خبرگزاری کار ایران

رویایی که به واقعیت پیوست؛ کسب اولین مدال جهانی هندبال ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۸۳۸

اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران کسب شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه دو بر صفر مقابل فرانسه به پیروزی رسید تا در یک روز رویایی اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران کسب شود.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به سود ایران به پایان رسید. در ادامه و در نیمه دوم بازی پایاپای پیش رفت و در نهایت این ملی‌پوشان ایران بودند که با نتیجه ۱۹ _ ۱۸ به پیروزی دست یافتند تا بازی در‌ مجموع ۲ بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

ملی‌پوشان نوجوانان هندبال ساحلی با کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان تاریخ‌ساز شدند و عنوان اولین تیم ملی هندبال ایران را به خود اختصاص دادند که به مدال جهانی دست یافتند.

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در مرحله گروهی با دو پیروزی مقابل تیم های آمریکا و قطر و یک شکست مقابل سوئد راهی مرحله دوم مسابقات شدند و در جمع ۱۲ تیم برتر قرار گرفتند. در ادامه ملی پوشان نوجوانان هندبال ساحلی ایران با پیروزی مقابل برزیل و فرانسه و شکست مقابل کرواسی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی ایران با پیروزی برابر آرژانتین تاریخ ساز شد به مرحله نیمه نهایی این رقابتها رسید.

در مرحله نیمه نهایی ملی پوشان ایران با بدشانسی نتیجه را به برزیل واگذار کردند اما در دیدار رده بندی با ارائه یک نمایش زیبا موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شدند.

مدال برنز مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران به شمار می رود.

پرهام ایمانی، متین گلدان، آراد حسینی، حسین حیدریان، علی حیدریان، حامد شمس، محمد مهدی حیدریان پور، مصطفی انتشاری، علی سعیدی و علیرضا علی‌پور ملی‌پوشان ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان هستند. مهدی قشقایی‌راد (سرمربی)، رضا مصباحی (مربی)، حبیب‌الله بردسیری (مربی)، غلامحسین نیکویی (سرپرست) و رضا سرسنگی (تراپیست) کادر فنی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها را شکیل می‌دادند. همچنین آنتونیو گرا پی‌شه نیز به عنوان مدیر فنی در کنار تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز