خبرگزاری کار ایران

مسابقات فوتبال بانوان کافا ۲۰۲۲؛

ایران - ازبکستان؛ قهرمانی با دگرگونی ترکیب ایرانی‌ها/ آزمون دوباره جشن قهرمانی می‌گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۲۴۲

شاگردان آزمون در آخرین دیدار خود در مسابقات کافا به مصاف ازبکستان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در خرداد ماه سال جاری مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بزرگسالان ایران انتخاب شد. او در حالی به این عنوان انتخاب شد که در روزهای پایانی اسفندماه سال جاری با تیم جوانان تیم ملی فوتبال جوانان دختر ایران با سه پیروزی پیاپی قهرمان تورنمنت آسیای مرکزی(کافا) شود. ملی‌پوشان در آن مسابقه زیر باران جشن قهرمانی گرفتند.

حالا بعد از قهرمانی جوانان فوتبال و تیم بزرگسالان فوتسال، نوبت به تیم ملی بانوان بزرگسال ایران رسیده است که در مسابقات کافا برای قهرمانی بجنگند. 

*نتایج تیم ملی فوتبال ایران و جدول مسابقات

 تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مسابقات کافا تا کنون در هر سه مسابقه خود مقابل برنده شده است و درصورت پیروزی مقابل ازبکستان می‌توانیم شاهد قهرمان شاگردان آزمون باشیم.نتایج ملی پوشان بانوان ایران در 3 مسابقه اخیر را در زیر می‌خوانید:

ایران یک - قرقیزستان صفر

ایران 5- تاجیکستان صفر

ایران 4- ترکمنستان صفر

با وجود سه برد متوالی ایران با توجه به اینکه ازبکستان با تفاضل بهتر نسبت به ایران صدرنشین مسابقات است: 

ایران - ازبکستان؛ قهرمانی با دگرگونی ترکیب ایرانی‌ها/ آزمون دوباره جشن قهرمانی می‌گیرد؟

*گام پایانی با ازبکستان

البته پیش از این سرمربی تیم ملی بانوان درپاسخ خبرنگاران در خصوص اینکه جدی‌ترین رقیب ایران برای کسب قهرمانی کدام تیم است، اظهار داشت: «ما گام به گام جلو می رویم و هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. ما دنبال این هستیم ایران به جایگاه واقعی اش برسد.تیم من بسیار جوان است.»

*نتایج ازبکستان

بانوان ازبکستان در این دوره از مسابقات با ارائه بازی هجومی در هر سه مسابقه خود با پیروزی پرگل از زمین خارج شدند. ملی پوشان ازبکستان معمولا با سیستم پایه 3-4-3 در زمین حاضر می‌شوند. آنها برای دریافت توپ مدافعان حریف را تحت پرس(فشار) پرتعداد از جلوی زمین قرار می‌دهند.  نتایج این تیم به شرح زیر است: 

ازبکستان 7- قرقیزستان صفر

ازبکستان 6-  ترکمنستان صفر

ازبکستان 6- تاجیکستان صفر 

*لیست بلندبالای غایبان

آزمون بعد از قبول هدایت تیم ملی فوتبال بانوان ایران فرصت زیادی برای اردوی آماده سازی نداشت و بسیاری از بازیکنان ملی پوش عملاً در این اردو غایب هستند. بازیکنان خاتون بم به دلیل برگزاری اردوی آماده‌سازی در لیگ قهرمانان آسیا در این مسابقات حضور ندارند. همچنین روزبهان به دلیل درگذشت برادرش نتوانست در اردو حاضر شود. چند بازیکن دیگر هم به دلیل مصدومیت در اردو حضور ندارند. هاجر دباغی، ثنا صادقی و زهره کودایی از جمله این بازیکنان هستند. 

ایران - ازبکستان؛ قهرمانی با دگرگونی ترکیب ایرانی‌ها/ آزمون دوباره جشن قهرمانی می‌گیرد؟

*دگرگونی سبک بازی تیم ملی

با این اوصاف آزمون با تلفیقی از بازیکنان تیم ملی جوانان و بازیکنان لیگ برتری راهی مسابقات شده است. علاوه بر تغییر ترکیب تیم ملی، شاهد دگرگونی سبک بازی تیم ملی هستیم. تیم ملی با سیستم پایه بازی 3-3-4 به میدان می‌رود. تشکیل مثلث‌های کنار زمین و دوندگی هافبک‌ها، استفاده از دفاع‌های کناری در هنگام نفوذ، همچنین استفاده از ضربات ایستگاهی به نحو احسنت از جمله ویژگی‌های خوب شاگردان آزمون است. 

ایران - ازبکستان؛ قهرمانی با دگرگونی ترکیب ایرانی‌ها/ آزمون دوباره جشن قهرمانی می‌گیرد؟

*بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی بانوان ایران 

افسانه چترنور، هستی فروزنده، شبنم بهشت، ملیکا متولی، سارا ظهرابی‌نیا و  رقیه جلالی‌نسب از جمله تاثیرگذارترین بازیکنان هستند. فروزنده با 17 سال سن توانسته در نقش یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تیم ملی ظاهر شود. افسانه چترنور با تکنیک و قدرت حمل توپ بالا همچنین استفاده از ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه برای مدافعان رقیب دردسرساز است. ملیکا متولی با وجود اینکه در پست مدافع راست به میدان می‌رود، تا کنون 2 گل از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده است. منتهی مغز متفکر این تیم رقیه جلالی نسب 18 ساله است که در میانه میدان با تغذیه می‌کند و به نوعی خودش را در سطح اول فوتبال ایران تثبیت کرد.

به هر حال ترکیب اولیه تیم ملی در 3 مسابقه قبلی به شرح زیر است: 

عارفه سید کاظمی، ملیکا متولی، فاطمه امینه برزجانی، فاطمه عادلی،حدیث بساط شیر، زهرا معصومی نژاد، سارا ظهرابی نیا، رقیه جلالی‌نسب، افسانه چترنور، شبنم بهشت، هستی فروزنده.

*برنامه بازی: 

طبق برنامه تیم ملی ایران آخرین بازی خود را از ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه مقابل ازبکستان برگزار می‌کند و این بازی سرنوشت قهرمان را تعیین خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز