خبرگزاری کار ایران

مریم ایراندوست در گفتگو با ایلنا:

حضور در جام ملت‌ها آغاز ماجرایی ‌های بزرگی است/ برگزاری اردو بدون بازی دوستانه فایده ای نخواهد داشت/ مردم ایران فهم فوتبالی و ورزشی بالایی دارند/ ما حالا هواداران مخصوص خود را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۵۳۶

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان امیدوار است تا حمایت ها از تیم ادامه داشته باشد تا آنها در همین موقعیت متوقف نشوند و به ماجرای جویی خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در اتفاق تاریخی موفق شد برای نخستین بار در رقابت های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند. مریم ایران‌دوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در این خصوص گفتگوی با خبرنگار ایلنا داشت.

سال ١۴٠٠ چگونه بود؟

سال گذشته یه سال شلوغ و پر ماجرا برای من و فوتبال بانوان در ایران بود که خدا را شکر تلاش‌های ما و بازیکنان به بار نشست و ما موفق شدیم برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران اتفاقی بزرگ را رقم بزنیم و تیم ملی بانوان جواز حضور در رقابت های جام ملت‌های آسیا را کسب کند. 

از حضور تیم ملی بانوان در رقابت‌های جام ملت ها بگوید:

حضور تیم ملی در این رخداد یک اتفاق بزرگ بود. هر چند کمی و کاستی های زیادی داشتیم و این موضوع به خوبی خودش را نشان داد و اختلاف ما به فوتبال آسیا به خوبی نمایان شد. ولی این حضور می‌تواند شروع بسیاری از اتفاقات خوب و بزرگ باشد. ما جرقه ای را زدیم که می‌تواند روشنایی قابل توجه ای به فوتبال بانوان بدهد و به طور حتم ما در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت و این تازه آغاز راه ماست.

شما در اولین بازی نمایش خوب و قابل قبولی داشتید و موفق به ثبت کلین شیت شدید اما کرونا همه چیز را بر هم زد؛ این موضوع چه تاثیری روی تیم داشت؟

انجام بازی افتتاحیه در یک تورنومنت بزرگ همچون جام ملت ها  برای تیمی که نخستین بار در تاریخ توانسته در این عرصه حضور داشته باشد آن هم برابر میزبان یک افتخار محسوب خواهد شد. ما می‌دانستیم هند می‌خواهد از امتیاز میزبانی بهترین سود را ببرد و به پیروزی برسد پس تصمیم گرفتیم هیجانی عمل نکنیم و بی گدار به آب نزنیم. برنامه ما این بود در دفاع حضور داشته باشیم و در ادامه در ضد حملات به گل برسیم. بچه ها در بازی با هند بی نقص بازی کردند و نکات فنی را به خوبی اجاره کردند و ما موفق شدیم امتیاز مهم را کسب کنیم. اینکه بعد کرونا امتیاز و کلین شیت ما باطل شد برای ما اهمیت ندارد مهم این است توانستیم در یک بازی بزرگ با تیمی بزرگ رقابت جانانه ای داشته باشیم.

از دو بازی بعدی تیم ملی بگوید؟

همه دیدن چین در پایان قهرمان شد و آنها قدرت بلامنازع آسیا هستند. بازی برابر چنین تیمی برای تیم ملی که تاکنون با تیم های بزرگ رقابت نداشته است و بازیکنان ما تجربه حضور در چنین میدانی نداشته اند سخت و نفس گیر بود. با این حال بازیکنان تا انتهای نیمه اول جانانه مبارزه کردند و به خوبی نکات فنی را پیاده کردند. متاسفانه بعد از گلی که دریافت کردیم اشتباهات فردی بیشتر شد و در نهایت شکست خوردیم و ما باید قبول کنیم این نتیجه اختلاف فوتبال ما با چین بود. در ادامه در بازی برابر چین تایپه ما امیدوار بودیم تا بتوانیم حداقل به تساوی برسیم و به این موضوع کاملا خوشبین بودیم. ولی ما با شرایط نابرابری مقابل حریف قرار گرفتیم. آنها پنج روز زمان داشتند تا ریکاوری کنند و انرژی داشتند اما شرایط ما متفاوت بود و از طرفی ۴ مهره کلیدی خود را در اختیار نداشتیم. همچنین نداشتن تجربه و نبود بازی دوستانه باعث شد در این بازی نیز بازنده شویم.

واکنش مردم بعد از حضور در این رقابت ها چگونه بود؟

ما مردم فهمیده و ورزش دوست خوبی را در اختیار داریم که از آگاهی بالای برخوردار هستند.  ورزش و علی الخصوص فوتبال بانوان در ایران کاملا نوپا است و ما هنوز کار بسیاری داریم و مردم این را با کشوری که نیم قرن تجربه در این حیطه دارد و کار کرده است مقایسه می‌کنند و به خوبی می‌فهمند و درک می‌کنند. اما این آغاز یک ماجراجویی و رقم خوردن اتفاقات بزرگ است حالا با حضور در جام ملت ها نگاه ها به فوتبال بانوان تغییر کرده است و ما اکنون هواداران مخصوص خود را داریم و این موضوع می‌تواند کمک بزرگی به ما کند تا اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

با حضور تیم ملی در جام ملت ها حالا توقع از این تیم بالاتر رفته و حالا بازیکنان با تجربه تر شده اند؛ فوتبال بانوان به موفقیت خود ادامه می‌دهد یا متوقف خواهد شد؟

حضور در میادین بزرگ علی الخصوص جام ملت ها حالا ما را با تجربه کرده است. اما تجربه تنها کلید موفقیت نخواهد بود. ما باید برنامه داشته باشیم و از امکانات بیشتری بهره ببریم که تاکنون این موضوع رخ نداده و همین باعث این نتیجه گیری شد. برگزاری اردو  زمانی خوب است که بازیکنان در کنار هم مقابل تیم های بزرگ در دیدارهای دوستانه و تورنومنت های بین المللی بازی کنند و تنه آنها به تنه بازیکنان بزرگ بخورد تا آب دیده بشوند و تجربه کسب کنند. همچنین دیدارهای دوستانه و حضور در مسابقات می‌تواند نقاط ضعف ما را نمایان کند تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم و سطح فنی تیم ملی و بازیکنان را بالا ببریم. امیدوار هستم این اتفاق رخ دهد و تیم ملی بانوان در این موقعیت متوقف نشوند و به ماجراجویی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز