خبرگزاری کار ایران

آشفتگی دیگر در منچستریونایتد: بمب رونالدو برنامه‌های تن هاگ را به هم می‌ریزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۳۰۴

کریستیانو رونالدو، منچستریونایتد را در جستجوی ناامیدکننده‌ای برای یافتن یک مهاجم درجه یک در بازار نقل و انتقالات به شوک فرو برده است.

به گزارش ایلنا، این ملموس‌ترین آسیب ناشی از تصمیم او برای ترک تنها یک سال پس از بازگشت احساسی اش به اولدترافورد است. البته سوالات بزرگتری در مورد ضربه به شهرت یونایتد وجود دارد.

 از این گذشته، رونالدو متقاعد شده است که نمی تواند افتخارات بزرگی را با آن‌ها کسب کند - و این برای هیچ باشگاهی که خود را در بین بزرگترین های جهان می داند، ظاهر خوبی نیست.

 با این حال، نگرانی فوری برای اریک تن هاگ، تغییر ناگهانی استراتژی خریدهای تابستانی اوست.

در حالی که یونایتد مصر است رونالدو فروشی نیست، انتظار می رود که او یک انتقال را تضمین کند، به این معنی که تن هاگ باید برنامه های خود را برای معرفی یک نقطه کانونی جدید برای خط حمله خود ارائه دهد.

مرد هلندی می دانست که این لحظه در راه است - رونالدو 37 ساله است و با فوتبال پرسینگی که او قصد اجرای آن را دارد مناسب نیست. او فقط امیدوار بود که بتواند آن را برای مدتی به تعویق بیندازد.

قرار بود جایگزینی برای گلزن برتر فصل گذشته تا تابستان آینده - در اولین فرصت - به تعویق بیفتد، زیرا گزینه اول داروین نونز را از دست داد.

این بازیکن اروگوئه ای توسط تن هاگ و مدیر ورزشی یعنی جان مورتو قبل از اینکه به سرعت مشخص شود که طرفدار انتقال به لیورپول است، شناسایی شده بود.

 از آن زمان، یونایتد توجه خود را بر مهاجمان همه کاره‌تر متمرکز کرده است، وینگر آژاکس، آنتونی، هدف مورد علاقه آنها در این پنجره است.

در حالی که مدیر اجرایی، ریچارد آرنولد، اصرار دارد که پول برای برنامه‌های سرمربی جدیدش وجود دارد - یک گلزن پربار بیش از 70 میلیون پوند (83 میلیون دلار) هزینه خواهد داشت در زمانی که یونایتد از نظر بخش عمده‌ای از تجارت خود پیشرفت کرده است.

تایرل مالاسیا انتقال 13 میلیون پوندی (16 میلیون دلاری) خود از فاینورد را تکمیل کرد. کریستین اریکسن به عنوان بازیکن آزاد با قراردادی سه ساله به توافق رسیده است و جزو پردرآمدترین بازیکنان تیم خواهد بود.

اگر بارسلونا با تاخیر او را رها کند، فرنکی دی یونگ 55 میلیون پوند (66 میلیون دلار) هزینه خواهد داشت. لیساندرو مارتینز هم حدود 40 میلیون پوند (48 میلیون دلار).

ارزش آنتونی به 69 میلیون پوند رسیده است - اما یونایتد انتظار دارد بتواند این رقم را کاهش دهد. در هر صورت، فضای زیادی برای حرکت برای نوع مهاجمی که قادر به هدایت حملات یکی از باشگاه‌های نخبه اروپاست، باقی نمی‌گذارد.

حتی اگر یونایتد در نبرد در صدر لیگ برتر عقب مانده باشد - هر نقل و انتقالاتی که در این تابستان انجام شود برای بازگرداندن آنها به رقابت برای کسب بزرگترین جوایز طراحی شده است.

این آن‌ها را در موقعیت کنجکاوی از دست دادن بازیکن ستاره خود قرار می دهد زیرا نمی توانند با جاه طلبی های او مطابقت داشته باشند - در حالی که مجبورند برای نوع کیفیت مورد نیاز برای جایگزینی او نرخ های بالاتری بپردازند.

 زمان بمباران رونالدو به سختی به وضعیت آنها کمک کرده است. نونز رفت. گابریل ژسوس و ریچارلیسون مهاجمان ثابت شده لیگ برتر نیز به رقبای اصلی یعنی آرسنال و تاتنهام منتقل شده اند، در حالی که رحیم استرلینگ قرار است به چلسی بپیوندد.

به این موارد انتقال ارلینگ هالند به منچسترسیتی را اضافه کنید و یونایتد شاهد این است که پنج تیمی که فصل گذشته بالاتر از آنها قرار گرفتند به خط حمله خود اضافه می کنند.

این البته به ناامیدی و نگرانی رونالدو دامن می زند.

او در مورد توانایی یونایتد برای حفظ چهار تیم برتر فصل آینده تردید جدی دارد، چه رسد به رقابت برای عنوان قهرمانی.

فصل گذشته گواه این بود که حتی درخشش پایدار او برای برگرداندن آن‌ها کافی نیست. او در لیگ برتر بیش از هری کین و سادیو مانه گلزنی کرد که تنها 5 گل کمتر از سون هیونگ مین و مو صلاح، برندگان مشترک کفش طلایی، در بازی های کمتری به ثمر رساند، با این حال یونایتد 13 امتیاز با اسپرز در رده چهارم فاصله داشت. برونو فرناندز تنها بازیکن دیگری بود که یونایتد با 10 گل در جدول گلزنان دو رقمی شد.

واضح است که تن هاگ باید به تعداد گل‌های تیمش بپردازد – و با یا بدون رونالدو، بخشی از راه حل باید از دل تیم باشد.

مارکوس راشفورد دوباره انرژی گرفته است و به یک فصل بزرگ نیاز دارد - ترجیحا در یک نقش ثابت در سمت چپ.  به همین ترتیب، جیدون سانچو - ستاره تابستان گذشته تا زمان آمدن رونالدو، هم در سمت راست.

 تن هاگ قبلاً در حال بررسی این بود که آخرین سرمربی باشد که سعی می کند آهنگی از آنتونی مارسیال به دست آورد.

به او فرصت شرکت در  تمرینات پیش فصل داده شد تا تن هاگ را تحت تاثیر قرار دهد - اما آینده او اکنون در هاله ای از ابهام قرار دارد و یونایتد بعید است تا زمانی که به طور قطع متوجه شود چه اتفاقی برای رونالدو می افتد، انتقالی را تایید نخواهد کرد.

علاوه بر هزینه، مشکل اصلی یونایتد فقدان گزینه های واقع بینانه است. می توان این سوال را مطرح کرد که با توجه به مبالغ هنگفتی که برای یک سیستم جاسوسی که در سال های اخیر به شدت مورد بازنگری قرار گرفته، هزینه شده است، چگونه می توانند در موقعیتی قرار گیرند که از اهداف کوتاهی برخوردار باشند.

اما برای پیشرفت در باشگاهی به بزرگی یونایتد به مشخصات خاصی از بازیکن نیاز است، در حالی که به طور کلی کمبود مهاجمان مرکزی درجه یک وجود دارد. همین سال گذشته، سیتی به دلیل ناکامی در رسیدن به هدف اصلی خود، هری کین، یک رونالدو 36 ساله را تعقیب می‌کرد.

بایرن مونیخ سادیو مانه 30 ساله را به خدمت گرفت، در حالی که بارسلونا در حال تعقیب روبرت لواندوفسکی است که در ماه آگوست 34 ساله خواهد شد. غول های کاتالونیا همچنین در ماه فوریه با پیر امریک اوبامیانگ 33 ساله قرارداد امضا کردند. کریم بنزما در 34 سالگی همچنان در خط حمله رئال مادرید قرار دارد.

تسمه نقاله ای از مهاجمان نوک کلاس بالا در حال ظهور وجود ندارد - به همین دلیل است که هالند بسیار مورد تحسین است. ریچارلیسون در زمان هدایت اوله گونار سولسشر در رادار یونایتد بود.

حرکت لیورپول برای جذب نونز سریع بود و یورگن کلوپ تنها پس از بررسی گزارشات پیش از بازی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا با بنفیکا، او را شگفت زده کرد. در حالی که یونایتد به دلیل کندی در رسمی کردن علاقه خود مورد انتقاد قرار گرفته است، لیورپول تعیین کننده بود و با توجه به کمبود گزینه های جایگزین در بازار، به راحتی او را جذب کرد.

کین مدت‌ها هدف رویایی یونایتد بوده است - و آنها یکی از معدود رقبای قابل دوام برای کاپیتان انگلیس در تابستان به حساب می‌آمدند. اما دگرگونی اسپرز تحت هدایت آنتونیو کونته و جواز حضور در لیگ قهرمانان پیش از یونایتد، هر حرکتی را بسیار بعید می‌کند - به ویژه به این دلیل که کین اکنون آماده امضای قرارداد جدید است.

یونایتد، همراه با اکثر باشگاه‌های بزرگ اروپایی، کریستوفر انکونکو از لایپزیگ را تحسین می‌کند که به تازگی قرارداد جدیدی با این باشگاه آلمانی امضا کرده است. پائولو دیبالا پس از ترک یوونتوس یک بازیکن آزاد است و بازیکنی است که یونایتد آن را دوست دارد – و به نظر می رسد یکی از گزینه های قابل قبول باشد – اما نشانه اندکی از حضور مهاجم آرژانتینی در افکار تن هاگ وجود دارد.

نیمار یکی دیگر از احتمالات در میان تردیدها در مورد آینده او در پاری سن ژرمن است. هم دیبالا و هم نیمار نشان دهنده تعهدات مالی هنگفتی از یونایتد هستند، در حالی که هیچکدام جزو اهداف اولیه تن هاگ در این تابستان نبودند.

در حالی که یونایتد برای جایگزینی رونالدو در چنین زمانی دیرهنگام باید چابک باشد، آن‌ها باید در مورد قراردادی با چنین اهمیتی مطمئن باشند. زمانی که صحبت از نقطه حمله آن‌ها به میان می‌آید، کوتاه‌مدت زیادی وجود داشته است، با امید زیادی که میسون گرینوود خود را به عنوان یک گلزن در کلاس جهانی تثبیت کند.

سه خرید مهاجم اخیر آن‌ها آخرین حرکت برای اودیون ایگالو، ادینسون کاوانی و رونالدو بود. در مقام مقایسه، کلوپ قبل از اینکه به طور کامل خط حمله خود را بشکند، سه مهاجم خود یعنی صلاح، مانه و روبرتو فیرمینو را با خرید نونز، لوئیس دیاز و دیوگو جوتا تکامل داده است.

این نوعی آینده نگری است که در یونایتد در طول یک دوره تغییر مداوم و تغییر مدیران فاقد آن بوده است. اکنون، این آشفتگی اخیر، سرمربی جدید آن‌ها را در موقعیتی ناامیدکننده قرار داده است. نحوه پاسخ او می تواند بسیار آموزنده باشد که دوره تن هاگ چگونه انجام خواهد شد...

جیمز رابسون - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز