خبرگزاری کار ایران

چرا انتقال پدیده فرانسوی برای رئال مادرید 100 میلیون یورو تمام شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۳۳

اورلین شوآمنی یک انتقال 100 میلیون یورویی از موناکو به رئال مادرید را تکمیل کرد و او را به یکی از گران قیمت ترین فوتبالیست های تاریخ تبدیل کرد.

به گزارش ایلنا، فراموش نکنید که "فقط" 80 میلیون یورو از این قرارداد به همراه 20 میلیون یورو دیگر پرداخت خواهد شد تا به طور بالقوه پاداش ها را دنبال کنید. شوآمنی به تازگی اولین بازی خود را با تیم ملی فرانسه انجام داده است.

پتانسیل او بالاست، و رسانه‌های اسپانیایی معتقدند که او پتانسیل آینده برای برابری با لوکا مودریچ را دارد. اما او هنوز در این سطح نیست. پس چرا شوآمنی در مقایسه با آنچه که هست، ارزش زیادی دارد؟

 یک سایت معتبر اسپانیایی ارزش شوآمنی را 27 میلیون یورو ارزیابی کرده است، که فاصله قابل توجهی با 100 میلیون یورویی که لوس بلانکوس به تازگی برای او هزینه کرده دارد، پس چگونه به این ارزش می‌رسد و چرا رئال مادرید حاضر به جذب او با چنین بودجه‌ای شد؟

شوآمنی یک بازیکن جوان فوق العاده با استعداد است و با استفاده از داده های SCISports می توانیم متوجه شویم که او یک پاسور عالی به عنوان هافبک مرکزی است که از پاس‌های عمیق برای تأثیرگذاری خوب استفاده می کند و حتی برای بازیکنی که تفکر دفاعی دارد، در بین بهترین ها قرار دارد.

با این حال، موناکو بهترین فصل را سپری نکرده و در حالی که سطح مهارت فعلی، او را به یکی از بازیکنان کلیدی تبدیل کرده، اما هنوز به سطحی که انتظارش می‌رفت نرسیده است. با این حال، او هنوز فضای زیادی برای رشد دارد و این باعث می‌شود که او در جایگاه خوبی به قهرمان لیگ قهرمانان اروپا بپیوندد.

اما او بازیکنی است که هرگز در لیگ قهرمانان اروپا بازی نکرده و به تازگی اولین بازی خود را برای تیم ملی فرانسه انجام داده است. بسیاری از ارزش یک بازیکن به عملکرد او در بالاترین سطح گره خورده است و در مورد شوآمنی، ما یک نمونه رقت بار از این نظر داریم.

در نهایت، هزینه‌های 100 میلیون یورویی به همراه پاداش‌ها صرفاً برای بازیکنانی که عمدتاً در موقعیت‌های دفاعی ظاهر می‌شوند، خرج نمی‌شود. آنها تاثیری روی بلیت فروشی ندارند یا هواداران را وادار نمی‌کند که به شکلی که کیلیان امباپه یا - از نظر تئوری - ادن هازارد انجام داده‌اند، بنشینند و او را تماشا کنند.

 پس چرا رئال مادرید این اندازه هزینه کرد؟

 موناکو عملکرد درخشانی برای به دست آوردن قراردادی به ارزش 100 میلیون یورو برای اورلین شوآمنی از رئال مادرید داشته است.

او عملکرد فوق العاده ای در لیگ فرانسه داشت اما هنوز در سطحی که انتظار می رود در آن بازی کند نسبتا تست نشده است. تعدادی از عوامل باعث افزایش قیمت شوآمنی می شود.

 شماره یک: باشگاه فروشنده

موناکو یکی از پرفروش ترین باشگاه های جهان است.  در اصل، کسانی که این تیم را ترک می‌کنند به موفقیت‌های سطح بالایی دست می‌یابند و ما فقط باید به افرادی مانند فابینیو، برناردو سیلوا و البته امباپه نگاه کنیم تا متوجه این موضوع شویم.

اما وقتی به بازیکنان اجازه خروج می دهند، ارزش آنها را می دانند و در استخراج ارزش استثنایی هستند. امباپه البته سنگ بنای این امر است اما آنها این کار را به طور مداوم در طول سال ها انجام داده اند.

 شماره دو: مالیات

موناکو از مادرید می‌خواهد که مالیات خود را بابت افزایش سرمایه بپردازد.  موناکو یک باشگاه معاف از مالیات است، بنابراین، تا آنجایی که به موناکو مربوط می شود، برعهده مادرید است تا این برگه را انتخاب کند. این مبلغ به اندازه 13٪ از کل معامله است که 13 میلیون یورو به هزینه پیش بینی شده اضافه می کند.

بنابراین این مطلقاً ربطی به ارزش بازیکن ندارد، به جای موقعیتی که مادرید در آن قرار دارد و دامنه معامله را تغییر می دهد.

شماره سه: رئال مادرید

این بدترین شکست در ورزش است که مادرید برای جذب امباپه همه کار کرد و در نهایت شکست خورد. بنابراین همه می دانند که پولی وجود دارد که می توان در آنجا خرج کرد و در نتیجه بازیکنان بیش از حد ارزش گذاری می شوند.

در نهایت، مادرید مشتاق است که به سرعت عمل کند تا روایت فاجعه امباپه را پشت سر بگذارد. آن‌ها فقط برای اینکه آن را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که دیگر خواستگاران بالقوه کنار گذاشته می شوند، این یکی را پشت سر گذاشته اند.  بنابراین، آنها در این زمینه نیز حق بیمه پرداخت می کنند.

 شماره چهار: پاری سن ژرمن

این به طور کلی به عنوان "انتقام" شناخته می شود. فکر نکنید فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، هرگز نمی تواند خیلی شکننده باشد، و واضح است که این به عنوان یک پیروزی در برابر پاری سن ژرمن برای بازیکنی بسیار کم استعدادتر از امباپه اعلام خواهد شد.

شوآمنی یک بازیکن سطح اول لیگ فرانسه است اما هنوز چیزی برای اثبات در بالاترین سطوح اروپایی و بین المللی دارد.

وضعیت به نفع موناکو است و به آن‌ها اجازه می‌دهد مبلغی فراتر از ارزش بازار مطالبه کنند. بنابراین در این مورد، رئال مادرید قطعاً بیش از حد امکان پرداخت می‌کند - اما این بدان معنا نیست که او نمی‌تواند در طول زمان به بازیکن خوبی برای آن‌ها تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز