خبرگزاری کار ایران

اوضاع آشفته سپاهان در نقل و انتقالات؛ روزهای خوب اردوگاه طلایی در پیش است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۶۷

سپاهان تا این لحظه به جز قطع همکاری با نویدکیا و از دست دادن چند مهره مطرح خودش فعالیتی در پنجره تابستانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال سپاهان که در لیگ بیست و یکم هم مثل چند فصل گذشته علیرغم تلاش و هدفگذاری برای قهرمانی در لیگ برتر دستش از جام کوتاه ماند، در مرحله آماده‌سازی فصل جدید تا کنون اوضاع جالبی پشت سر نگذاشته و علاوه بر بلاتکلیفی در کادرفنی، ستارگان مهمی از ترکیب این تیم جدا شده و بازیکن جدیدی هم تا کنون به خدمت گرفته نشده تا اوضاع در اردوگاه طلایی بحرانی به نظر برسد. با این وجود فعالیت‌های باشگاه در حال پیگیری است و مسئولان باشگاه وعده داده‌اند که به زودی خبرهای خوشی برای هواداران خواهند داشت. به این بهانه به بررسی بخشی از فعالیت‌ این روزهای باشگاه سپاهان پرداخته‌ایم:

 

سپاهان بی میل به تغییرات نبود

سپاهان تا کنون دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی و سجاد شهباززاده را از دست داده است و صحبت از جدایی نفرات دیگری هم مطرح است. اگرچه این بازیکنان در ترکیب سپاهان نفرات کلیدی بودند ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که خود باشگاه هم به تغییرات گسترده در این تیم بی میل نبوده و با توجه به ناکامی در چند فصل اخیر با این نفرات به دنبال ایجاد تغییراتی در ترکیب اصلی و البته جوانسازی تیم است و برای همین برخی از این قطع همکاری‌ با نفراتی که قراردادشان به پایان رسیده مد نظر خود سپاهانی‌ها هم بوده است.

 

ساکت به دنبال ساکت، تاکید هیات مدیره روی مربی خارجی

ماجرای انتخاب سرمربی جدید هم در سپاهان به درازا کشیده است. مذاکرات طولانی و بی‌نتیجه با فیلیس ماگات آلمانی در کنار مطرح شدن چند گزینه داخلی باعث شده وقت برای سپاهان هدر برود و حالا در تازه‌ترین اقدام مذاکرات مثبتی با مورایس پرتغالی داشتند. در این میان شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدرضا ساکت به دنبال گزینه داخلی برای نیمکت سپاهان بوده و در این راه با ساکت الهامی، سرمربی فصل گذشته نساجی به توافقاتی هم رسیده ولی جذب او با مخالفت هیات مدیره روبرو شده و اصرار در این میان روی جذب سرمربی خارجی بوده است و در نهایت حرف هیات مدیره هم تا اینجای کار به کرسی نشسته است.

 

مورایس به زودی برای امضا می‌آید

مذاکرات با سرمربی پرتغالی تا کنون مثبت بوده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در همین هفته شاهد معرفی و رونمایی از دستیار سابق مورینیو روی نیمکت طلایی پوشان خواهیم بود. طبق توافق انجام شده قرار است دو دستیار خارجی همراه مورایس به ایران بیاید و دو دستیار داخلی هم از سوی باشگاه به او معرفی خواهد شد تا کادر سپاهان تکمیل شود.

 

ساکت بعد از نقل و انتقالات می‌رود؟

ماجرای بازنشستگی محمدرضا ساکت از یک سو و علاقه او به حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال از سوی دیگر شایعاتی در اصفهان راه‌اندازی کرده که شاهد روزها و هفته‌های پایانی مدیرعامل پرافتخار سپاهان بر مسند این تیم هستیم. شنیده می‌شود ساکت قرار است تیم فصل بعد سپاهان را قدرتمند ببندد و در شرایط سخت نقل و انتقالات باشگاه درگیر تغییرات مدیریتی نشود و بعد از آن احتمال دارد شاهد تغییراتی در رأس سپاهان باشیم و حتی نام 3 گزینه هم برای جانشینی ساکت مطرح شده است و باید دید چقدر این موضوع صحت دارد.

 

نورافکن و حسینی جایی نمی‌روند

اگرچه بازیکنان زیادی از سپاهان با اتمام قرارداد خود روبرو شدند و یک به یک درحال جدایی هستند، نفرات دیگری هم با وجود داشتن قرارداد از سایر تیم‌ها پیشنهاد دارند و حتی عنوان شده که بی میل به جدایی نیستند. امید نورافکن و محمدرضا حسینی دو چهره شاخص این فهرست هستند که نامشان برای تیم‌های پایتخت نشین هم مطرح شده است. با این وجود سپاهان با توجه به از دست دادن مهره‌های کلیدی زیاد به هیچ وجه به نفراتی که قرارداد دارند اجازه جدایی نمی‌دهد و بعید است نورافکن و حسینی هم بتوانند از جمع طلایی پوشان جدا شوند.

 

آخرین وضعیت تمدید با سلمانی و نژادمهدی

سپاهان در خط دفاع بعد از جدایی گولسیانی نمی‌خواهد بازیکن دیگری از دست بدهد و از همین رو به شدت به دنبال تمدید قرارداد با نژادمهدی است که گفته می‌شود از استقلال هم پیشنهاد دارد. از طرفی یاسین سلمانی تبدیل به علامت سوال دیگر نقل و انتقالات شده است. شنیده‌ می‌شود مذاکرات با نژادمهدی برای تمدید مثبت بوده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و تصمیم این بازیکن عوض نشود به زودی قراردادش تمدید خواهد شد. یاسین سلمانی هم پیشنهاد خارجی دارد و قول داده اگر در ایران بخواهد بازی کند اولویتش سپاهان است.

 

توافق شفاهی با رامین رضاییان

یکی از پست‌هایی که سپاهان در آن دچار خلاء شده دفاع راست است. پس از جدایی دانیال اسماعیلی‌فر، سپاهانی‌ها با چند گزینه مذاکراتی داشتند که جدی‌ترین آن رامین رضاییان بود. وکیل این بازیکن هفته گذشته در اصفهان بود و صحبت‌هایی هم در این میان صورت گرفت و طرفین به توافق شفاهی بر سر شرایط همکاری رسیدند ولی رضاییان اعلام کرده باید فکرهایش را در این خصوص بکند و هنوز تصمیم قطعی نگرفته است. قرار است رضاییان تا هفته آینده جواب سپاهان را بدهد و باید دید مدافع فصل گذشته پرسپولیس راهی اصفهان خواهد شد یا خیر.

 

سهرابیان، چشمی، آذرباد و بابایی به جای جداشده‌ها

سپاهان تا این لحظه دو مدافع، یک هافبک و یک مهاجم از دست داده و برای پر کردن جای خالی آنها گزینه‌هایی در سر دارد. آرمین سهرابیان از گل گهر، روزبه چشمی از استقلال، محسن آذرباد از مس رفسنجان و پیمان بابایی از تراکتور مد نظر سپاهانی‌ها قرار دارند ولی تا این لحظه توافقی با هیچکدام صورت نگرفته است. محسن آذرباد گزینه نزدیک‌تری به سپاهان است و البته با پیمان بابایی هم مذاکرات خوبی صورت گرفته ولی او پیشنهادات دیگری هم دارد و مشغول بررسی آن است.

 

تکلیف ریگی و میرزایی را سرمربی جدید مشخص می‌کند

مسعود ریگی با سپاهان قرارداد دارد ولی یک فصل ناموفق در این تیم پشت سر گذاشت و در فهرست مازاد محرم نویدکیا هم بود ولی با جدایی این سرمربی او در شرایط بلاتکلیف قرار دارد و مسئولان سپاهان هم تصمیم در خصوص او را به سرمربی جدید واگذار کردند. او از گل گهر پیشنهاد دارد. از طرفی رضا میرزایی هم قراردادش با سپاهان به پایان رسیده و هنوز صحبتی با او برای تمدید نشده است و تصمیم در این خصوص هم بر عهده سرمربی جدید است و اگر بخواهد باب مذاکره برای تمدید از سر گرفته خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز