خبرگزاری کار ایران

لحظه به لحظه با مجمع عمومی فدراسیون فوتبال؛

عزل عزیزی خادم با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید/ هشتم شهریور زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۵۶۰

طبق برنامه از صبح امروز مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال طبق برنامه‌ای که از قبل اعلام شده بود از صبح امروز 10 خردادماه 1401 آغاز شد و قرار است اعضای این مجمع برای تصمیم گیری در خصوص پاره‌ای از موارد دور هم جمع شوند. این مجمع تحت تاثیر اتفاقات و حواشی اخیر فدراسیون فوتبال و عزل عزیزی خادم، رئیس این فدراسیون و پس از آن محرومیتی که از سوی کمیته اخلاق برایش در نظر گرفته شد و کمیته استیناف هم آن را تایید کرد قرار گرفته است و حالا مجمع امروز که بدون حضور وی برگزار می‌شود باید تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شود و در صورت تایید عزل رئیس فدراسیون، زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هم مشخص خواهد شد. با گزارش لحظه به لحظه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال همراه ما باشید:

 

15:15 صحبت های سراجی، عضو معزول هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

15:00 کامرانی فر: هیات رییسه از رسمیت نیفتاده است و تا مجمع بعدی هیات رییسه با تمام توان به کار خودش ادامه می‌دهد.

14:55 محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان به فیفا و ای اف سی درمورد رفتارهای سیاسی نسبت به فوتبال ایران اعتراض کرد.

14:50 اعضای مجمع در ادامه با حضور فدایی به عنوان سرپرست خزانه داری فدراسیون فوتبال و ادامه حضور ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال موافقت کردند. همچنین حسن کامرانی فر تایید کرد این رای گیری در صورت جلسه قرار نمی‌گیرد.

14:45 طبق تصویب مجمع، ارکان قضایی فدراسیون فوتبال تا مجمع عمومی بعدی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

عزل عزیزی خادم با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید/ هشتم شهریور زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

14:40 براتی عزل نشد

۳۳ مخالف، ۴۷ موافق، ۲ رای مخدوش

14:30 طهمورث حیدری عزل نشد

۴۳ رای مخالف، ۳۸ رای موافق

14:15 تعداد آرای عزل سراجی به شرح زیر است:

 ۲۷ مخالف ، یک رای مخدوش، ۵۴ موافق

حسن کامرانی فر گفت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال دو سوم آرای ماخوذه معتبر موجب می‌شود که یک نفر از جمع عزیزان جدا شود. الان دو سوم آرا به عزل آقای سراجی رای داده اند و باید آن را حساب کنیم. باید این موضوع را بررسی کنیم.

​با تایید نماینده فیفا اصولی عزل نشد و سراجی عزل شد

14:00 در مورد عزل احسان اصولی رای گیری صورت گرفت و طی رای اعضای مجمع احسان اصولی عزل نشد. 

در این رای گیری سه رای مخدوش، ۳۱ رای مخالف، ۴۸ رای موافق وجود داشت و با توجه به قانون برای تصویب رای گیری باید دو سوم آرای صحیح محسوب شود که ۷۹ رای صحیح بود و دو سوم آن ۵۳ رای بود.

12:30 حسن کامرانی فر در جریان مجمع پیش از شمارش آرا اعلام کرد نماینده سازمان بازرسی کشور از ابتدای جلسه حضور داشته و تمامی اتفاقات امروز را گزارش خواهد کرد. 

12:00 حسینی نماینده سیستان در مجمع فدراسیون فوتبال ابتدا از صحبت‌های محمداحمد زاده کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی کشور حمایت کرد و اعلام کرد که مجمع بدون حضور این چهره‌ها معنایی ندارد و اگر قرار است نظرات او در این فضا مطرح شود کجا باید بیان شود؟

11:50 حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در مجمع این فدراسیون در خصوص شایعات پیرامون تعلیق فوتبال ایران اظهارنظر کرد و توضیح داد: امروز تصمیم گرفته بودیم که نظرات موافق و مخالف شنیده شود اما بعد از دستور جلسه به جاهای جدیدی رسیدیم و فضای جدیدی در فوتبال به وجود آمد و می خواهیم اعلام کنیم که می خواستیم به همه افراد عزل شده فرصت بدهیم اما با تصمیمات جدید نمی توانیم این فضا را داشته باشیم. من، فیفا و ای‌اف‌سی را در جریان شرایط خودمان گذاشتم تا به حیثیت فوتبال ایران لطمه‌ای وارد نشود. من، حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال تمام تلاش خودم را برای حفظ فوتبال کردم. بر این اساس اعلام مى کنم هیچ تهدیدی برای فدراسیون فوتبال نخواهیم داشت.

11:40 احمدرضا براتی در مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در ابتدا مایلم مراتب اعتراض قانونی و حقوقی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ بند 2 ماده 14 دستورجلسه مجمع اعلام نمایم؛ چراکه بر اساس ماده بند 2، ماده 37 اساسنامه پیشنهاد عزل باید مستدل باشد، به همراه دستورجلسه برای اعضای مجمع ارسال شود. چنانکه ملاحظه می‌کنید هیچ گونه دلیل و استدلال قابل قبولی که توجیه‌کننده عزل اینجانب و همکارانم باشد ارائه نشده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد‌ دهندگان محترم صرفا سوالاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در خصوص تصمیمات ریاست قبلی فدراسیون و سرپرست فعلی ارائه کرده‌اند که ارتباطی با بنده و همکارانم در هیأت رئیسه ندارد، بنابراین با توجه به اینکه برای پیشنهاد عزل هیچ گونه دلیل و استدلال قابل قبولی ذکر نشده است، اصولا مطرح شدن این موضوع در جلسه خلاف قانونی بوده و به آن معترض می‌باشم.

11:35 مهرداد سراجی در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: می‌خواهم مراتب اعتراض خود را به اتهامات وارد شده اعلام کنم، چون روش و شکل تفهیم اتهام مستدل و صحیح نبوده است. اعضای هیات رییسه که در مجمع سال ۹۹ انتخاب شدند را اعضای مجمع انتخاب کردند تا مواضع دقیق و شفاف خود را اعلام کنند. من در سه سطح کوتاه می خواهم مطالبی را مطرح کنم.

وی افزود: شهادت می‌دهم تمام اتفاقاتی که در این دوره رقم خورد در جریان صیانت از فوتبال کشور بوده است. من و همکارانم و تمام اعضای هیات رییسه مخالف و موافق با ما شهادت می‌دهند‌ تلاش ها و فعالیت‌ها در دایره اساسنامه رقم خورده و خط قرمز ما جلوگیری از بحران‌هایی مثل تعلیق بود که ممکن بود دامن فوتبال ما را بگیرد.

11:25 برخورد تند ماجدی با علی خطیر و تصویب هزینه ‌های فدراسیون از بودجه

11:15 شرکت هوشیار ممیز با تصویب اعضای مجمع امورات حسابرسی حساب‌های مالی فدراسیون فوتبال را انجام خواهد داد.

11:10 تشکیل تیم‌های ب (behind) توسط باشگاه‌های فوتبال ایران در مجمع مورد موافقت اکثر اعضا قرار گرفت و قرار شد این پیشنهاد در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به رای گذاشته شود و سپس درمورد آن تصمیم گیری شود.

11:00 اعتراض احمدزاده کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی به ماجدی و پاسخ سرپرست فدراسیون فوتبال:

10:50 حمید استیلی، سرپرست تیم ملی در جایگاه خبرنگارانی که مجمع عمومی را پوشش می‌دادند حضور پیدا کرد.

عزل عزیزی خادم با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید/ هشتم شهریور زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

10:35 علی خطیر به عدم حضور سازمان لیگ در صورت حساب های مالی فدراسیون فوتبال در دو سال اخیر اعتراض کرد.

10:30 با اعلام اعضای مجمع قرار است هشتم شهریورماه انتخابات فدارسیون فوتبال برگزار شود.

10:20 حسن کامرانی‌فر و جهانگیر کی‌شمس بحث و گفتگویی در خصوص صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال داشتند و دقایقی با هم به مباحثه در این خصوص پرداختند. کامرانی فر پیشنهاد کرد سه نفر از افراد متخصص مجمع در حسابرسی صورت های مالی فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند که کی شمس اعلام کرد این کار غیرقانونی است و مورد موافقت قرار نگرفت.

10:15 صورت های مالی در مجمع عمومی مالی بعدی بررسی می‌شود.

حسن کامرانی فر اعلام کرد به دلیل اینکه صورت‌های مالی توسط هیات رییسه قبلی و فعلی مورد تایید قرار نگرفته است زمان بررسی و صحبت درباره آن را مجمع عمومی موکول شده است.

10:10 بخشی از صحبت‌های میرشاد ماجدی:‌ با وجود همه توصیه‌ها و فشارها وقت آن رسیده که برای آینده فوتبال کشورمان در یک مقطع بسیار بسیار حساس که تیم ملی ما به جام جهانی صعود کرده است، تصمیم گیری کنیم.

10:00 دلیل غیبت وزیر ورزش در مجمع فدراسیون فوتبال مشخص شد. حمید سجادی قرار بود امروز در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا کند اما به جای او محمد پولادگر معاون قهرمانی وی در این نشست حاضر شده است. وی در ابتدای صحبتهایش گفت قرار بود آقای سجادی خودش در این مجمع شرکت کند اما به دلیل کار ضروری که برایش پیش آمد من را به جای خودش فرستاد.

09:50 عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با تصویب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قطعی شد.

09:35 رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حاضر شد. او در خصوص برخی شایعات نقل و انتقالاتی مربوط به این باشگاه صحبت کرد.

 

09:25 مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در ورود به مجمع فدراسیون حاضر نشد در خصوص آینده نیمکت استقلال صحبت کند.

09:20 مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با 20 دقیقه تاخیر رسماً آغاز شد. دستور جلسه امروز:

عزل عزیزی خادم با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید/ هشتم شهریور زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

09:15 مهرداد سراجی پیش از آغاز مجمع فدراسیون فوتبال، درباره اینکه عزل عزیزی خادم از دستور جلسه امروز خارج شده و آیا این موضوع قانونی است یا خیر، اظهارداشت: به نظرم می‌رسد حضور عزیزی خادم در مجمع محمل قانونی ندارد همان طور که در سال 2012 از حضور بن همام جلوگیری شد امروز هم این امکان وجود ندارد عزیزی خادم در نشست حضور داشته باشد.

09:10 علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال از نفراتی بود که به هتل المپیک برای حضور در مجمع آمد.

عزل عزیزی خادم با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید/ هشتم شهریور زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

 

09:05 منصور قنبرزاده، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پیش از ورود به مجمع در مورد اینکه اگر 50 درصد بیفتد آیا دبیرکل همه‌کاره می‌شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد تا آنجایی که من اساسنامه را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطالعه کرده‌ام، دبیرکل موظف می‌شود نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کند، ولی آن اعضایی که نیفتادند مانند سرپرست فدراسیون هستند، اساسنامه این را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گوید.

09:00 حسان اصولی در خصوص حضور عزیزی‌ خادم در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: از حضور وی اطلاعی ندارم و باید طبق قانون و اساسنامه عمل شود. براساس مصوبه و آیین‌نامه اخلاق و انضباطی و رایی که صادر شده است، نمی‌تواند در فعالیت‌های فوتبالی شرکت کند و  جلسه مجمع یک فعالیت فوتبالی است.

08:50 خداداد افشاریان پیش از آغاز مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که شما جزو افرادی در هیئت رئیسه بودید که اسمتان برای عزل نیامده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه 13، 14 ماه است از تشکیل آخرین مجمع می‌گذرد، دستور جلسه امروز مشخص است و همه اعضای مجمع هم باهوش هستند و تمام حساسیت کار را می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز