خبرگزاری کار ایران

هرآنچه باید درباره ورزشگاه میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۳۲۰

ورزشگاه استاددو فرانس که برای آماده سازی جام جهانی 1998 ساخته شده است، یکی از بزرگترین و باشکوه ترین استادیوم های جهان است.

به گزارش ایلنا، استادیوم ملی فوق العاده فرانسه علیرغم جوانی اش در مقایسه با زمین های دیگر، میزبان رویدادهای ورزشی نمادین متعددی بوده است.

بنابراین، اگر قصد بازدید از آن را دارید، هر آنچه را که باید بدانید در ادامه درمورد ورزشگاه میزبان مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های رئال مادرید و لیورپول را می‌خوانید:

استاددو فرانس کجاست؟

استاددو فرانس در حومه پاریس سنت دنیس، تقریباً 2 مایلی شمال پاریس واقع شده است.

اگر در حال رانندگی هستید، اتوبان A1 (که از قلب پاریس می گذرد) و اتوبان A86 مستقیماً از کنار استادیوم عبور می کنند. از خروجی استاد دو فرانس 2 از A1 خارج شده و از 9 لا پلاین استاد دو فرانس از A86 خارج شوید.

استاددو فرانس چه زمانی ساخته شد؟

ساخت این ورزشگاه در سال 1995 آغاز شد و در 28 ژانویه 1998 با برگزاری بازی دوستانه بین فرانسه و اسپانیا به طور رسمی افتتاح شد. اولین و تنها گل آن بازی را زین الدین زیدان به ثمر رساند.

گفتگوی احداق ورزشگاه ملی جدید در فرانسه در واقع در جولای 1992 و پس از انتخاب این کشور برای میزبانی جام جهانی فوتبال 1998 آغاز شد.

در آن زمان هیچ ورزشگاهی در فرانسه نمی توانست بیش از 45000 نفر را در خود جای دهد و این مسابقات به استادیومی با ظرفیت 70000 یا بیشتر از آن نیاز داشت.

استاددو فرانس میزبان 9 بازی جام جهانی در سال 1998 بود، از جمله فینال بین فرانسه و برزیل، که دیدیه دشان کاپیتان تیمش بود تا اولین جام جهانی خود را کسب کند. این استادیوم تحت مالکیت و اداره کنسرسیوم استاددو فرانس است.

ظرفیت ورزشگاه دو فرانس چقدر است؟

استادیوم دو فرانس با ظرفیت 80698 نفر، هفتمین ورزشگاه بزرگ اروپاست.

کدام تیم ها در ورزشگاه دو فرانس بازی می کنند؟

به غیر از تیم های ملی فوتبال و راگبی فرانسه، استاددو فرانس مستاجر معمولی ندارد. استاد فرانسیاس، یک باشگاه راگبی در پاریس، به ساکنان پاره وقت این مکان ورزشی تبدیل شده‌اند.

پاری سن ژرمن در ابتدا این گزینه را داشت که به ورزشگاه دو فرانس منتقل شود اما تصمیم گرفت در پارک دو پرنس باقی بماند.

آیا استاددو فرانس میزبان کنسرت‌های موسیقی و رویدادهای دیگر است؟

استاددو فرانس میزبان تعدادی کنسرت بزرگ از جمله اجراهای سوپراستارهایی مانند برونو مارس، ریحانا، امینم، کلدپلی و بسیاری دیگر بوده است.

این استادیوم به طور منظم میزبان مسابقات راگبی از جمله فینال جام جهانی راگبی 2007 بود.

ورزشگاه دو فرانس برای برگزاری رویدادهای ورزشی ساخته شد و به همین دلیل میزبان مسابقات جهانی دو و میدانی در سال 2003 و همچنین دیدار دو و میدانی میتینگ آرِوا از سال 1999 تا 2016 بود.

آیا می توانید یک تور استاددو فرانس رزرو کنید؟

استاددو فرانس تورهای استادیوم را با راهنما ارائه می دهد که شامل بازدید از رختکن، تونل بازیکنان، کنار زمین و موزه ای اختصاص داده شده به ساخت و ساز استادیوم و رویدادهایی است که از آن زمان تاکنون رخ داده است.

تورها هر روز هفته در دسترس هستند، اگرچه ممکن است در روزهای میزبانی از رویداد متفاوت باشد. تورهای فرانسوی زبان بین ساعت 10:30 تا 16:00 در دسترس هستند، در حالی که تورهای انگلیسی زبان دو بار در روز در ساعت 11:00 و 14:00 در دسترس هستند.

هزینه تورها 15 یورو (12 پوند) برای بزرگسالان و 10 یورو (8 پوند) برای کودکان 5 تا 18 ساله است که بلیت های گروهی با تخفیف در دسترس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز