید بگویم که من چهار سال پیش گفتم که ارقام در فوتبال ایران حرفه ای شده اما به صورت کاذب افزایش یافته و واقعی نیست. الان ارقام با اقتصاد کشور تناسب ندارد. یک تیم دستش باز است اما تیمی مثل نفت محدودیت بودجه دارند و این رقابت را سخت می کند. مربی باید بر اساس تفکرات خودش بازیکنان خوب را جذب کند. کرایف در این باره گفته یک کیسه پر از پول می تواند در زمین گل بزند؟ ما در ایران هم داریم که استیل آذین با آن تیم پرستاره سقوط کرد و رئال مادرید هم در زمان کی روش با آن ستاره ها شرایط خوبی را دنبال نکرد. پر ستاره بودن دست مربی را باز می کند اما نمی تواند نتیجه را قطعا در پی داشته باشد. 

ما در دومقطع در بنگلادش بودم و خودم چالش را دوست دارم. رفتن به کشورهای مختلف می تواند جنبه آموزشی و فرهنگی و ... را از حیث تجربه به شما ارائه دهد. من در عمان بودم و بعدش راهی بنگلادش رفتم. مرحوم حجازی چندین سال پیش آنجا حضور داشته و قطعا نسبت به آن دوره پیشرفت هم کرده است. تیمی که بودم جزو سه تیم برتر بنگلادش حضور داشتم. تمام روزنامه نگارانی در هفته های ابتدایی به تمجید از تیم ما پرداختند. در دوران کرونا اوضاع برهم خورد و به آلمان برگشتیم. سال بعد آن باشگاه بنگلادشی بار دیگر درخواست حضور داشت اما به خاطر کرونا و شرایط خانوادگی رضایت ندادند که بروم. باشگاه اسم مرا گفت به عنوان سرمربی رد می کنیم و شما هر وقت دوست داشتید برگردید! از نظر ترانسفرمارکت من سرمربی آن تیم بودم اما وقتی من آنجا رفتم هفته هجدهم بود. تیم هجده بازی انجام داده بود و باخت های بدی داده بود. مشکلات زیادی برای حضورم در بنگلادش شکل گرفت و در نهایت هفت بازی پایانی و پنج بازی ابتدایی را بودم. اینکه در ترانسفرمارکت اشتباه اسم مرا به عنوان سرمربی این تیم از ابتدا تا پایان ثبت کرده بودند باعث شد تا آمارم را به این شکل بگویند اما واقعیت همانی است که گفتم و من پنج هفته ابتدایی و هفت بازی آخر  را رسما آنجا بودم. آنجلوتی با آن افتخارات خود بایرن را قهرمان کند اما با توجه به اینکه در اروپا قهرمان نشده کنار می رود و در ادامه راهی تیم دیگری می شود و جام می آورد. نامه باشگاه بنگلادشی هست که من به صورت رسمی چه تعداد بازی را روی نیمکت این تیم بودم. 

پرکاس درباره جذب بازیکن خارجی توسط این تیم اینطور گفت: پروسه جذب بازیکن چند مرحله دارد که بحث مالی و ویزا و البته ضمانت نامه سازمان لیگ هم هست که دست باشگاه را کاملا بسته است. سه بازیکن درخواست ویزا شده تا ما یکی دو نفر از آنها را جذب کنیم. اگر موانع حل شود پست های خالی را با آنها پر خواهیم کرد. 

وی درباره بازی ابتدایی در فصل جدید مقابل فولاد گفت: فولاد فصل گذشته راهی بازی های آسیایی شده و با نفراتی که جذب کرده خود را آماده مراحل بعدی این رقابت ها می کند. دیدگاه آنها شاید بیشتر آسیایی باشد و از بودجه و امکانات خوبی بهره می برند. ما به دنبال یک بازی خوب برابر آنها هستیم تا در دربی خوزستان را با بهترین نتیجه پایان برسانیم. باید بازی اول را با قدرت و محکم پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز