خبرگزاری کار ایران

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛

تنها المپیکی کشتی آزاد کشورمان آماده رقابت در آسیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۸۳

محمدحسین محمدیان تنها نماینده کشتی ازاد کشورمان در وزن 97 کیلوگرم رقابت های قهرمانی آسیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که اولین دوره از اردوهای آزاد کاران به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در اسفندماه سال1400 برگزار کرد و دوره بعدی به جهت آمادگی بیشتر آنها در اول فرودین ماه سال جاری تا 14ام و دور آخر اردو را از 18ام فروردین و با 3روز استراحت استارت زد. در حال حاظر  این تیم با هدایت پژمان درستکار و کادر فنی در حال آمادگی و فاز تمرینی کم فشار هستند تا در اردیبهشت ماه راهی مساباقت قهرمانی آسیا شوند. کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا به عنوان نخستین رویداد قاره‌ای از 30 فروردین‌ماه به میزبانی مغولستان آغاز می‌شود که بیش از 270 کشتی‌گیر با هم رقابت خواهند کرد. در حالی برخی از کشورها مدال‌آوران جهانی و المپیکی خود را روانه این مسابقات می‌کنند اما ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در این مسابقات بسیار جوان و متفاوت است هر چند این ترکیب از نگاه اتحادیه جهانی قدرتمند توصیف شده چرا که در ترکیب تیم ملی کشتی چند مدال‌آور جهانی هم هستند. 

تنها المپیکی کشتی آزاد  کشورمان آماده رقابت در آسیا می‌شودطبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی نفرات شرکت کننده کشورمان در اوزان مختلف در بین 4 ورزشکار برتر جای گرفته‌اند. در کشتی آزاد یونس امامی در 74 کیلوگرم در سید یک قرار دارد، علی سوادکوهی در 79 کیلوگرم در سید 2 و محمدحسین محمدیان در 97 کیلو در سید 2 قرار دارند. در کشتی فرنگی محمد مختاری در وزن 72 کیلو در سید یک به رقابت می‌پردازد. در بین حریفا شرکت کننده آسیایی راوی کومار نائب قهرمان المپیک توکیو در 57 کیلو، باجرانگ پونیا در 65 کیلو، ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک ریو از ژاپن، مینگو لیو دارنده مدال آسیا از چین از چهره‌های مطرح هستند که برای طلا رقابت خواهند کرد.

در کشتی آزاد و در وزن 57 کیلو رضا مومنی نماینده کشورمان است که باید با مدعیان این وزن از هند، ازبکستان، قرقیزستان، مغولستان و ... رقابت کند. راوی کومار از مدعیان اصلی این وزن محسوب می‌شود که نقره المپیک، برنز جهان و طلای آسیا را در کارنامه دارد. وی که در مسابقات قهرمانی جهان 2021 غایب بود حالا روی تشک می‌آید تا دوباره برای حریفان شاخ و شانه بکشد. راوی کومار پیش از این در مسابقات جهانی 2019 مقابل رضا اطری پیروز شد و به مدال برنز رسید. حالا این احتمال وجود دارد مومنی دومین حریف ایرانی کومار در میادین مهم بین‌المللی باشد.

در وزن 65 کیلو رحمان عموزاد نماینده کشورمان است که در مسابقات جوانان جهان به مدال طلا دست یافت و در ترکیب تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی نروژ قرار گرفت اما دستش از مدال کوتاه ماند. وی با کسب عنوان نخست وزن 65 کیلو در رقابت‌های قهرمانی کشور توانست در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار بگیرد. عموزاد حالا در این رقابت‌ها احتمالا رقیب سرسختی چون باجرانگ پونیا را در پیش خواهد داشت. این کشتی‌گیر هندی که در المپیک توکیو برنز گرفت، در مسابقات قهرمانی جهان 2 برنز و یک نقره را در کارنامه دارد. وی با شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به دنبال سومین طلاست. 

تنها المپیکی کشتی آزاد  کشورمان آماده رقابت در آسیا می‌شود

محمدحسین محمدیان دیگر نماینده المپیکی کشورمان که در سال ۲۰۱۹ و پس از چهار سال محرومیت به میدان‌های ورزشی بازگشت. وی سابقه حضور در المپیک توکیو را دارد.این کشتی گیر یکی از مدعیان اصلی وزن ۹۷کیلوگرم از برای حریفان آسیایی‌اش حساب می آید. محمدیان در المپیک توکیو بر روی تشک رفت و در مسابقه اول  مغلوب حریفش شد.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای 3 و 4 اردیبهشت برگزار می‌شود که نفرات اول قهرمانی کشور نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات خواهند بود. مسابقات مغولستان به عنوان یک مرحله از چرخه انتخابی برای گوش‌شکسته‌ها اهمیت قابل توجهی دارد.

اسامی آزادکاران کشورمان به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: رضا مومنی

61 کیلوگرم: داریوش حضرتقلی زاده

65 کیلوگرم: رحمان عموزاد

70 کیلوگرم: محمدمهدی یگانه جعفری

74 کیلوگرم: یونس امامی

79 کیلوگرم: علی سوادکوهی

86 کیلوگرم: محسن مصطفوی

92 کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور

97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

125 کیلوگرم: یداله محبی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز