خبرگزاری کار ایران

بعد از شفر، استراماچونی و فکری: بررسی عملکرد فرهاد مجیدی در استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۹۷۵

فرهاد مجیدی سه مرتبه روی نیمکت استقلال حضور پیدا کرده است؛ در این مدت او چه دستاوردی داشته؟ تیم او طی چند بازی پیروز و چند مسابقه شکست خورده است؟

به گزارش ایلنا، از زمان سوت پایانی فینال جام حذفی تا به امروز محمود فکری بیشتر از ناکامی یک فصل آبی پوشان برای کسب جام مورد توجه است. استوری فکری و کنایه به اینکه جایگاه او در استقلال "غصب" شده ابتدا مورد توجه هواداران قرار گرفت و برای مدتی مورد توجه بود که او دومرتبه امروز طی اظهارات علیه فرهاد مجیدی و کادرفنی او موضع گرفت. 

فکری مدعی است حضور او در استقلال مثمرثمر بوده و اکنون مجیدی و دستیارانش به این دلیل نتیجه‌ای به دست نیاورده‌اند که "لقمه آماده" دیگر مربیان روی نیمکت استقلال را استفاده می‌کنند. 

به بهانه اظهارات جدید فکری درمورد مجیدی و عملکرد او روی استقلال بررسی آمار این سرمربی جوان روی نیمکت تیم سابقش جالب به نظر می رسد. مجیدی طی سه مرتبه روی نیمکت استقلال حضور پیدا کرده که هیچ زمان در نقل و انتقالات ابتدای فصل نقشی نداشته و به جای وینفرد شفر، آندره آ استراماچونی و محمود فکری این تیم را هدایت کرده است.

بعد از شفر، استراماچونی و فکری: بررسی عملکرد فرهاد مجیدی در استقلال

بعد از وینفرد شفر

مجیدی که از دی ماه 1397 به عنوان دستیار ایرانی وینفرد شفر معرفی شد پیش از آن به عنوان سرمربی یا مربی در هیچ یک از تیم‌های ایرانی فعالیت نداشت. او بعد از شکست شفر به تیم پدیده در بازی خارج از خانه و از دست رفتن شانس مسلم قهرمانی لیگ برتر به این تیم ملحق شد. آغاز کار مجیدی از هفته بیست و هشتم لیگ بود. تیم او در سه بازی لیگ و دو دیدار آسیایی به سه برد و دو مساوی دست پیدا کرد و باختی را تجربه نکرد. تیم مجیدی در لیگ سوم شد و در آسیا هم با وجود گرفتن چهار امتیاز از دو مسابقه، فرصت حضور در دوم را به دست نیاورد. 9 گل زده و پنج گل خورده ماحصل تلاش آبی‌ها در این برهه بود. حضور او در تیمی که شانسی برای قهرمانی نداشت فقط تا انتهای فصل بود و او این تیم را با پایان رسیدن ماموریتش، ترک کرد.

بعد از شفر، استراماچونی و فکری: بررسی عملکرد فرهاد مجیدی در استقلال

بعد از استراماچونی

دومین حضور او چالش بسیار بیشتری داشت. پس از اینکه سرمربی ایتالیایی به دلیل مشکلات مالی ایران را ترک کرد، تیمی که بدون او مقابل ماشین سازی شکست خورده بود به مجیدی تحویل داده شد. مجیدی در این دوره از هفته هفدهم به تیم اضافه شد. او در پلی آف آسیا نمایندگان کویت و قطر را گلباران کرد و در لیگ در لحظات پایانی برد دربی را با مساوی عوض کرد. همه چیز بر وفق مراد شماره 7 محبوب استقلالی‌ها پیش می‌رفت تا ناکامی‌ها در آسیا و شکست برابر گل گهر سیرجان فرا رسید.

او البته خوش شانس بود که ویروس کرونا و شیوع همه‌گیر آن موجب شد تا لیگ برای چندین ماه تعطیل شود. استقلال بعد از شروع مجدد لیگ در چهار دیدار متوالی به بردی نرسید اما سرانجام تغییر سیستم مجیدی و روی آوردن به روش خودش دوباره استقلال را در مسیر درستی قرار داد. دو پیروزی برابر سپاهان و شکست پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی، هم استقلال را در لیگ به رتبه دوم رساند و هم باعث شد آن‌ها در جام حذفی فینالیست شوند.

او البته در فینال جام حذفی ناکام بود و نتوانست به کارش ادامه بدهد تا از سمتش برکنار شود. او در مجموع در 21 مسابقه، 10 برد، هفت مساوی و چهار باخت عایدش شد. 39 گل زده و 21 خورده هم دیگر آماری بود که از تیم مجیدی به دست آمد. 

و حالا بعد از فکری

بعد از شفر، استراماچونی و فکری: بررسی عملکرد فرهاد مجیدی در استقلال

سومین دوره حضور مجیدی هم بعد از هفته هفدهم آغاز شد. او به جای محمود فکری که خودش برای جدایی با باشگاه به توافق رسید، روی نیمکت تیم نشست. اولین بازی او با فولاد خوزستان بود که تیمش یک بر صفر برنده شد. استقلال بعد از این مسابقه در جام حذفی پیکان را شکست داد و در لیگ شکست ناپذیر باقی ماند تا به لیگ قهرمانان برود.

در آسیا تیم مجیدی با سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست یازده امتیاز به دست آورد تا با 14 گل زده و 8 گل خورده به عنوان صدرنشین گروهش به دور بعدی صعود کند. در بازگشت به لیگ تیم مجیدی دو شکست متوالی برابر ذوب آهن و پرسپولیس را تجربه کرد. بعد از این مسابقه در هفته بیست و سوم، تیم مجیدی تا پایان لیگ شکست ناپذیر بود تا اینکه آنها مقابل سپاهان شکست خوردند و در نهایت در رتبه سوم جدول رده بندی ایستادند.

تیم مجیدی در حین شکست ناپذیری در لیگ برتر، پیش از هفته بیست و هشتم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس رفت و در ضربات پنالتی تیم یحیی گل محمدی را از پیش رو برداشت. بعد از پایان لیگ آنها گل گهر را هم در نیمه نهایی مغلوب کردند اما در نهایت بازی فینال جام حذفی را به فولاد باختند و از دستیابی به دومین جام ممکن فصل ناکام ماندند تا اکنون چشم‌شان به بازی حذفی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال عربستان باشد.

سومین دوره حضور مجیدی پیش از مصاف با الهلال فعلا 37 گل زده و 18 گل خورده برای استقلال داشته که در تمامی مسابقات(لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی) تیم او 16 برد، چهار تساوی و پنج شکست را تجربه کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز