خبرگزاری کار ایران

استرلینگ یک اسطوره بود - پس چرا گواردیولا به او اجازه داده به چلسی بپیوندد؟!

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۹۸۰

رحیم استرلینگ به عنوان اسطوره باشگاه منچسترسیتی را ترک کرد.

به گزارش ایلنا، مدال‌ها به تنهایی به همان اندازه نشان می‌دهند: چهار عنوان لیگ برتر، پنج جام اتحادیه، یک جام حذفی و یک مدال نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا.

در یک دوره موفقیت بی سابقه برای باشگاه تحت هدایت پپ گواردیولا، هیچ کس دقایق بیشتری نسبت به او بازی نکرد - فقط سرخیو آگوئرو گل های بیشتری به ثمر رسانده و فقط کوین دی بروین پاس گل های بیشتری دارد.

و در 27 سالگی، بازیکنی با چنین هوش و بلوغ فوتبالی باید به اوج قدرت خود برسد.

بنابراین، چرا سیتی با فروش او و یکی از بزرگترین رقبای خود در چلسی موافقت کرد؟

البته زمان بندی بسیار مهم است و با 12 ماه باقی مانده از قرارداد او، این آخرین تابستانی بود که سیتی مجبور شد از این ملی پوش انگلیسی پول نقد کسب کند.

علیرغم اینکه او می‌خواهد در آینده در خارج از کشور بازی کند، هیچ پیشنهادی مبنی بر اینکه بزرگترین باشگاه‌های اروپا بتوانند با پیشنهاد مالک جدید چلسی، تاد بوهلی، رقابت کنند، وجود نداشت.

مبلغ 47.5 میلیون پوند (57 میلیون دلار) برای بازیکنی که می‌توانست تابستان آینده بدون هیچ هزینه‌ای سیتی ترک کند، ارزش خوبی را نشان می‌دهد و به این معنی است که آن‌ها تقریباً تمام سرمایه اولیه خود را در جذب استرلینگ، که در سال 2015 از لیورپول آمد، پوشش داده‌اند.

شایان ذکر است که بسیاری از کارشناسان احساس می کردند که سیتی بیش از حد پول پرداخت کرده است و می ترسیدند که او نه ارزش پول و نه دردسر را ندارد.

 به هر حال خروج او از لیورپول به دور از صمیمیت بود و هم استرلینگ و هم ایجنتش به خاطر نحوه اداره کل ماجرا مورد انتقاد قرار گرفتند.

این خروج اخیر، حداقل، بسیار راحت‌تر پیش رفته است، اگرچه در ماه‌های اخیر نشانه‌هایی وجود داشت که مهاجم دیگر در اتحاد خوشحال نیست.

استرلینگ در اکتبر 2021 گفت: "اگر این گزینه وجود داشت که برای زمان بازی بیشتر به جای دیگری بروم، من برای آن آماده بودم."

واضح است که گواردیولا هرگز قرار نبود مدت زمان بازی استرلینگ یا هر بازیکنی را تضمین کند.

با این حال، هرگز هیچ شانسی برای سرنگون کردن مهارت‌های استرلینگ وجود نداشت و او همچنان به تأثیرگذاری در زمین ادامه داد و به سیتی کمک کرد تا یک دفاع موفق دیگر از عنوان قهرمانی را تکمیل کند.

در حالی که باشگاه از امضای قرارداد جدید او خوشحال می شد اما پیام واضح بود که هر دقیقه در زمین باید به دست بیاید و رقابت برای مکان ها فقط در فصل آینده تشدید می شود.

در واقع، ورود دیرهنگام یک مهاجم وسط اثبات شده و کلاس جهانی مانند ارلینگ هالند، همراه با جذب ستاره بالقوه جولیان آلوارز، به این معنی بود که شانس بسیار کمتری برای استرلینگ برای بازی در میانه راه در فصل 2022-23 وجود داشت.

علاوه بر این، حتی با در نظر گرفتن جدایی گابریل ژسوس به آرسنال، سیتی در مورد مهاجمان گسترده آماده خواهد بود. ریاض محرز چند فصلی است که یکی از بهترین بازیکنان گواردیولا بوده، انتظار می رود جک گریلیش در دومین فصل حضورش در اتحاد تاثیر بیشتری بگذارد، در حالی که هیجان موجهی پیرامون ظهور کول پالمر به عنوان پدیده فارغ التحصیل آکادمی وجود دارد.

گواردیولا بلافاصله پس از اظهارات استرلینگ در مورد انتخاب تیم گفت: "وقتی فرصت بازی پیدا کردید، به من نشان دهید [شما لیاقت بازی را دارید]. به دنیا نشان دهید که وقتی شما را انتخاب نکردم چقدر اشتباه کردم. بهترین [بازیکنان] در زمین صحبت می کنند. من یک مربی با بازیکنان فوق‌العاده بودم و آنها هرگز، هرگز، هرگز از من شکایت نکردند. پس برو بیرون و به من نشان بده وقتی تو را انتخاب نکردم چقدر اشتباه کردم. آن‌ها باید به من نشان دهند که چقدر خوب هستند. بهترین ورزشکاران جهان، در همه رشته‌های ورزشی، در زمین یا مسابقه صحبت می‌کنند. اینجاست که باید صحبت کنند.»

با این حال، با توجه به اینکه یک جام جهانی در پایان سال در راه است و تیم انگلیس برای مدتی بعد از یک رشته نتایج ضعیف در بی ثبات ترین وضعیت خود قرار دارد، استرلینگ به طور قابل درک می خواهد که به طور منظم بازی کند.

و در فصل 2021-22، او نسبت به هر یک از هفت فصل قبلی خود در منچستر، کمتر شروع داشت و بازی های تعویضی بیشتری انجام داد. استرلینگ اغلب در مهمترین بازی های سیتی نیمکت نشین بود.

در واقع، او در دو بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید و دو بازی پایانی لیگ برتر این فصل، کمی بیش از یک ساعت بازی کرد. مذاکرات با توماس توخل، سرمربی چلسی، استرلینگ را راضی کرده است که او بازیکن کلیدی در استمفوردبریج خواهد بود.

خط حمله چلسی در حال بازسازی است – روملو لوکاکو قبلاً رفته، آینده حکیم زیچ و کالوم هادسون-اودوی نامشخص است و کریستین پولیسیچ، تیمو ورنر و کای هاورتز همگی برای فرم یا آمادگی جسمانی یا هر دو با مشکل مواجه شده‌اند.

توخل مهاجمانی می خواهد که نه تنها بتوانند گل بزنند، بلکه فوتبال پرسینگ شدیدی را نیز بازی کنند که در سیتی بسیار موفق بوده و استرلینگ این را از درون می داند. بزرگترین باشگاه های انگلیس به ندرت با یکدیگر تجارت می کنند و به نظر می رسد که هر دو در اینجا با استرلینگ ریسک حساب شده ای می کنند.

سیتی خوشحال خواهد شد که مقدار قابل توجهی پول نقد را برای سرمایه گذاری مجدد در جاهای دیگر ذخیره کند و بازیکنی را که نفوذش در دو فصل گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده را از زمین خارج می کند. در همین حال، چلسی در حال جذب یک ملی پوش انگلیسی با سابقه طولانی و اثبات شده گلزنی در بالاترین سطح است.

شخصاً برای استرلینگ، این حرکت نشان دهنده فرصتی برای بازنشانی و تجدید قوا در شهری است که در آن بزرگ شد و برای اولین بار عاشق بازی شد. اتفاق بعدی می تواند یکی از جذاب ترین داستان‌های فصل جدید باشد.

جاناتان اسمیت - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز