خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۲۸

پرونده لیگ بیست و یکم با تعیین تکلیف سه دیدار باقی مانده بسته شد و تیمی منتخب از بازیکنانی که در این فصل عملکرد درخشانی داشتند تشکیل دادیم.

به گزارش ایلنا، لیگ بیست و یکم هم با تعیین تکلیف سه بازی برگزار نشده روز گذشته پرونده اش بسته شد و با مشخص شدن ابهامات جدول این دوره از مسابقات کار تیم‌ها در لیگ به پایان رسید و به همین بهانه مثل هر فصل سراغ بهترین بازیکنان هر پست رفتیم و تیمی منتخب از این نفرات تشکیل دادیم. استقلال تهران با توجه به قهرمانی بدون شکست در بازی ها بیشترین سهم را در این تیم با 4 نماینده در اختیار دارد. بدون شک هیچ انتخابی خالی از اشکال و اشتباه نیست ولی تلاش شده تا با مراجعه به آمار و ارقام موجود بهترین نفرات در هر پست را انتخاب کرد و قطعاً بازیکنان شایسته دیگری هم بودند که می‌توانستند در این جمع حضور داشته باشند و شاید بعضاً رقابت در برخی از پست ها میلیمتری بود و انتخاب نفر برگزیده کار سختی بود. به هر جهت تیم منتخب فصل بیست و یکم به شرح زیر است:

 

دروازه‌بان: حسین حسینی (استقلال تهران)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

یک جورهایی می‌شود گفت حسینی بهترین و کم نوسان‌ترین فصل فوتبالی خودش را پشت سر گذاشت و در شرایطی که تقریباً رقیبی در استقلال نداشت و مشکلاتی که در مقطعی برای رشید مظاهری پیش آمد و منجر به جدایی او شد و البته چند بازی که فرهاد مجیدی به علیرضا رضایی فرصت داد باعث تزلزل جایگاه حسینی نشد. او 26 بازی در لیگ برتر برای استقلال به میدان رفت و 17 کلین شیت داشت و بهترین آمار را از این نظر از خودش به جا گذاشت. او نظر مثبت اسکوچیچ را هم برای تیم ملی جلب کرده و تنها گلر لیگ برتر است که در اردوهای اخیر دعوت شده است و شانس زیادی برای حضور در قطر دارد.

 

مدافع راست: کوین یامگا (استقلال تهران)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

مدافع فرانسوی تیم فوتبال استقلال و یکی از خریدهای خارجی این فصل فرهاد مجیدی هم از نفرات خوب لیگ بیست و یکم بود. یامگا در پست‌های مختلف از سوی مجیدی آزمایش شد و در نهایت در سیستم 2-3-5 مورد نظر او به عنوان وینگ بک سمت راست به میدان می‌رفت و نفوذهای خوبی داشت. یامگا با وجود اینکه اغلب از عقب به خط حمله اضافه می‌شد گل‌های خوبی برای استقلال به ثمر رساند و دومین گلزن برتر فصل پس از منشا بود. او پنالتی زن اول استقلال هم بود و آمار خوبی از این نظر از خودش به جا گذاشت و برای همین در جمع برترین‌های فصل قرار می‌گیرد.

 

مدافع میانی: موسی کولیبالی (فولاد خوزستان)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

مدافع میانی مستحکم تیم فوتبال فولاد خوزستان این فصل ستاره خط دفاعی این تیم بود و هم در امور دفاعی عملکرد فوق العاده‌ای داشت و هم در نفوذها موفق به گلزنی برای تیمش شد و در خیلی از بازی‌ها از این نظر توانست به جواد نکونام کمک کند. او در لیگ یک بار برای فولادی ها گلزنی کرد و در مسابقات دیگر هم توانست کمک حال فولادی‌ها باشد و حالا در پایان فصل به واسطه عملکرد قابل توجهش در فولاد پیشنهادات خوبی دریافت کرده است و احتمال دارد جدا شود.

 

مدافع میانی: سیاوش یزدانی (استقلال تهران)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

سیاوش یزدانی هم در لیگ بیست و یکم و تا مقطعی که در استقلال حضور داشت بهترین فصل فوتبالی خودش را سپری کرد و یک ستون محکم در خط دفاعی این تیم بود که هم روی بازی هوایی نمایش تحسین برانگیزی داشت و هم در قطع توپ ها و تکل‌ها آمار موفقی از خودش به نمایش گذاشت و توانست به تیم ملی هم دعوت شود و به ترکیب اصلی برسد. اگر مشکلاتی که برای او پیش آمد و اعزام به خدمت سربازی مانع ادامه فعالیتش در استقلال نمی‌شد شاید الان جایگاه ثابتی در تیم اسکوچیچ داشت ولی این اتفاق در بدترین زمان ممکن برای او رخ داد تا هم خودش متضرر شود و هم استقلال یک مدافع میانی خوب و قابل اتکا از دست بدهد.

 

مدافع چپ: امید نورافکن (سپاهان اصفهان)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

مدافع ملی پوش سپاهان هم از خوب های لیگ بیست و یکم بود که در سمت چپ خط دفاعی هم در بستن حملات حریفان از آن جناح خوب و کم اشتباه عمل کرد و هم به موقعش روی نفوذها به تیم کمک کرد. نورافکن با وجود بازی در پست دفاع با 4 گل زده و 5 پاس گل برای تیمش از بهترین‌ها بود و به تیم ملی هم دعوت شد. تغییر پست او به مدافع میانی که این اواخر در تیم ملی و سپاهان شاهدش بودیم به روند او آسیب زده است و به نظر می‌رسد آن کیفیت لازم در پست دفاع چپ را در مرکز خط دفاعی ندارد و به عقیده خیلی از فوتبالدوستان این یک تغییر اشتباه است که سرمربی سپاهان هم مطابق خواسته سرمربی تیم ملی به آن تن داد. به هر جهت او به عنوان مدافع چپ در تیم منتخب فصل قرار گرفته است.

 

هافبک دفاعی: مهدی مهدی پور (استقلال تهران)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

داشتن یک هافبک دفاعی خوب که خصوصیات لازم برای بازی در این پست را داشته باشد برای موفقیت یک تیم از نان شب هم واجب تر است. یک هافبک دفاعی علاوه بر اینکه باید با خصوصیات دفاعی خوب و جایگیری مناسب و عملکرد دفاعی بتواند از جلوی خط دفاع فشار روی دروازه را کاهش دهد، محور بازیسازی تیم از میانه میدان هم محسوب می‌شود و پخش کردن توپ به سمت طراحی حملات از جانب او شروع می‌شود و مهدی مهدی‌پور هم این فصل در استقلال دقیقاً چنین نقشی ایفا می‌کرد. شاید بازی او و تاثیرش روی تیم خیلی به چشم نمی‌آمد ولی مواقعی که در ترکیب نبود تاثیرگذاری‌ وی روی ریتم بازی استقلال بیشتر نمایان می‌شد. او یک گل زیبا به فولاد خوزستان زد که 3 امتیازی بود و با 7 پاس گل بهترین پاسور استقلال در فصلی که گذشت بود.

 

هافبک میانی: محسن آذرباد (مس رفسنجان)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

مس رفسنجان از تیم‌های خوب لیگ بیست و یکم و به نوعی می‌توان گفت پدیده این فصل رقابت‌ها بود که با محمد ربیعی نتایجی فراتر از حد انتظار گرفت و چند مهره کلیدی با عملکرد خوب خودشان به نارنجی‌ها در این فصل کمک کردند. یکی از آنها محسن آذرباد، کاپیتان تیم مس بود که بهترین پاسور این تیم و از برترین پاسورهای لیگ بود که هماهنگی خوبی با گادوین منشا داشت و برایش موقعیت‌های گل خوبی می‌ساخت که عمدتاً از طرف او به درستی استفاده می‌شد. آذرباد 2 گل در این فصل برای مس زد و 6 پاس گل داد تا یکی از دو ستاره مطرح تیمش و یکی از برترین‌ هافبک‌های میانی لیگی که گذشت باشد و در حال حاضر هم پیشنهادات خوبی برای جدایی از مس دارد.

 

هافبک هجومی: امیرحسین حسین‌زاده (استقلال تهران)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

پدیده جوان این فصل استقلال در قامت یک ستاره برای تیمش ظاهر شد و به قدری در ترکیب آبی‌ها خوش درخشید که از او به عنوان مهدی قایدی جدید این تیم نام برده می‌شد. حسین زاده توانست با عملکرد خوبش در ترکیب آبی‌ها نظر اسکوچیچ را هم جلب کند و به تیم ملی دعوت شود و حتی به او در ترکیب تیم بازی هم رسید. او اگرچه بنا بر کم تجربگی بعضاً موقعیت‌های خوب و حساسی برای استقلال از دست داد ولی در مجموع از بهترین های این تیم و بهترین های لیگ بود و اوج کارش بازی مقابل مس رفسنجان بود که دو گل برای تیمش به ثمر رساند. هشت گل زده و یک پاس گل آمار خوب حسین زاده در این فصل بود و بدون احتساب پنالتی‌ها بهترین گلزن این فصل تیمش هم لقب گرفت.

 

وینگر: سعید صادقی (گل گهر سیرجان)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

اگر از سعید صادقی حتی به عنوان بهترین بازیکن فصل بیست و یکم هم یاد کنیم بیراه نگفته‌ایم. وینگر گل گهر این فصل همه کار برای تیمش کرد و هم در امر گلزنی و هم گلسازی بهترین آمار ممکن را از خودش به جا گذاشت و بی جهت نیست که هر سه 5 تیم بالای جدول از استقلال و پرسپولیس گرفته تا سپاهان و فولاد و همین گل گهر خواستار همکاری با او در فصل آینده هستند. 8 گل زده و 14 پاس گل از او هم بهترین پاسور تاریخ لیگ برتر ساخت و هم یکی از برترین گلزن‌های فصل و در مجموعِ گل زده و پاس گل هم بهترین آمار در بین همه بازیکنان را در اختیار دارد. قطعاً هر تیمی او را به خدمت بگیرد شاه ماهی نقل و انتقالات تابستانی یا صید کرده است.

 

وینگر: مهدی ترابی (پرسپولیس)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

در فصلی که پرسپولیس مشکلات زیادی خصوصاً در فاز هجومی داشت و جابجایی‌های زیاد به ریتم خط حمله سرخپوشان ضربه زد، مهدی ترابی نقش یک آچار فرانسه همه کاره را برای تیمش داشت و در اکثر پست‌های هجومی برای تیمش به میدان رفت و بدون اغراق می‌توان گفت در تمام آنها عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت. او به عنوان هافبک هجومی، وینگر چپ و راست و مهاجم نوک برای پرسپولیس بازی کرد و به نوعی کار راه انداز ترین مهره هجومی تیمش بود. سه گل زده و 10 پاس گل آمار خوب ترابی در این فصل بود و بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ بیست و یکم محسوب می‌شود و شاید اگر فرصت سوزی مهاجمان این تیم نبود آمار پاس گل‌هایش به مراتب از این بیشتر می‌شد.

 

مهاجم نوک: گادوین منشا (مس رفسنجان)

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

مهاجم نیجریه‌ای مس رفسنجان بعد از چند فصل حضور در لیگ برتر ایران و قرار گرفتن در کورس آقای گلی و رقابت با مهاجمانی مثل طارمی، علیپور و دیاباته در نهایت در لیگ بیست و یکم از نبود یک مهاجم ششدانگ در تیم‌های دیگر به خوبی استفاده کرده و با آمار 14 گل زده کفش طلا را به خودش اختصاص داد. منشا 8 گل از این 14 گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند که این هم آمار ویژه‌ای است و تعدادی از این پنالتی ها را خودش گرفته بود. به هر جهت او از لحاظ آماری بهترین مهاجم فصل بود و یکی از عوامل نتایج خوب مس رفسنجان در لیگی که گذشت داشتن مهاجمی مثل او بود که از فرصت ها به بهترین شکل استفاده می‌کرد. منشا یک پاس گل هم به نام خودش به ثبت رساند.

 

تیم منتخب لیگ بیست و یکم لیگ برتر

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز