خبرگزاری کار ایران

چرا اورتون لمپارد احتمالاً در نبرد سقوط با برنلی و لیدز شکست خواهد خورد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۰۳۲

تافی ها در آخر هفته موفق به پیروزی روحیه بخش مقابل چلسی شدند اما مرسی سایدرها در مقایسه با رقبای خود با شرایط سخت تری روبرو هستند.

به گزارش ایلنا، سقوط از لیگ برتر همیشه به معنای فاجعه نیست. نوریچ سیتی و واتفورد باشگاه‌هایی هستند که انتظار چنین احساسی دارند و به احتمال زیاد هر دو فصل بعد دوباره صعود خواهند کرد، همان‌طور که فولام و بورنموث - با بودجه نقل و انتقالات کلان خود در مقایسه با بقیه تیم‌های چمپیونشیپ - در حال حاضر در رتبه اول و دوم قرار دارند.

اما سقوط برای همه تیم ها معنی یکسانی ندارد.

برنلی باز هم خود را به احتمال زیاد در لیگ برتر می‌بیند و با این حال پایان دادن به حضور شش ساله آنها در لیگ برتر بدون هدایت شان دایچ مشکل ساز است.

هر شانسی وجود دارد که هویت آنها بدون دایچ از بین برود و برنلی به سختی دارای بودجه ای برای اطمینان از اینکه آینده بلندمدت آنها در لیگ برتر خواهد بود، در اختیار دارد.

لیدز یونایتد در وضعیت مشابهی قرار دارد: آنها به راحتی می توانند بدون هدایت مارسلو بیلسا به ورطه قهرمانی بازگردند.

اورتون بدون شک در ترسناک ترین موقعیت قرار دارد.

این باشگاه اخیراً خسارات مالی زیادی را متحمل شده، در حال ساخت یک استادیوم جدید است و صورتحساب دستمزدی دارد که به سادگی در چمپیونشیپ قابل پرداخت نیست.

همه چیز، از ورشکستگی گرفته تا فروپاشی ساندرلند، در صورت سقوط قابل قبول است. متأسفانه، تجزیه و تحلیل بازی های باقی مانده نشان می دهد که اورتون به احتمال زیاد در رده هجدهم قرار بگیرد.

 برنلی

 مایک جکسون از چهار بازی اول خود در برنلی 10 امتیاز کسب کرده است که یکی از شگفت‌انگیزترین جهش‌های سرمربیان جدید در تاریخ لیگ برتر است.

تعداد کمی فکر می کردند که شان دایچ اشتباه زیادی انجام می دهد. هیچ کس فکر نمی کرد برنلی بدون او پیشرفت کند. از نظر تاکتیکی، چیزی فراتر از دوبرابر کردن جنبه‌های ساده‌تر رویکرد دایچ تغییر کرده است.

برنلی همچنان در یک بازی سرسخت و مستقیم با سیستم 4-4-2 باقی می ماند، در حالی که جکسون به انتخاب تیم ثابتی که جک کورک و ناتان کالینز در آن برجسته بودند، پایبند بوده است.

شراکت کورک و جاش براون‌هیل قابلیت اطمینان را به ارمغان می‌آورد زیرا برنلی توپ‌ها را به موقع جارو می‌کند و این دو بازیکن در گلزنی به تیم کمک می‌کنند.

با توجه به اینکه برنلی در دو بازی مقابل تیم استون ویلا قرار دارد که اخیراً به سختی با وضعیت دست و پنجه نرم می کند و بازی کمی برای آن وجود دارد، فرم خوب آنها باید ادامه یابد.

ترکیب 4-4-2 استیون جرارد در حین بازی باز فضای زیادی را در نواحی کناری باقی می گذارد و آنها را به ویژه در برابر تاکتیک برنلی برای جابجایی توپ به عرض قبل از ارسال توپ های بلند به داخل محوطه آسیب پذیر می کند.

علاوه بر این، کالینز و جیمز تارکوفسکی باید از مهاجمان خونسرد ویلا که همگی در حال حاضر خیلی سبک وزن به نظر می رسند، کنار بیایند. فیلیپه کوتینیو مطمئناً از چنین مسابقات خشن لذت نخواهد برد. فاصله جسمی و روحی بین دو طرف به اندازه کافی برای برنلی وجود دارد تا از این ضربه دو سر چهار امتیاز کسب کند که باید تایید بقا در  لیگ برتر را به همراه داشته باشد.

لیدزیونایتد

لیدز به آرامی به نبرد سقوط کشیده می‌شود زیرا برنلی و اورتون به طور غیرمنتظره بردهایی را به ثبت رساندند، اما جسی مارش در الند رود کار خوبی انجام می دهد و هواداران نباید با یک نتیجه ضعیف مقابل منچسترسیتی ناامید شوند.

مارش بسیاری از ایده های بیلسا را حفظ کرده است، به ویژه در مورد سرعت حملات آنها و الگوهای خاص تعامل آنها - که در حافظه تاکتیکی لیدز حک شده و تماشای آن‌ها را بسیار جذاب می‌کند. اما او خط دفاعی را در فاصله 20 یاردی دروازه رها کرده است، بازیکنان را از پرس در تمام قسمت های زمین باز داشته و پرسینگ نفر به نفر را با سیستم منطقه ای معقول تری تغییر داده است.

این تغییرات ظریف به جنون پایان داده است و آنها را در موقعیتی قوی قرار می دهد تا حریفانی را که دردسر کمی برای آنها دارند، شکست دهند. بازی با آرسنال در امارات احتمالاً با شکست به پایان می رسد اما چلسی در خانه دیگر پس از شکست مقابل اورتون در آخر هفته، بازی سختی به نظر نمی رسد.

تیم توماس توخل نمی تواند منتظر پایان فصل بماند و با خاموش شدن، آسیب پذیری دفاعی نگران کننده ای را نشان داده است. لیدز نیز مانند آرسنال در برد 4-2 خود، می تواند از خط دفاعی عالی چلسی که با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند، بهترین استفاده را ببرد.

در میان دو تیم پایانی خود، لیدز به مصاف برایتون و برنتفورد می رود، دو تیمی که در میانه جدول حرکت می کنند و بعید است که به سختی تیم مارش مبارزه کنند.

اورتون

اورتون بدون هیچ هدف، ساختار یا انسجام زیر نظر فرانک لمپارد به بازی ادامه می دهد، مگر اینکه اجازه داده شود در یک ترکیب فوق دفاعی در برابر باشگاه های "بزرگ" بنشیند.

 آنها به طور قابل توجهی بدتر از برنلی و لیدز بازی می کنند، اما به لطف پیروزی 1-0 مقابل منچستریونایتد و چلسی همچنان به شانس خود ادامه می دهند. سفر یک روزه آخر به امارات یک شانس دیگر برای این نوع قهرمانی هاست، اگرچه به نظر نمی رسد با توجه به اینکه آرسنال در رده چهارم جدول قرار دارد، بازی به سود آنها باشد. استفاده از سر و صدای داخل گودیسون پارک تنها امید اورتون است، اما آنها مجبور خواهند شد بالاتر بنشینند و اکثریت مالکیت توپ را مقابل برنتفورد و کریستال پالاس در اختیار داشته باشند.

این باعث می‌شود که آنها در برابر خوش‌بینی ایوان تونی و نیرنگ ویلفرد زاها آسیب پذیر شوند. اورتون هرگز در این نوع بازی ها زیر نظر لمپارد خوب بازی نکرده است. سفر به ورزشگاه لسترسیتی فرصتی برای کسب یک امتیاز است، در حالی که واتفورد که در آن زمان سقوط کرده بود، در مدت دو هفته میزبان اورتون است. و با این حال اورتون باید ناگهان یاد بگیرد که چگونه بازی گسترده ای انجام دهد اگر بخواهد بازی دوم را هم ببرد.

مربیگری تاکتیکی و فنی لمپارد عملاً وجود ندارد. تیم اورتون او به‌طور ناامیدکننده‌ای منفعل است. به اندازه کافی از شانس برای نجات آنها باقی نمانده است.

الکس کبله - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز