خبرگزاری کار ایران

راز تغذیه بازیکنان چلسی: «سوخت آبی» چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۱۲۷

همانطور که اولی ترنر، متخصص تغذیه، می‌گوید آبی ها از یک رویکرد جامع برای تغذیه سالم در باشگاه استفاده می کنند.

به گزارش ایلنا، چلسی در کسب و کار برنده شدن است و این بدان معناست که دائماً در همه زمینه‌ها به دنبال برتری است. در واقع، با هر کسی در کوبهام صحبت کنید، آنها به شما خواهند گفت که می خواهند در هر کاری که انجام می دهند بهترین باشند. این فقط به معنای جستجو و جذب استعدادهای جوان برتر نیست، بلکه به معنای بهبود و تقویت مهارت های آنها نیز هست. همچنین به معنای آموزش آنها در مورد آنچه برای رسیدن به بالاترین سطح لازم است، نشان می دهد که آنچه می خورند نقش کلیدی در عملکرد آنها دارد.

اولی ترنر، متخصص تغذیه عملکرد چلسی، به GOAL می گوید: «رویکردی بدون سنگ اندازی وجود دارد. ما تیمی از تمرین‌کنندگان داریم: جیمز کالینز رهبر استراتژیک است؛ اندی کاسپر برای تیم اول حضور دارد؛ و من متخصص تغذیه آکادمی هستم. ایده همان فلسفه است، همان رویکرد رژیم غذایی، از زیر 9 سال تا تیم بزرگسالان. برای من، در آکادمی، آماده کردن بچه ها برای سختی های تیم اول است. بنابراین، آنها باید دانش و مهارت داشته باشند. دانش ممکن است این باشد که چه نوع غذایی و چه زمانی بخوریم. ما می‌توانیم به بچه‌ها نشان دهیم که تیم اول قبل و بعد از بازی‌ها چه می‌کند و آن را برای آماده‌سازی خودشان اعمال کنیم. باشگاه بسیار سخت کار می کند تا نه تنها فوتبالیست ها بلکه انسان های سرسخت را نیز توسعه دهد. شما واقعاً این حس را در باشگاه دارید و تغذیه می تواند در آن نقش داشته باشد. فرهنگ در مورد تغذیه درست مانند فرهنگ عمومی باشگاه است. این یک خواسته خاص نیست اما ریشه دار است."

تعهد به تغذیه سالم با این واقعیت تأکید می‌کند که تیم سرآشپزها در باشگاه نه تنها وظیفه مراقبت از تیم‌های ارشد نخبه، بلکه صدها کودک در سطح زیر سن قانونی را نیز بر عهده دارند.

ترنر افزود: "ما یک تیم پذیرایی کامل به سرپرستی جیمز آدلان داریم که کار بسیار خوبی انجام می دهد. من همیشه با سرآشپزها در ارتباط هستم تا به ایده های جدید برسم. ما کارهایی مانند صبحانه های ویژه را انجام می دهیم. روز قبل از مسابقه ممکن است سرشار از کربوهیدرات باشد، مانند مقداری پنکیک با شربت افرا و میوه. ما غذاهای متنوعی را در هنگام ناهار برای بازیکنان دوست داریم و طعم های مختلف را برای بازیکنان بررسی می کنیم. ما فرهنگ‌های مختلف زیادی در آکادمی خود داریم، بنابراین مهم است که به همه توجه کنیم. از نظر اینکه چه کسی در آنجا غذا می‌خورد، همه بازیکنان داخل باشگاه از زیر 12 سال به بالا هستند. غذاخوری ممکن است گاهی اوقات بسیار شلوغ شود! ما همچنین تنقلاتی مانند میله‌های فلپ جک و توپ‌های انرژی را ارائه می‌دهیم که از خرما، میوه، میان‌وعده و کیک برنجی تشکیل شده‌اند، بنابراین بازیکنان نیز می‌توانند میان‌وعده بخورند."

واضح است که رویکرد چلسی جواب می دهد، وقتی در نظر بگیریم که میسون مانت، ریس جیمز و روبن لوفتوس چیک در حال حاضر پرچم آکادمی را درتیم اول توماس توخل به اهتزاز در می آورند، در حالی که فیکایو توموری و تامی آبراهام دیگر فارغ التحصیلان کوبهام نیز در سری آ عالی هستند.

ترنر سریعاً به این نکته اشاره می کند که اگرچه آنها مایلند عادات غذایی سالم را در همه بازیکنان چلسی القا کنند، اما نسبت به جوانان خیلی سختگیر نیستند. ترنر می‌گوید: «ما به عنوان تمرین‌کنندگان آگاه هستیم که به عنون پلیس برای وعده‌های غذا نباشیم. این بچه‌ها بچه‌هایی هستند که در حال بزرگ شدن هستند، بنابراین همیشه برای مسابقه غذا نمی‌خورند. این به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بچه‌ها در آن رشد می‌کنند، بنابراین زیر 9 سال تا زیر 12 سال بسیار مبتنی بر آموزش است. در زیر 13 سال تا زیر 16 سال، ما دقیق تر می شویم و برخی از استراتژی های ریکاوری را ارائه می دهیم. از 18 سال تا زیر 23 سال، بسیار برنامه فردی می شود زیرا افراد در سطوح مختلف با دانش، مهارت ها و آنچه نیاز دارند، هستند. وقتی نوبت به بیرون رفتن و گرفتن مک‌دونالد یا چیزهایی از این دست می‌رسد، می‌دانم که گاهی اوقات اشکالی ندارد. این در مورد دادن دانش در مورد اینکه چه تاثیری روی عملکرد شما انجام می دهد، است و به طور طبیعی به مردم کمک می کند تا به سمت میوه ها، سبزیجات، منابع پروتئین بدون چربی و انواع مختلف غلات مانند غلات کامل جذب شوند."

علاوه بر رویکرد داخلی چشمگیر باشگاه به رژیم غذایی، همچنین شایان ذکر است که واحد سرمایه گذاری دیجیتال چلسی به سمت ایجاد محصولات متمرکز بر مصرف کننده حرکت کرده است.

در کنار دو اپلیکیشن Perfect Play و C-Score، مجموعه ای از مکمل های ورزشی به نام سوخت آبی وجود دارد. کیفیت محصول چنین است، باشگاه از زیر 18 سال به بالا از آن استفاده می‌کند، به طوری که بازیکنان به طور مداوم محصولات را در روزهای بازی خود به آنها می‌دهند تا برای تقویت عملکرد خود استفاده کنند. با این حال، به مردم نیز فروخته می شود و چلسی معتقد است که سوخت آبی می تواند به جریان درآمدی مهم دیگری در آینده تبدیل شود.

اما باراکلو، سرپرست تولید محصول، توضیح می‌دهد: «ما افرادی مانند رئیس علوم ورزشی جک کریستوفر و متخصصان تغذیه باشگاه را به خدمت گرفتیم و تست‌های چشایی با چشم بسته با بازیکنان انجام دادیم و از کارکنان بازخورد دریافت کردیم. شما نمی توانید تماشاگران سخت تری نسبت به بازیکنان چلسی داشته باشید. یک فرد آماتور ممکن است دو یا سه بار در هفته از آن استفاده کند، اما بازیکنان ما هر روز از این چیزها استفاده می کنند. بنابراین، شما باید استانداردهایی را با آنچه در آن هستند، داشته باشید. ما می‌خواستیم طیف کاملی از انرژی، هیدراتاسیون، پروتئین و ریکاوری را پوشش دهیم، در حالی که طعم آن را عالی می‌کنیم. این یک برنامه همراه دارد تا بتوانید در کنار ایجاد برنامه‌های غذایی، میزان مصرف را کنترل کنید."

چلسی معتقد است که رویکرد کل‌نگر به رژیم غذایی می‌تواند به باشگاه کمک کند تا دستاوردهای حاشیه‌ای لازم برای ادامه رقابت با منچسترسیتی و لیورپول در همه جنبه‌های بازی را داشته باشد. تا آنجا که به آبی ها مربوط می شود، یک وعده غذایی خوب می تواند تفاوت بین برد و باخت باشد. به همین دلیل، در حالی که چلسی تشنه موفقیت است، بازیکنان آن همیشه به خوبی تغذیه می شوند.

نیزار کینسلا - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز