خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس و استقلال را فراموش کنید؛ سپاهان و ضررهای دلاری‌اش!

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۵۷۵

ضررهای مالی دو تیم سرخابی را فراموش کنید و سراغ ضررهای سپاهان بروید.

به گزارش ایلنا، بارها گفته شده که جذب بازیکنانی تازه توسط باشگاه‌های فوتبال، قبل از اینکه سرمربیان جدید آنها مشخص و مشغول به کار شوند، یک کار ریسکی است و باید از آن پرهیز کرد، اما سپاهان جدیدترین تیمی است که این مورد مهم را نادیده گرفته و کارهایش نشان می‌دهد به این دستورالعمل باید بسیار جدی‌تر نگاه و عمل کرد.

وصال روحانی

روزنامه نگار

همین چند روز پیش بود که شایعه شد ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی و تازه‌وارد طلایی‌های اصفهان نه سید‌محمد دانشگر را می‌خواهد که با قیمتی برابر با بزرگترین محموله‌های شمش طلا از استقلال به اصفهان آمده است و نه میلاد زکی‌پور را که او هم سابقه بازی در جمع آبی‌های تهرانی را دارد، اما فصل پیش از شاگردان امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر سیرجان بود و اوایل تابستان امسال پیش از کوچ‌اش به سپاهان بحث انتقال او به پرسپولیس هم مطرح بود.

رفت و آمدهای کنت و مظاهری

اخبار مربوط به این قضیه چه صحت داشته و چه فقط شایعه‌پراکنی صرف بوده باشد، بعداً توسط سران سپاهان جمع‌آوری و رفع و رجوع و به ظاهر منتفی شد و این دو فعلاً در اصفهان ماندنی شده‌اند اما دیروز این خبر رسمی و قطعی آمد که مورایس، کریستوفر کنت دروازه‌بان خارجی دو فصل گذشته سپاهان را نخواسته و او را جواب گفته است.

کنت البته پس از شروع خوبش در لیگ بیستم و خوردن گل‌های اندک و مشارکت محسوس در نایب‌ قهرمانی سپاهان در آن لیگ، در لیگ بعدی فروکش کرد و آنقدر بد ظاهر شد که محرم نویدکیا سرمربی وقت زردهای اصفهانی او را نیمکت‌نشین کرد و در اوایل نیم‌فصل دوم رشید مظاهری جدا شده از استقلال را جذب و تبدیل به سنگربان نخست سپاهان کرد. درست است که در درازمدت مظاهری هم موجب رضایت نویدکیا و پایان دادن به روزهای بد سپاهان نشد و نویدکیا اجباراً در هفته‌های آخر لیگ بیست‌و‌یکم باز به کنت روی آورد اما نمایش‌های پرنوسان این سنگربان خارجی این امر را کاملاً موجه و منطقی می‌ساخت که سران باشگاه برای فصل تازه احتمالاً با وی قطع همکاری کنند.

ابهام‌های پابرجا

با این حال مدیران باشگاه کنت را نگه ‌داشتند و بازیکنان تازه‌ای را قبل از استخدام مـورایــــــــــــــــس به اصفهان آوردند تا به خیـــــــال خودشان جبران‌کننده انتقال مهره‌های قوی و حساس دیگری مانند رفیعی، شهباززاده و اسماعیلی‌فر به سایر تیم‌ها شوند ولی چون این نفرات تازه بدون نگاه و بررسی و ارزشگذاری از جانب مورایس آمدند، شایعه جواب کردن دو بازیکنی که نام‌شان آمد (دانشگر و زکی‌پور) بر زبان‌ها افتاد و با اینکه این امر در روزهای بعدی به گونه‌ای مدیریت و ظاهراً مهار شد، تا این لحظه نه قطعی است که این مربی پرتغالی و دستیارانش هر دوی آنان را بخواهند و حفظ کنند و نه برعکس این اطمینان وجود دارد که چشم دیدن آنها را ندارند و به هیچ‌وجه حاضر به همکاری با آنها نیستند و به واقع ابهام‌های این قضیه همچنان برقرار است.

مبادا پول‌های کلان به هدر برود

این تضادها و سؤال‌ها فقط زمانی پیش می‌آید که یک یا چند تیم باشگاهی آنقدر در تعیین و به‌کارگیری مربیان جدید خود تأخیر می‌کنند که مجبور می‌شوند به سبب جریان داشتن بازار نقل و انتقال‌ها و لزوم تقویت تیم نفراتی را بخرند که احتمال دارد وقتی سرمربی جدید می‌آید، آنها را نخواهد و دست رد به سینه‌شان بزند. این امر البته شامل حال نفرات قبلی هر باشگاهی هم می‌شود و احتمال دارد که مورایس و مورایس‌ها پس از ورود به تیمی تازه و کار با آنها برخی مهره‌های قبلی آن تیم را نخواهند و آنها را هم از جمع نفرات باشگاه خارج کنند ولی تحت هر شرایطی و با هر نگاهی ابتدا باید مربیان جدید یک تیم را شناخت و به آنها فرصت داد که با نفرات قبلی تیم کار کنند و برخی را حفظ و بقیه را مازاد اعلام کنند. در قدم بعدی هر خرید تازه‌ای هم باید با نظارت آنها انجام شود تا مبادا بعداً مشخص گردد پولی کلان صرف استخدام گرانقیمت مهره‌هایی شده که مربی جدید بر کارشان صحه نمی‌گذارد. فرجام کار آنها هر چه باشد و سپاهان به هر نقطه‌ای برسد، شکی نیست که قواعد و ملاحظات فوق توسط آنها رعایت نشده و کار به نقطه و شرایط کنونی رسیده که نه حرفه‌ای است و نه منطقی و امیدساز.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز