خبرگزاری کار ایران

قلب تیم شکست ناپذیر شکست: شرایط عجیب خط دفاعی استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۰۲

بهترین خط دفاعی فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران مهره‌های تاثیرگذار خط دفاعی خود را یک به یک از دست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم استقلال تهران در نقل و انتقالات تابستانی عملکرد چشمگیری نداشته است و از دست دادن بازیکنان فصل گذشته هم توازن مهره‌های بهترین تیم ایران را بهم زده است.

اگرچه تا روز گذشته مدیران باشگاه عقیده داشتند به هواداران بگویند که تنها در پست مهاجم و هافبک بازیساز به جذب بازیکن نیاز دارند اما این خوش بینی موجب شده تا با یک چالش مواجه شوند. 

تیم قهرمان بدون باخت فصل گذشته فقط ۱۰ گل در تمامی مسابقات لیگ دریافت کرده بود و بدون شک این آمار نشات گرفته از خط دفاعی و البته دفاع تیمی آنها بود: فاکتوری که با روند فعلی در نقل و انتقالات بعید است دوباره به همان شکل تکرار شود.

وضعیت خط دفاعی استقلال که فصل پیش نقطه قوت آنها بود امسال شاید به نقطه ضعف تبدیل شود! استقلال در خط دفاعی تا به امروز با جدایی محمد دانشگر مواجه بوده، گفته می‌شود عارف غلامی نزدیک به توافق با سپاهان است، رافائل سیلوا وضعیت مشخصی ندارد و همچنین اگر روزبه چشمی را هم یک مدافع در نظر بگیریم او هم هنوز برای تمدید با این تیم به توافق نرسیده است!

در کنار این وضعیت، شرایط محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی هم نامشخص است. با توجه به اینکه کمتر از شش ماه از قرارداد این دو بازیکن - تا نیم فصل - باقی مانده است سازمان لیگ برای صدور کارت آنها با چالش مواجه است. گفته می‌شود بازیکنی که قراردادش تنها شش ماه باقی مانده باشد کارت بازی برای فصل جدید دریافت نخواهد کرد و از این رو تمدید قرارداد پیشنهاد مقابل این بازیکن خواهد بود که باید دید باشگاه می‌تواند رضایت آنها را جلب کند یا خیر.

این یک وضعیت واضح است: قلب خط دفاعی استقلال شکسته است. استقلال اطمینان دارد که جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی در سمت چپ حضور خواهند داشت اما آنها از سمت دفاع راست هم اطمینان چندانی ندارند چراکه فقط آینده صالح حردانی تضمین شده است و وریا غفوری هم بسیار برای تمدید قرارداد با باشگاه فاصله دارد.

خط دفاعی استقلال اکنون نسبت به سایر پست‌ها با چالش بیشتری مواجه است. استقلال در خط میانی و خط حمله دست کم چند مهره را دارد ولی آنطور که مدیران می گفتند دیگر آن‌ها فقط در دو پست هافبک و مهاجم برای جذب بازیکن نباید تلاش کنند و برای ترمیم خط دفاعی باید گزینه‌های قابل توجهی را زیر نظر داشته باشند. همین نکته هم سوژه جالبی است چون مدافعان قابل توجهی در بازار ایران برای ترمیم خط دفاعی وجود ندارد و از بین گزینه‌های خارجی باید به فکر جذب بازیکن باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز