خبرگزاری کار ایران

پای سه نفر در میان است؟!

علت عجله رییس کمیته اخلاق برای حکم علیه عزیزی‌خادم چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۸۴۴

کمیته اخلاق در تلاش است پیش از برگزاری مجمع عزیزی خادم را از سمتش عزل کند.

به گزارش ایلنا، دو شکایت در یک روز. چهارشنبه 31فروردین ماه 1401. دو شکایت همزمان در دبیرخانه کمیته اخلاق ثبت شد. شکایت اول با امضای دبیرکل و درخواست چهار عضو هیات‌رییسه؛ میرشاد ماجدی، احسان اصولی، طهمورث حیدری و خداداد افشاریان. شکایت دوم با امضای شهاب‌الدین عزیزی‌خادم علیه 8عضو هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال. شکایت اول برپایه گزارشی بود که منصور قنبرزاده و کریم بهرامی در فروردین‌ماه آماده کرده بودند. دو فردی که هیچ خبر رسمی درخصوص مشغول به کار شدن‌شان در فدراسیون فوتبال منتشر نشد. اولی را می‌گویند کارمند وزارت نفت است و مشاور عالی میرشاد ماجدی. دومی را می‌گویند سرپرست کمیته حسابرسی است، بدون مصوبه در تنها جلسه‌ای که در مشهد برگزار شد و افرادی نظیر مهرداد سراجی زیربار مصوبه دست‌گردون آن نرفتند! گزارش هم برپایه تخلف بود. بدون مصوبه مجمع، فردی نزدیک به یکی از اعضای هیات‌رییسه به فدراسیون به‌عنوان حسابرس اضافه شد؛ آن‌هم در شرایطی که فدراسیون فوتبال طبق مصوبه مجمع، حسابرس رسمی دارد و همه‌چیز از ناحیه آن شرکت باید موردبررسی قرار گیرد. کمیته اخلاق همه مستنداتش برپایه همین فعالیت‌های غیرقانونی است و طبعا نمی‌تواند به این مدارک و پرونده‌سازی‌ها استناد کند.

شکایت دوم برپایه اتفاقات «عزل موقت» است. عزیزی‌خادم در شکایتی رسمی از روند غیرقانونی عزلش شکایت کرده و آن‌را در تضاد با مفاد اساسنامه و عزل موقت می‌داند. استنادش به بند2 ماده 37 اساسنامه فدراسیون فوتبال است. در این بند آمده «پیشنهاد عزل باید مستدل بوده و به‌همراه دستورجلسه برای اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال ارسال شود.» عزیزی‌خادم روند عزلش را غیرقانونی می‌داند چون نه پیشنهاد بر اساس موارد مستدل بوده و نه همراه با دستورجلسه بهمن‌ماه سال گذشته هیات‌رییسه، همراه با دستورجلسه، استدلال و موارد مطرح شد. از آن سو طبق بند 2 و 3 ماده 34 اساسنامه، برگزاری جلسات برعهده رییس فدراسیون فوتبال و او مسئول تعیین دستورجلسه است. عزیزی‌خادم دو روز قبل از جلسه در نامه‌ای رسمی به دبیرکل، از عدم انطباق درخواست با اساسنامه فدراسیون فوتبال نوشت و اعلام کرد جلسه غیرقانونی است اما دبیرکل و اعضای هیات‌رییسه مبادرت به برگزاری جلسه کردند و موضوع منجر به عزل غیرقانونی رییس فدراسیون شد.

حال بعد از گذشت یک ماه از دو شکایت، شکایت میرشاد ماجدی و رفقایش با سرعت در کمیته اخلاق پیگیری می‌شود اما شکایت عزیزی‌خادم حتی از دستور کار خارج شده است! بسیاری از اهالی فوتبال می‌گویند برخی از اعضای هیات‌رییسه به رییس کمیته اخلاق فشار می‌آورند تا حکم علیه عزیزی‌خادم را رسانه‌ای کنند و خیال‌شان از ماندن راحت شود. حتی برخی ادعا دارند حلقه میرشاد ماجدی، منصور قنبرزاده و حیدر بهاروند به‌دنبال این ماجرا هستند. خبرگزاری ایلنا هیچ‌کدام از این ادعاها را تایید نمی‌کند اما عجله رییس کمیته اخلاق برای حکم علیه عزیزی‌خادم مشکوک است. آن‌هم در شرایطی که وضعیت فوتبال بحرانی است و خطر تعلیق و کمیته انتقالی بیخ گوش فدراسیون است. نکته مهم در این خصوص نامه اعضای مجمع به دبیرکل است. آنها رسما درخواست کردند موضوع عزل ابتدا در مجمع موردبررسی قرار گیرد و سپس کمیته اخلاق ورود کند. کمیته‌ای که البته مصوبه مجمع را ندارد و ممکن است پیش چشمان ناظران AFC و FIFA اتفاقاتی بیفتد که فوتبال ایران ضرر کند. موضوع مهم اینجاست. طبق بند 3 ماده 63 اساسنامه مربوط به کمیته اخلاق، «این مقررات، اختیارات مجمع عمومی و هیات‌رییسه فدراسیون درخصوص تعلیق یا اخراج اعضا را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد» و اینگونه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم فارغ از هر تحرکی در کمیته اخلاق، مقابل چشمان ناظران بین‌المللی درخصوص اتفاقات فوتبال و در مقام دفاع از خود در مجمع حضور خواهد داشت. امیدواریم عقلانیت در فوتبال به نقطه‌ای برسد که همگان تا مجمع ده خرداد صبر کنند و اعضای مجمع در خصوص اتفاقات اخیر تصمیم بگیرد و همه هم به آن احترام بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز