خبرگزاری کار ایران

شهنازی: گزینش نفرات و آنالیز تیم ملی والیبال باید اصلاح شود/ واقعیت ماجرای کاظمی را بگویند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۵۷۹

کارشناس والیبال ایران گفت: قبل از این در ماجرای توتولو شاهد آن بودیم که صحبت‌ها تناقض داشت در حالی که راحت می‌شد واقعیت‌ها را گفت. در ماجرای صابر کاظمی هم باید واقعیت‌ها را گفت. مانند دوران ولاسکو به مردم حقایق را بگویند.

ناصر شهنازی در گفتگو با ایلنا، در خصوص نتایج تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها اظهار داشت: تیم ملی تغییر نسل داد و برای آن مربی ایرانی انتخاب کردند.  فدراسیون انتخابش این بود تیم ملی با نسل جدید کسب تجربه کند و به هر حال این موضوع پیامدها و تاوانی دارد. با اینکه برای اولین بار در گروهی ضعیف‌تر در لیگ ملت‌ها به میدان رفتیم و به جز ژاپن بقیه تیم‌های گروه قوی نبودند، این فرصت را از دست دادیم. من با نتیجه کاری ندارم منظورم واشاره‌ام به عملکرد تیم است.

وی افزود: به نظرم در انتخاب بازیکنان و تاکتیک مشکلاتی داشتیم. در بازی ژاپن و هلند دچار نقصان و مشکل بودیم. به نظرم می توانستیم با اتخاذ  تاکتیک بهتر و آنالیز مناسب‌تر کار را بهتر پیش ببریم. باز هم میگویم تاکیدم روی عملکرد است نه روی نتیجه. 

سرمربی سابق تیم والیبال سایپا درباره مصدومیت بازیکنان ملی‌پوش گفت: مصدومیت جزیی از بازی ورزش و والیبال است. بدنسازهای خوب دنیا شرایط ایدهآلی برای تیم‌شان ایجاد می‌کنند. در لیست 25 نفره تیم ملی ما به جز رضا عابدینی مصدومان دیگری هم داشتیم. وقتی بازیکنی مصدوم است و ما در حال تغییر نسل هستیم  می توانیم از دیگر بازیکنان جوان استفاده کنیم. وقتی به آنها فشار وارد شود مصدومیت‌شان جدی‌تر می شود.

شهنازی در پاسخ به این سوال که بعضی هواداران تیم ملی والیبال در شبکه‌های اجتماعی خواهان عقد قرارداد با مربی خارجی شدند، عنوان کرد: در زمان ولاسکو هم شاید ما نتایج خیلی خوبی نگرفتیم، اما تیم آنقدر خوب بازی می‌کرد که علاقه مردم به آن جلب شد و والیبال طرفداران زیادی پیدا کرد. نباید اجازه بدهیم سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به والیبال از دست برود. اما ولاسکو حقایق را با مردم صادقانه در میان گذاشت.

وی درباره کنار گذاشته شدن صابر کاظمی و بازگشت وی به تهران، اظهار داشت: قبل از این در ماجرای توتولو شاهد آن بودیم که صحبت‌ها تناقض داشت در حالی که راحت می‌شد واقعیت‌ها را گفت. در ماجرای صابر کاظمی هم باید واقعیت‌ها را گفت. درباره این موضوع باید راحت صحبت شود. اگر مشکل سطح کیفی این بازیکن بوده؟ آیا کادرفنی در گزینش نفرات اشتباه کرده است؟ وقتی اردوها بزر می شود و در جریان آن تنیش ایجاد می شود باید در مورد مشکلات به مردم بگویمو وگرنه برای آینده دچار چالش می شویم.

کارشناس والیبال ایران گفت: ما باید در انتخاب مربی و بازیکن شاهد شایسته سالاری باشیم. این قبول که انتخاب نفرات بر اثر سلایق و احساسات است. اما باید توجه کنیم که برای والیبال سالها زحمت کشیده شده تا در مورد والیبال دیدگاه مثبت ایجاد شده است. اجازه ندهند که این علاقه از بین برود. انتظار ما فقط بازی خوب است و به نتیجه اصلاً کاری نداریم. ما بازیکنان خیلی خوبی در لیگ والیبال داریم که به آنها توجه نشده است.  باید دید وسیعتری در انتخاب بازیکنان داشت.

شهنازی با ارزیابی از تاکتیک‌های کادرفنی در لیگ ملت‌ها عنوان کرد: در مسابقات لیگ ملت‌ها ما برنامه خاصی از کادرفنی تیم ملی ندیدیم. امیدوارم در آینده اتفاقات بهتری بیفتد و با آنالیز بهتری وارد مسابقات شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز