خبرگزاری کار ایران

مریم ایراندوست در گفتگو با ایلنا:

برپایی اردو بدون بازی‌های دوستانه تاثیری نخواهد داشت/ بازیکنان ما نیاز دارند تا با تیم های بزرگ تنه به تنه شوند/ در رقابتی نا برابر در جام ملت ها حضور پیدا کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۰۳۷

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان از کمبودهای این تیم در رقابت های جام ملت‌های آسیا گفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در اتفاق تاریخی موفق شد برای نخستین بار در رقابت های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند. مریم ایران دوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در گفتگو با ایلنا در خصوص حضور تیم ملی بانوان در این رقابت ها گفت: حضور ما برای نخستین بار در جام ملت های آسیا اتفاق بی نظیری بود. هر چند این رقابت ها اختلاف ما با فوتبال آسیا را به خوبی نشان داد اما همین حضور و باور به اینکه می‌توان کارها و اتفاقات بزرگی را رقم زد می تواند اولین جرقه پیشرفت در فوتبال بانوان را بزند و مسلما در آینده ما حرف‌های برای گفتن خواهیم داشت.

وی در خصوص نخستین بازی تیم ملی در جام ملت ها برابر هند و حواشی به وجود آمده بعد از آن اظهار داشت: این افتخاری بود که بازی افتتاحیه را ما برابر میزبان انجام دادیم. با علم به اینکه هند برای پیروزی به میدان خواهد آمد سعی کردیم بی گدار به آب نزنیم و تصمیم گرفتیم ابتدا در دفاع حضور داشته باشیم و بعد در ضد حمله بتوانیم به این تیم گل بزنیم؛ خوشبختانه در بازی با هند با انگیزه بازی کردند و تمام نکات تاکتیکی را توانستند در زمین پیاده کنند و توانستیم یک امتیاز را بگیریم. برای ما مهم نیست که این یک امتیاز حذف شد، مهم این است در نخستین تجربه خود با میزبان رقابت ها توانستم رقابت پایاپای داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص واکنش مردم به اولین حضور این تیم در رقابت‌های جام ملت ها بیان کرد : مردم همیشه به ما لطف داشتند و ما مردم ورزش دوست را در اختیار داریم که از شعور و آگاهی بالای برخوردار هستند و کاملا لمس می کنند. ورزش زنان کاملا نوپا است و این تفاوت و فاصله ما با کشورهای دیگر که پنجاه ساله سابقه دارند کاملا برای آنها قابل درک و فهم است. به نظرم از جام ملت ها نگاه ها به فوتبال بانوان تغییر کرد و حالا ما هواداران مخصوص به خود را داریم و در نهایت این موضوع می‌تواند به ما کمک بزرگی بکند.

وی افزود: همانگونه که می‌دانید چین قهرمان جام ملت ها شد و بازی ما با این تیم برای ما که تاکنون با تیم بزرگی رقابت نکرده بودیم و بازیکنان که تجربه بازی در چنین سطحی را نداشتند یک نبرد سخت و نفس گیر بود. هرچند تا اواخر نیمه اول تیم توانست نکات تاکتیکی مدنظر را پیاده کند اما بعد از خوردن گل اشتباهات فردی بازیکنان زیاد شد و در نهایت آن نتیجه رقم خورد و این نتیجه واقعا تفاوت فوتبال ما بازچین است. در بازی با چین تایپه خوشبین بودیم که برابر این تیم نتیجه بگیریم و انتظار داشتیم حداقل مساوی را کسب کنیم. اما در این بازی شرایط برای ما کاملا تا برابر رقم خورد و ۴ بازیکن اصلی ما به کرونا مبتلا شدند و ما با دو روز ریکاوری به مصاف چین  تایپه ای رفتیم که ۵ روز استراحت کرده بود و انرژی کاملی داشتند و همین موضوع در کنار کم تجربگی ما و عدم بازی دوستانه متاسفانه باعث شد برابر این تیم شکست بخوریم.

ایراندوست در مورد اینکه حالا تجربه حضور در رقابت های آسیایی می‌تواند کمک زیادی در آینده به تیم ملی بکند یا نه بیان کرد : ما با حضور در این رقابت ها با تجربه تر شده ایم اما این تجربه زمانی ثمر خواهد داد که برنامه ریزی داشته باشیم و از امکانات بهره ببریم که تا کنون نتوانستم از آنها استفاده کنیم و همین موضوع باعث رقم خوردن این نتیجه شد. برگزاری اردوها خوب است اما ما نیاز داریم در بازی های تدارکاتی و در تورنمنت‌های بین الملی حضور پیدا کنیم و با تیم های بزرگ بازی کنیم و تنه به تنه بازیکنان بزرگ بخورند تا ایرادها و اشکالات خود را بر طرف کنیم تا سطح تیم خود را بالا ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در پایان در مورد تأثیر صعود تیم ملی آقایان به جام جهانی بر این تیم بیان کرد: ضمن تبریک صعود تیم ملی ملی به جام جهانی باید بگویم. صعود تیم ملی آقایان به رقابت های جام جهانی به طور حتم می‌تواند روی  فوتبال بانوان نیز تاثیر گذار باشد چرا که پرستیژی که فوتبال ایران در مجامع بین المللی کسب می‌کند می تواند سایر کشورها در فوتبال بانوان را متقاعد کند تا با ما بازی دوستانه برگزار کنند و قطعا این اتفاقات در آینده تاثیر اساسی خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز