خبرگزاری کار ایران

پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران کفش‌هایش را آویخت؛

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۸۸۵

کاپیتان پرسپولیس بعد از گذراندن دوران پرافتخار خود در فوتبال ایران تصمیم به خداحافظی گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سیدجلال حسینی، پرافتخارترین فوتبالیست‌ ایرانی شاغل در لیگ برتر که تنها بازیکنی است که با سه تیم مختلف جام قهرمانی را بالای سر برده است، سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان تصمیم خودش را برای فصل آینده گرفت و با آویختن کفش‌هایش به جرگه مربیان پیوست و قرار است از فصل بعد به عنوان دستیار یحیی گل محمدی در کادرفنی پرسپولیس ایفای نقش کند. به بهانه خداحافظی سیدجلال از فوتبال سراغ رزومه پربار او در دوران بازی رفتیم.

 

زاده بندر انزلی، شروع با ملوان

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

سید جلال حسینی زادهٔ 14 بهمن 1360 در بندر انزلی به دنبال آمد. او تاکنون در تیم های ملوان بندر انزلی، سایپا، سپاهان، پرسپولیس، الاهلی قطر و نفت تهران بازی کرده است. وی دوران حرفه ای خود را با باشگاه ملوان در سال 2004 آغاز کرد و همینطور در جوانان این تیم هم عضویت داشت.

 

حضور در سایپا

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

در تابستان سال 2005 از ملوان به سایپا رفت. وی با ثبات ترین بازیکن باشگاه بود و 28 حضور کامل در ترکیب داشت و یک گل هم به ثمر رساند و موفق شد در لیگ هفتم با این تیم تحت هدایت علی دایی به قهرمانی لیگ برتر هم دست پیدا کند و بعد توانست عنوان دفاع سال فوتبال ایران را بهمراه این تیم کسب کند. وی همینطور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا برای سایپا به میدان رفته است. در سال 2007 از سایپا به تیم ملی دعوت شد. در پایان فصل 87–1386، او باز هم عنوان دفاع سال فوتبال ایران را باز هم با همین تیم به دست آورد.

 

پروژه ناکام پیوستن به پرسپولیس

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

حسینی با عملکرد درخشانش در سایپا چشم علی پروین در پرسپولیس را گرفت و برای فصل 85–1384، احتمال پیوستنش به پرسپولیس بود ولی به دلیل یک اشتباه این انتقال انجام نشد. ماجرا از آن قرار است که پروین از ناصر ابراهیمی می‌خواهد برای پیوستن بازیکنی به نام حسینی به پرسپولیس اقدام کند. ابراهیمی از پروین می‌پرسد کدام حسینی؟ و پروین می‌گوید همانی که دفاع وسط بازی می‌کند. با توجه به تشابه اسمی، ابراهیمی سراغ محمد حسینی از ابوملسم می‌رود و وقتی او به تمرین می‌آید پروین با تعجب می‌پرسد این دیگر چه کسی است؟ آن حسینی که من می‌گفتم کچل بود. این ماجرا تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها و مخاطبان فوتبال بود.

 

سید جلال حسینی در پرسپولیس

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

سید جلال حسینی به همراه محسن بنگر و حسین ماهینی، با امضای قراردادی یک ساله تا پایان فصل 92–1391 به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. وی قراردادش را با پرسپولیس برای یک سال در فوریه 2013 تمدید کرد و تا سال 2014 در پرسپولیس ماندگار شد؛ وی با پرسپولیس نایب قهرمان جام حذفی شد.

 

سید جلال حسینی در سپاهان

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

در تابستان سال 2009، سید جلال حسینی با سپاهان اصفهان قراردادی امضا کرد او سه بار متوالی قهرمانی جام خلیج فارس را با این تیم به دست آورد. هدایت سپاهان در آن دوره ابتدا بر عهده قلعه نویی قرار داشت و با او به دو عنوان قهرمانی رسید و در فصل سوم مرحوم کرانچار طلایی پوشان را به این عنوان رساند.

 

سید جلال حسینی در الاهلی

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

در تاریخ 17 ژوئیه 2014، حسینی با امضای قرارداد یک ساله به الاهلی قطر در لیگ ستارگان قطر پیوست. وی در مه 2015 این باشگاه را ترک کرد.

 

سید جلال حسینی در نفت تهران

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

حسینی قطر را ترک کرد و در تابستان سال 2015 به نفت تهران در لیگ برتر خلیج فارس پیوست. این در حالی بود که بطور جدّی از استقلال پیشنهاد داشت. با حسینی نفت به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2015 رسید.

او با مدیران وقت باشگاه نفت تهران بر سر مسایل مالی اختلافاتی داشت، با این حال حسینی توانست با نفت عنوان دفاع سال فوتبال ایران را کسب کند و از نگاه سایت نود هم بعنوان بهترین مدافع انتخاب شد.

 

بازگشت به پرسپولیس

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

در بهار سال 2016، بعد از چند روز مذاکره، حسینی اعلام کرد که با باشگاه سابقش پرسپولیس امضا کرده است؛ در تاریخ 1395/03/19 سید جلال حسینی رسماً به تیم فوتبال پرسپولیس بازگشت با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ ، سید جلال حسینی بعنوان کاپیتان تیم برای فصل 17–2016 اعلام شد. حسینی توانست در ثانیه های پایانی دربی 84 گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند او توانست با پرسپولیس در اولین فصل بعد از بازگشت، قهرمان لیگ برتر و سوپر جام شود.

پس از پایان فصل، او دوباره بعنوان دفاع سال فوتبال ایران با این تیم رسید وی همینطور کاندیدای برترین بازیکن لیگ برتر بود. در سال 2017، وی قرارداد خود تا سال 98 با پرسپولیس تمدید کرد. همینطور زمانی که پرسپولیس از حضور وی و محمد انصاری در قلب خط دفاعی خود بهره می برد، این تیم عنوان بهترین خط دفاعی فصل و تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران و کم ترین شکست در طول فصل را به دست آورد

سید جلال حسینی با عملکرد دفاعی مناسب توانست با تیم فوتبال پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ هفدهم هم دست یابد.همچنین در لیگ قهرمانان آسیا 2018، وی زنندهٔ گل دوم پرسپولیس در بازی بازگشت این تیم مقابل الجزیره امارات بود که در پایان با صعود پرسپولیس به مرحلهٔ یک چهارم نهایی همراه شد و لقب سوپرمن به او تعلق گرفت.

حسینی یک بار دیگر هم با پرسپولیس در سال 2020 به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد ولی بازهم دستش از جام کوتاه ماند.

 

بازی های ملی سید جلال حسینی

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

سید جلال حسینی سال های خوبی را در تیم ملی کشورمان پشت سر گذاشت و از بازیکن های اصلی بود. حسینی عضو تیم ملی فوتبال امید ایران بود، و در بازی های آسیایی 2006 شرکت کرد. وی نخستین بازی ملی خود را در فوریه 2007 برای تیم ملی در یک بازی دوستانه در برابر بلاروس انجام داد. سید جلال حسینی طی 11 سال حضور در تیم ملی بزرگسالان ایران در جام ملت های آسیا 2007، 2011 و 2015 برای تیم ملی ایران بازی کرده است. همینطور در جام جهانی 2014 برای تیم ملی به میدان رفت.

در جریان مسابقه های مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2014( آسیا) سیدجلال حسینی بیشترین دقایق حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران را با 1440 دقیقه حضور تجربه کرد او هر 16 مسابقه را به صورت کامل به میدان رفت. در سال 1395 حسینی بعنوان یکی از 3 مدافع برتر جهان در جریان بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2018 از نگاه مجله معتبر فرانس فوتبال انتخاب شد.

حسینی طی این سالها بازیکن ثابت خط دفاع تیم ملی فوتبال ایران بود و بعد از صعود کشورمان به جام جهانی روسیه 2018 همه انتظار داشتند باز هم حسینی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گیرد، ولی به دلیل اختلاف میان کی روش و برانکو وی مدتی به تیم ملی دعوت نشد و پس از آن برای همیشه با پیراهن تیم ملی خداحافظی کرد.

 

13 جام قهرمانی، پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران

خداحافظی مرد جام ها با فوتبال

 سیدجلال حسینی با 13 عنوان قهرمانی در فوتبال ایران پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال این کشور محسوب می‌شود. او یک بار با سایپا، سه بار با سپاهان و 5 بار با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و در مجموع 9 بار این جام را بالای سر برده است. همچنین یک قهرمانی جام حذفی و سه قهرمانی سوپرجام با پرسپولیس هم دارد تا در مجموع با 13 جام کفش هایش را بیاویزد. حسینی دو نایب قهرمانی آسیا را هم در کارنامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز