خبرگزاری کار ایران

روایت اولین سرمربی قهرمان تاریخ سوپرجام؛

جلالی: در سوپرجام با صبا مقابل تیم ملی ایران بازی کردیم/ اختلافی میان دایی و مبعلی وجود نداشت/ استقلال و نساجی امروز محتاط بازی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۵۳

مجید جلالی با صبا باطری اولین قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران را به دست آورد و از آن بازی و تقابل امروز استقلال و نساجی می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مجید جلالی کسی است که قهرمانی اولین سوپرجام تاریخ فوتبال ایران به نام او ثبت شده است. سال 84 اولین دوره این رقابت برگزار شد و فولاد خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر و صبا به عنوان قهرمان جام حذفی به این مسابقه پا گذاشتند و شاگردان جلالی برد پرگل 5 بر صفر به ثبت رساندند. به همین بهانه گفتگویی با مجید جلالی داشتیم:

 

* مسیر سخت قهرمانی جام حذفی

من اواخر آن فصل به صبا باطری رفتم. آن زمان جام حذفی بعد از لیگ و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد. ابتدا با استقلال اهواز بازی کردیم و بردیم و در فینال هم با ابومسلم رفت و برگشت بازی کردیم. بازی تهران را یک بر صفر در حال بردن بودیم که در دقیقه 92 گل خوردیم و ابومسلمی‌ها خیلی خوشحال بودند چون به خیال خودشان در مشهد می‌برند و قهرمان می‌شوند. ابومسلم آن فصل خیلی تیم سرحالی بود. در مشهد هم با یک گل عقب افتادیم ولی رابرت مارکوسی گل مساوی را برای ما زد و بازی به پنالتی کشیده شد. من گلری به اسم کرم‌اللهی را برای پنالتی به زمین فرستادم و عالی هم کار کرد و باعث شد قهرمان حذفی شویم.

 

* بازی سوپرجام مقابل شاکله اصلی تیم ملی

فولاد آن فصل قهرمان لیگ شده بود و تیم پر ستاره‌ای بود. 7 بازیکن فیکس تیم ملی آن زمان در فولاد بازی می‌کردند و به نوعی می‌شود گفت با تیم ملی فوتبال ایران بازی داشتیم. آن بازی دو گل جلو افتادیم و در حالیکه فولاد سه تعویضش را انجام داده بود میرزاپور مصدوم شد و مجبور شدند علوی را توی دروازه قرار دهند و در نهایت 5 بر صفر پیروز شدیم. اینکه همه جا نتیجه بازی را 4 بر صفر اعلام کردند اشتباه است و ما 5 بر صفر برنده شدیم. تیم خوبی داشتیم و بازیکنان با کیفیتی مثل دایی، نوازی، اکبری، سهراب بختیاری زاده و... در اختیار داشتیم.

 

* ماجرای تکل مبعلی روی دایی و حذف از جام جهانی

اواخر بازی بود که ایمان مبعلی روی علی دایی تک دو پا زد و باعث شد دقایق پایانی بازی به حاشیه و جنجال کشیده شود. سر همان موضوع بود که شایعه شد دایی باعث شده مبعلی در جام جهانی حضور نداشته باشد ولی من از نزدیک درگیر این ماجرا بودم و می‌دانم صحت ندارد. آن زمان رسانه ها با علی دایی خوب نبودند و این شایعات به راه افتاد ولی خود علی دایی نگران مبعلی بود و می‌خواست برود با او صحبت کند و بگوید ناراحت نباشد و اتفاقی رخ نداده است. واقعاً علی دایی چنین اخلاقی ندارد که بخواهد بابت یک تکل برای کسی مشکل ایجاد کند.

 

* چرا سوپرجام 11 سال برگزار نشد؟

بعد از آن بازی وقفه 11 ساله در سوپرجام ایجاد شد و سوپرجام بعدی سال 95 بود. دلایل زیادی برای برگزار نشدن سوپرجام وجود داشت. یکی‌اش این بود که بعضاً ممکن بود استقلال و پرسپولیس با هم بازی کنند و برگزاری این بازی سنگین و پر دردسر بود و فدراسیون از آن استقبال نمی‌کرد. یکی دیگر نبود زمان در تقویم و نبود اسپانسر بود. خود تیم ها هم استقبالی از این مسابقه نداشتند چون در فرصت تعطیلات لیگ برگزار می‌شد و تیم ها در دوره نقل و انتقالات و بدنسازی و اردو بودند. خلاصه دلایل زیادی داشت که سوپرجام 11 سال برگزار نشود.

 

* استقلال و نساجی محتاط بازی می‌کنند

من خیلی دقیق وضعیت امروز استقلال و نساجی را نمی‌دانم چون مسابقات لیگ را پیگیری نمی‌کنم ولی فکر می‌کنم هر دو تیم محتاط بازی کنند چون تک بازی است و هیچکس نمی‌خواهد گل بخورد و نتیجه را واگذار کند. اگر گل زودهنگامی در این بازی شاهد نباشیم ممکن است بازی گره بخورد و کم گل باشد ولی اگر یک تیم زود به گل برسد احتمال یک بازی پرگل وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز