خبرگزاری کار ایران

پورفرج: ملی پوش که نباید برای اعزام دنبال اسپانسر باشد!/ فدراسیون انجمن‌های ورزشی کارشکنی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۸۳۷

دارنده مدال آسیایی رشته کیک بوکسینگ گفت: متاسفانه فدراسیون انجمن های ورزشی و کادر اجرایی آن کارشکنی زیادی انجام دادند که فقط به خاطر هزینه‌های اعزام بود. این درحالی است که وزارت ورزش بودجه انجمن کیک بوکسینگ واکو را به فدراسیون پرداخت کرده است.

به گزارش ایلنا، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. در همین رابطه ورزشکاران رشته‌های مختلف مشغول آماده‌سازی خود هستند. محمدحسین پورفرج دارنده 4 مدال طلا کیک بوکسینگ آسیا و دارنده طلا بازیهای آسیایی داخل سالن آسیا در آستانه بازی‌ها از شرایط اردویی گلایه‌مند است.  عضو تیم ملی کیک بوکسینگ و اکو ایران درباره آخرین شرایطش با ایلنا به گفت‌وگو پرداخت:

*آخرین شرایط اردویی را چطور سپری می‌کنید؟

اکنون در حال آماده سازی برای مسابقات کیک بوکسینگ بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هستم وچندروز دیگرمسابقات ورلدکاپ آزاد ترکیه برگزار خواهد شد که برای ما یک نوع بازی تدارکاتی خواهد بود. انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران از سال ۱۳۹۶ فعالیتـ‌های خود را در کشور در پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی انجام میداده که اخیرا انصراف خود را با هرگونه همکاری با این فدراسیون اعلام کرده است.

*در حال حاضر برای اعزام به مسابقات آماده‌سازی ترکیه چه مشکلاتی پیش آمده؟

متاسفانه فدراسیون انجمن های ورزشی که ریاست آن را آقای علیپور به عهده دارند اقدامات لازم برای مجوز خروج را انجام نداد و فدراسیون و کادر اجرایی آن کارشکنی زیادی انجام دادند که فقط به خاطر هزینه‌های اعزام بود که نمی‌خواستند حتی برای یکبار به عهده بگیرد. این درحالی است که وزارت ورزش بودجه انجمن کیک بوکسینگ واکو را به فدراسیون پرداخت کرده است.

*پس چرا به هم تیمی‌های شما گفته شده دنبال اسپانسر باشند؟

فدراسیون انجمن‌های ورزشی  از اعضای تیم ملی درخواست کرده که به دنبال اسپانسر باشند و هزینه سفر را خودشان متقبل شوند . در صورتی که ناصر نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ ایران وریاست کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا می‌خواستند هزینه سفر مارا مانند سابق از جیب شخصی پرداخت کنند که ما این موضوع را نپذیرفتیم و اینکه ما دارای بودجه هستیم تا کی ایشان باید از جیب خود هزینه های اعزام را پرداخت کنند.

*پس موضوع جدیدی نیست؟

در این مدت که انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران در فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت داشت، حتی ۱ ریال فدراسیون در مورد حق و حقوق ورزشکاران تیم ملی و مدال آوران به انجمن پرداخت نکرد. انجمن واکو چندین بار  به فدراسیون هشدار داد که حق‌ و حقوق‌ورزشکاران باید پرداخت شود؛ ولی کادر اجرایی فدراسیون فقط دنبال کاغذ بازی و سند سازی بودند.

*تجهیزات چطور؟

چندین بار فرم های مختلف برای وسایل ورزشی کامل کردیم ولی حتی ۱ دستکش‌ یا کلاه ایمنی فدراسیون برای ما فراهم نکرد حتی هزینه‌های مصدومیت مسابقات بین المللی را خودمان متقبل شدیم . 

*بنابراین حس خیلی بدی را تجربه می‌کنید؟

در واقع ما اعضای تیم ملی لگوی تبلیغاتی این فدراسیون شده‌ایم که از ما بهره برداری تبلیغاتی می‌شود ولی برای خود ما هیچ منفعتی ندارد . این فدراسیون نه تنها از ما در دورانی که در اردو نیستیم سراغی نمی‌گیرد حتی از اوضاع زندگی ما نیز بی اطلاع است و خیلی از ما اعضای تیم ملی یا بیکار هستیم یا کارهای سطح پایین داریم. در این چند سال نه تنها از نظر مالی تامین نشده‌ایم دریغ از  یک تقدیر نامه به ما نداده‌اند. 

*خاطرم هست که مدال‌تان را به شهدا تقدیم کردید؟

به عنوان یک ورزشکار که با ارزشترین مدال طلا مسابقات  خودش (بازی‌های آسیایی داخل سالن و فنون رزمی)  را به شهید حججی تقدیم کرده از رییس جمهور محترم آقای رییس تقاضا دارم که دستور بدند که ارگان های  نظارتی بررسی کنند که بودجه انجمن کیک بوکسینگ واکو از زمان فعالیت در فدراسیون انجمن‌های ورزشی (حدودا ۶ ماه در سال ۱۳۹۴ و از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱) چگونه تخصیص و مصرف شده است.

*از مراجع بالادستی ورزش کشور پیگیر حل مشکل نبودید؟

این تقاضا را اخیرا ناصر نصیری رییس انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران از وزیر ورزش و جوانان کردند که تا کنون جوابی نگرفتند. این در حالی است که فدراسیون یک ریال به انجمن واکو از بودجه پرداخت نکرده بلکه به نظرم در مصرف بودجه اشتباهاتی انجام گرفته که خیلی راحت نهادهای نظارتی می‌توانند دست‌های نادرست را رو کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز