خبرگزاری کار ایران

پاسخ تند فن خال به اتهامات تبعیض نژادی گولیت در تیم ملی هلند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۳۹۵

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند ادعاهای ستاره سابق چلسی مبنی بر محرومیت مربیان سیاه پوست در فوتبال هلند را رد کرد.

به گزارش ایلنا، لوئیس فن خال به رود گولیت به دلیل ادعای او مبنی بر اینکه مربیان سیاهپوست توسط تیم ملی هلند رد شده‌‌اند، پاسخ داد. اسطوره هلندی، گولیت اخیراً گفته که مربیان سیاه پوست فقط اجازه دارند در تیم ملی دستیار باشند و پیشنهاد کرد که آن‌ها مجاز به هدایت جلسات تمرینی نیستند. با این حال، فن خال، سرمربی تیم ملی هلند اظهارات او را "بیهوده" خواند و گفت که ستاره سابق میلان و چلسی نمی‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کند.

گولیت در مصاحبه با هلدن از کمبود فرصت برای ستاره های سابق سیاه پوست در فوتبال هلند صحبت کرد. او گفت: "پاتریک کلایورت اجازه داشت با تیم ملی هلند چه کاری انجام دهد؟ آیا او تمرین کرده است؟ من نمی دانم. آیا هنک فریزر تمرین کرده است؟ شاید یک بار، من نمی‌دانم. آیا من با دیک ادووکات تمرین کرده‌ام؟ نه، گفتند باید بین بازیکنان بایستم، اما هرگز اجازه تمرین نداشتم.

"[ادووکات] به من نشان داد که برای تخصصم به من نیازی ندارد، اما من همچنان از او سپاسگزارم که به لطف او برای تیم ملی هلند کار کرده ام. اگر از من بپرسید که آیا دوباره این کار را انجام خواهم داد، می‌گویم: 'هیچ البته نه'. هر بار که تمام بازیکنان سیاهپوست را می‌بینید که فقط اجازه دارند دستیار شوند. فکر کن!"

واکنش فان خال به اظهارات گولیت چه بود؟

فن خال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "از اینکه او می تواند از خانه اش در آمستردام یا ایتالیا ببیند که آیا یک مربی تمرین می کند یا نه، شگفت زده هستم. این فقط مزخرف است. دستیار من ادگار داویدز این هفته یک تمرین به اصطلاح خشک ایتالیایی انجام داد. نمی‌خواستم فشار بدنی روی بازیکنانم وارد کنم، داویدز برای مدت طولانی در سری آ بازی کرده است، آن‌ها این کار را در آنجا انجام می‌دهند و داویدز می‌تواند خیلی بهتر از من این کار را انجام دهد. همه می توانند از خانه هر چیزی بگویند و هیچ وقت منافاتی ندارد، مگر اینکه از سرمربی تیم ملی سوال شود، من نظرم را می دهم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز