خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته وضعیت بازیکن فدراسیون فوتبال: با باشگاه‌های بدهکار هیچ مماشاتی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۰۰۰

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص شرایط ثبت قراردادهای جدید ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، جمشید نورشرق در خصوص اینکه آیا سقف و مبنایی برای تعهدات مالی باشگاه‌ها جهت ثبت قراردادهای جدید وجود دارد اظهار داشت:‌ هیچ مبنایی نداریم که با پرداخت درصد مشخصی مجوز ثبت صادر شود روال گذشته هم نشان داده که در نظر گرفتن سقف، نتایج مطلوبی نداشته و باعث تفاوت در باشگاه‌های مختلف می‌شود. بنابراین باشگاهی که سابقه بدهی طبق احکام قطعی دارد حتماً اجازه ثبت نخواهد داشت.

وی افزود: صرفنظر از قرارداد و تعهدی که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند و حقوقی که باید در زمان خودش پرداخت شود نه با تأخیر،‌موضوع مجوز حرفه‌ای را داریم نتایج بد عدم رعایت آن و اینکه اخیراً چه عواقب سویی در فوتبال ما به وجود آورد را دیدیم بنابراین الزامات دیگری داریم که باید وضعیت مالی شفاف را برای ثبت قرارداد جدید مشخص کنند.

رئیس کمیته وضعیت بازیکن فدراسیون فوتبال تصریح کرد: وقتی شما تعهد مالی معوق دارید و با قرارداد جدید تعهد مالی جدید ایجاد می‌کنید نشان می‌دهد فصل بعد وضعیت بهتری نخواهید داشت این باعث می‌شود ما موضع قاطعی را اتخاذ کنیم. از نظر فدراسیون مشکلی نیست که شما هر قراردادی را با هر مبلغی طبق بودجه باشگاه ببندید ولی باید وضعیت مالی را مشخص و دیون معوق را تسویه کنید این به نفع باشگاه‌ها و فوتبال کشور است.

نورشرق افزود: مسأله مهمتری این است که نباید هیچ تفاوتی بین دیون داخلی و خارجی باشگاه‌ها وجود داشته باشد این شعار نیست یک اعتقاد است. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی تحت مقررات بین‌المللی و نظامات داخلی فعالیت می‌کند چطور نسبت به دیون خارجی با قاطعیت برخورد می‌شود و باشگاه‌ با اولویت تسویه می‌کند، در مورد دیون داخلی هم باید دقیقاً با همین وضعیت برخورد شود. نتیجه برخورد یکسان این است که دیگر قراردادی نمی‌بندید که خارج از بودجه باشگاه باشد و توان پرداختش را نداشته باشید اما اگر بدانید با مماشات برخورد می‌شود و مشکلی ندارید، ممکن است قراردادهایی بسته شود که مدیرعامل باشگاه بگوید حالا این فصل را بگذرانیم اصلاً معلوم نیست فصل بعد باشم یا نه! از هر طرف به این قضیه نگاه کنیم مصلحت فوتبال ما در رعایت دقیق این مقررات و ضوابط است.

وی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در مورد اینکه با این وجود خیلی از باشگاه‌ها تعهدات مالی را رعایت و تسویه نمی‌کنند و آیا می‌توانیم امیدوار شویم که بالاخره به پرداخت تمام بدهی‌ها متعهد می‌شوند، گفت:‌این تنها یک امید نیست یک مسؤولیت است و باید موظف به انجام آن باشیم.دبیرکل فدراسیون فوتبال هم این موضوع را شفاف و قاطع اعلام کرد ما هم سعی می‌کنیم در این جهت حرکت کنیم.

وی در خصوص اینکه در این مورد باشگاه‌هایی وجود دارد که به آنها اخطار داده باشد حق ثبت قرارداد به خاطر بدهی‌ها را ندارند،‌عنوان کرد:‌بله، کاملاً داریم. باشگاه‌هایی هم هستند که فاقد بدهی هستند وضعیت شفافی دارند و سعی می‌کنیم همه را به این سطح نزدیک کنیم این ابلاغ از طریق سازمان لیگ به باشگاه‌ها شده ولی بهتر است اعلام عمومی نشود. به آنها کراراً گفتیم باید بدهی‌ها را تسویه کنند در جریان هستند و سوابق‌شان در کمیته قابل دسترسی است مواردی که تسویه می‌کنند مستندات‌شان را می‌آورند و ما از بدهی‌های آنها کم می‌کنیم.

رئیس کمیته وضعیت بازیکن فدراسیون فوتبال در خصوص زمان تسویه بدهی‌ باشگاه‌ها گفت:‌ برای ما روز اول نقل و انتقالات با روز پایانی آن فرقی ندارد بنابراین اگر تصور این است که در روزهای پایانی ممکن است فشاری ایجاد شود و اتفاق دیگری بیفتد نباید این تصور را داشته باشند بهتر است زودتر تسویه حساب‌ها را ارائه کنند البته مشکلات مالی و محدودیت‌های منابع باشگاه‌ها برای ما قابل درک است اما با در نظر گرفتن تمام این‌ها چاره‌ای نداریم که به سمت وضعیت مالی شفاف حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز