خبرگزاری کار ایران

تلاش پوگبا برای رسیدن به اوج

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۵۶۹

پل پوگبا برای رسیدن به اوج امیدوار است دوباره در یوونتوس بدرخشد.

به گزارش ایلنا، پل پوگبا به یوونتوس برگشته است. هافبک تیم ملی فرانسه به‌عنوان بازیکن آزاد از منچستریونایتد جدا شد و شش سال بعد از انتقال رکوردشکن 89 میلیون پوندی‌اش به تورین برگشته تا دوران حرفه‌ای خود را شروعی دوباره بخشد. او در 29 سالگی در اوج توانایی است اما در لیگ برتر با انتقادهای زیادی مواجه شد. پوگبا در سال 2012 هنگامی که 19 سال داشت به‌دلیل آنکه در تیم سر الکس فرگوسن به اندازه کافی فرصت بازی پیدا نمی‌کرد، به یووه رفت و در چهار سال بازی برای این تیم چهار قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی ایتالیا را به دست آورد. یونایتد مجاب شد او را بازگرداند اما اگرچه در این دوران به همراه تیم ملی فرانسه به قهرمانی جام جهانی 2018 رسید اما در این شش سال تنها یک جام اتحادیه و یک جام قهرمانی لیگ اروپا با یونایتد کسب کرد چون تیم همچنان در یافتن جانشینی مناسب برای مربی اسطوره‌ای خود ناکام بود. بارها شایعه رفتن او به رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن و یووه در این سال‌ها مطرح شد و رابطه خوبی با هواداران نداشت برای همین جای تعجب نبود که قراردادش را به آخر رساند و به‌عنوان بازیکن آزاد جدا شد. حالا دوباره به ماسیمیلیانو آلگری ملحق شده و می‌خواهد برای دومین بار شانسش را در یووه امتحان کند که به‌دنبال نخستین قهرمانی خود در لیگ بعد از سال 2020 است.

راز موفقیت

بنابراین راز موفقیت پوگبا در این است که در سمت چپ خط میانی به کار گرفته شود. خودش هم تلاش دارد دوران فوتبالش را احیا کند بخصوص که چند ماه دیگر باید به همراه تیم کشورش از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند. او می‌گوید: «می‌خواهم به بهترین روزهایم برگردم. فکر می‌کنم، وقت می‌گذارم و می‌خواهم اجزای این پازل را کنار هم بگذارم. می‌خواهم خودم باشم و از کارم لذت ببرم چون در غیر این صورت نمی‌توانم نمایش خوبی داشته باشم. نمی‌خواهم منفی فکر کنم. شاید ببازیم و جام‌ها را از دست بدهیم اما باید از بازی‌مان لذت ببریم و این چیزی است که به دنبالش هستم.»

اثرگذاری در یووه

پوگبا برای آزادی که در دوره اول حضورش در تورین داشته ابراز دلتنگی کرده. او یک سال قبل به اکیپ گفت:«این واقعیت دارد که یووه با منچستریونایتد متفاوت است. ما در یووه با سه هافبک و در سیستم 2-3-5 بازی می‌کردیم، من آزاد بودم اما وظیفه‌ام بود که در حمله مشارکت کنم. در منچستر آزادی داشتم که به یک سوم دفاعی حریف بروم اما اولویت دفاع بود.» آشکارا او در یووه می‌توانست در سمت چپ خط میانی اثرگذار باشد-همان پستی که در تیم ملی فرانسه هم ترجیح می‌دهد- و الزامی نداشت برای اینکه در سمت راست زمین فعالیت کند. آن آزادی در یووه باعث شده بود که روی توانایی شوتزنی از راه دورش کار کند و موفق هم باشد. او گل‌های زیادی از راه دور می‌زد.

تقلا در یونایتد

بررسی دوران حضور پوگبا در یونایتد نشان می‌دهد او در اطراف زمین مدام تغییر پست داد و بخصوص در سمت راست به کار گرفته شد. زیر نظر ژوزه مورینیو، پوگبا هافبک دفاعی بود و در سال 2016 گفت: «تلاش می‌کنم منطبق شوم. من بازیکنی هستم که میل به مشارکت در کارهای هجومی دارم. مربی به من دستور می‌دهد و سعی می‌کنم اجرا کنم. باید توپ‌ها را پس بگیرم و کارهای دفاعی انجام دهم. کمی افت کرده‌ام چون باید پیرلو بازی کنم. باید بازی را اداره کنم، پوشش بدهم و بیشتر در خدمت تیم باشم.» بعد زیر نظر اوله گونار سولشر کمی به‌عنوان بال پیشرفت کرد چون فرد و اسکات مک تامینای به‌عنوان هافبک وسط کنارش بودند تا اینکه دوباره به خط میانی برگشت. مشخصاً در یونایتد بیشتر از او خواسته می‌شد عقب‌تر بازی کند اما جالب اینجاست که درصد تکل‌های صحیح او در تورین بیشتر بود و در فصل 2019-2018 که واقعاً در یونایتد درخشید و 13 گل زد و 9 پاس گل داد، نقشه راهش شبیه دوران بازی در ایتالیا بود و بیشتر در سمت چپ خط میانی فعالیت داشت.

می‌خواهم خودم باشم و از کارم لذت ببرم چون در غیر این صورت نمی‌توانم نمایش خوبی  داشته باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز