خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر نود ارومیه فراموش شد؟

استقلال در بن بست تاکتیکی؛ پشت پا به کتاب‌های معروف!

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۲۴۶

شکست اخیر استقلال در جام حذفی از مدت‌ها قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود؛ اما کادرفنی آبی‌پوشان بیشتر از هر زمان دیگری با کمبود نفرات و بن‌بست تاکتیکی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش ایلنا، در 13 شهریور ماه سال 1399 مجیدی به خاطر شکست مقابل تراکتور در فینال جام حذفی از سمتش استعفا داد. چند ماه بعد، از این مربی تصاویری منتشر شد که مشغول مطالعه کتاب‌های مربیان مشهور جهان است، با این اوصاف زمان نشان می‌دهد این سرمربی به مطالعاتش توجه زیادی ندارد! 

برای اثبات این ادعا کافی است به تکرار شکست‌های تاکتیکی مجیدی در دو بازی دیگر جام حذفی مقابل فولاد خوزستان و نساجی نگاهی بیندازید! تساوی در وقت‌های عادی، افزایش استرس بازیکنان و شکست در ضربات پنالتی. در هر دو بازی از گلرهایی استفاده شد که تخصص زیادی در دریافت ضربات پنالتی نداشتند. البته زنگ خطر برای مجیدی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل نود ارومیه به صدا درآمد. با این حال کادرفنی استقلال خیلی زود بن بست تاکتیکی این بازی را به خاطر نتایج دلخواه در لیگ برتر فراموش کرد.

تیم فوتبال استقلال از نظر جایگاه جدولی در لیگ بیست و یکم شانس اصلی قهرمانی محسوب می‌شود؛ اما  هنوز 6 مسابقه سرنوشت ساز در این مسیر سخت باقی مانده است.  شاگردان مجیدی در 6 بازی اخیر خود، 4 مساوی کسب کردند. با نگاهی به 3 تساوی لیگ برتری شاگردان مجیدی بعضی مسائل فنی ناشی از کم تجربگی خودش را بیشتر نشان می‌دهد. نکته عجیب ماجرا آنجاست که آبی‌پوشان در هفته بیستم لیگ برتری مقابل نساجی متحمل تساوی بدون گل شدند و همان نتیجه در بازی جام حذفی در وقت عادی و اضافه تکرار شد. این نشان می‌دهد برنامه و نقشه‌های استقلال برای رقبایش کاملاً قابل پیش‌بینی  است. همچنین مسائل پرشمار تیم بزرگی مانند استقلال با تعداد کادرفنی این تیم همخوانی ندارد.

استقلال در بن بست تاکتیکی؛ پشت پا به کتاب‌های معروف!

در حالی که از ابتدای فصل بارها به تعداد کم دستیاران مجیدی نقد وارد شد.  در کادرفنی او گابریل پین، صالح مصطفوی، فرزاد مجیدی و بهزاد غلامپور حضور دارند. فرزاد که در بازیهای حساس اخیر غایب بوده، سال گذشته کمک سرپرست تیم بود. او در خلال بازی‌های تیم بیشتر به تشویق و ترغیب بازیکنان می‌پردازد. غلامپور هم  به عنوان مربی دروازهبان‌ها بیشتر به دو گلر تیم نظارت دارد. دو مربی دیگر هم هر چه ایده و نظر داشته‌اند در لیگ ارائه کردند. در واقع آنها برنامه جدیدی برای ارائه به سرمربی استقلال ندارند! 

استقلال در بن بست تاکتیکی؛ پشت پا به کتاب‌های معروف!

در همین رابطه کافی است نگاهی به کادرفنی نساجی و دستیاران ساکت الهامی داشته باشیم. تیمی از که از نظر مالی و جایگاه جدولی بسیار پایین‌تر از استقلال است. در بازی جام حذفی 6 دستیار الهامی را همراهی می کردند. ضمن اینکه سرپرست فعلی نساجی، سال گذشته در کادرفنی این تیم جای داشت. حضور دستیاران کارآمد، باعث تنوع روش‌ها و پیشنهادها برای سرمربی می‌شود. این موضوع وقتی خودش را نشان می‌دهد که سرمربی تیم با خلا تاکتیکی روبرو شده و نمی‌تواند با برنامه‌های همیشگی به نتیجه دلخواهش برسد. 

استقلال در بن بست تاکتیکی؛ پشت پا به کتاب‌های معروف!

به دلایلی که هنوز معلوم نیست مجیدی تمایلی ندارد با دستیاران ایرانی بیشتری کار کند. در سالهای گذشته مجید نامجو مطلق و فراز کمالوند به عنوان دستیار اول مجیدی فعالیت می‌کردند.  از آنجا که مجیدی مراحل مربیگری را به صورت پله، پله طی نکرده و تجربه زیادی در این حوزه ندارد، بهتر است به تعداد و تخصص دستیارانی مربیانی که کتاب‌هایشان را مطالعه کرده نگاهی بیندازد. فوتبالدوستان بازیهای استقلال در لیگ قهرمانان 2021 را هنوز فراموش نکرده‌اند. آن روزها فراز کمالوند که سالها تجربه مربیگری لیگ برتر داشت به همراه فرشاد ماجدی به عنوان دستیار مجیدی روی در کادرفنی حاضر بودند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز