خبرگزاری کار ایران

علت غیبت دو المپیکی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۰۹۴

با توجه به پشت سرگذاشتن چرخه انتخابی تیم ملی و برگزاری مسابقات جام تختی نفرات برتر راهی مغولستان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی کشتی فرنگی که دو دوره اردو را پشت سر گذاشت اولین دوره در اسفندماه سال1400 آغاز شد و دو مین دوره از اردوها اوایل فرودنی ماه سال جاری آغاز شد و تا 13ام ای ماه ادامه داشت که با 4 روز وقفه و استراحت به ملی پوشان اردوی اخر فرنگی کاران آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها طی روزهای 30 و 31 فروردین ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می شود. علیرضا نجاتی نماینده وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی و همچنین امین میرزازاده نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو در این مسابقات شرکت نخواهند کرد.

امین میرزازاده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی حاضر بود.او در دور اول با کیم مینسوک کشتی گیر کره ای کشتی گرفت و با نتیجه ۶ بر صفر او را شکست داد،در دور دوم حریف او کشتی گیر عنوان دار و افسانه ای کوبا میخایین لوپز بود و با نتیجه ۸ بر صفر از او شکست خورد،با توجه به برد میخایین لوپز در نیمه نهایی مقابل رضا کایالپ او در شانس مجدد قرار گرفت.در کشتی اول شانس مجدد حریف او آلین الکسوج از رومانی بود که این کشتی گیر را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و راهی رده بندی برای کسب مدال برنز شد. در رده بندی حریف او کشتی گیر عنوان دار و قدرتمند ترکیه ای رضا کایالپ بود که با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و به مقام پنجمی رسید.

علت غیبت دو المپیکی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا چیست؟

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۲ بر ۱ از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور نخست به مصاف آرمن ملیکیان از ارمنستان رفت که با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد. در ادامه با توجه به شکست این فرنگی کار ارمنستانی برابر رقیب اوکراینی خود نجاتی هم از دور رقابتها حذف شد. در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

علت غیبت دو المپیکی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا چیست؟

نجاتی که در فینال جام تختی مقابل مهدی محس نژاد کشتی گیر خوزستانی موفق به پیروزی نشد از اعزام به رقابت‌های  قهرمانی آسیا مغولستان و با صلاح دید محمد بنا و کادر فنی و طبق تعریف چرخه انتخابی خط خورد و برای حضور در بازی های آسیایی باید در رقابت‌های پیش رو تلاش کند تا به او میدان داده شود.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: علی نوربخش/60 کیلوگرم: مهدی محسن نژاد/63 کیلوگرم: ایمان محمدی/67 کیلوگرم: شاهین بداغی/72 کیلوگرم: محمدرضا مختاری/77 کیلوگرم: عارف حبیب اللهی/82 کیلوگرم: رسول گرمسیری/87 کیلوگرم: ناصر علیزاده/97 کیلوگرم: مهدی بالی/130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز