خبرگزاری کار ایران

از منتقدان او بودم ولی؛

برهانی: بی انصافی است اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی ایران نباشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۱۴۱

مهاجم اسبق تیم استقلال تهران در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران به همراه دراگان اسکوچیچ صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، آرش برهانی، مهاجم خوشنام باشگاه استقلال تهران در این باشگاه به مربیگری در رده امیدها مشغول بود که پس از کسب عنوان قهرمانی و تغییرات به عنوان ریاست آکادمی منصوب شد. این مربی که علاقه زیادی به کار با بازیکنان جوان دارد می گوید بی انصافی است که دراگان اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نباشد. مشروح صحبت های آرش برهانی را می خوانید:

سال 1400 برایم چون چند عزیز را از دست دادم خوب نبود. دوست داشتم که به عقب برگردم و آنها همچنان در کنارم باشند. امیدوارم روند ابتلای به کرونا ریشه کن شود و کسی از بابت این بیماری عزادار نشود. 

از نظر فوتبالی برای شما خوب بود.

برای قهرمانی به همراه تیم امید باشگاه استقلال واقعا اتفاق خوبی بود. دوست داشتم و این اتفاق افتاد که تلاش زیادی را به همراه تمام مجموعه تیم انجام دادیم.

بعد از شما آیا مهاجمی را مانند خودتان در استقلال دیدید؟

بله مهاجمان بسیار خوب بودند و هستند. به نظرم ارسلان مطهری یک مهاجم خوبی است که در حال حاضر در تیم وجود دارد. مهدی قایدی هم مهاجم بسیار خوبی بود که در استقلال عملکرد موفقی هم داشت.

پسر شما فوتبالیست می شود؟

بله بعضی اوقات با هم فوتبال هم بازی می کنیم و اتفاقات دو پا هم هست چون هم با چپ و هم با راست شوت میزند. نمیدانم که می تواند فوتبالیست موفقی شود یا نه ولی به نظرم فوتبالیست سرعتی خوبی باشد(باخنده.)

تمایل ندارید که روزی سرمربی استقلال شوید؟

من دوست دارم هر طوری و به هر طریقی که می شود به استقلال کمک کنم. اینکه الان به جوانان و نوجوانان خدمت می کنم، در کنار اینکه تجربه کسب می کنم، لذت هم میبرم. تجربه کار کردن با بچه هایی که تازه می خواستند وارد این حرفه شوند اگر راهنما و یک واسطه باشید واقعا لذتبخش است. برایم فرقی ندارد که کجا برای استقلال خدمت می کنم.

خارج از استقلال علاقه ای برای سرمربیگری ندارید؟

سال گذشته پیشنهاد داشتم و دو سه تیم درخواست دادند اما مانند زمان فوتبالم دوست نداشتم که آن را رسانه ای کنم. برخی می گفتند که آن را بگو ولی چیزی نگفتم. پیشنهاد وجود داشت اما ترجیح دادم که در آکادمی بمانم.

انگیزه شما برای کار کردن در رده امید چیست؟

اینکه بتوانم برای این بچه ها راهنما باشم و طوری پرورش بیایند که راهی لیگ برتر شوند، این بزرگترین لذت و انگیزه برای من است.

در سال منتهی به جام جهانی ایران به نظر شما می تواند به موفقیت برسد؟

در دوره مقدماتی خیلی تیم خوبی داشتیم و خودم یکی از منتقدان آقای اسکوچیچ بودم که گفتم در لیگ یک نتوانست تیم بالا بیاورد پس چگونه به او تیم ملی را داده اند؟ به خاطر نتایج آن زمان قضاوت کردم ولی چون در تیم ملی دیدگاه او را دیدم، خیلی پسندیدم و الان جزو حامیان ایشان هستم. 

به نظر شما می تواند در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی باشد؟

اسکوچیچ جزو مربیانی است که یک تیم بحران زده را گرفت و همه نگران بودیم که آیا به جام جهانی می رود یا نه. قبل از صعود به جام جهانی واقعا همه نگران بودند. اسکوچیچ آمد و این ریسک را انجام داد و به بهترین شکل ممکن تیم را وارد مسابقات کرد. بی انصافی است که او در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نباشد.

چه پیش بینی ای برای قرعه کشی جام جهانی دارید؟

امیدوارم هر قرعه ای که پیش آمد بتوانیم پیشرفتمان در فوتبال را نشان بدهیم و از دور گروهی صعود کنیم. کره جنوبی حتی یک زمانی سوم جام جهانی هم شد اما ما هنوز به دنبال صعود خوب هستیم. باید پیشرفت داشته باشیم. مردم ما بعد از این سال ها دیگر برایشان جذاب نیست که فقط در جام جهانی باشیم؛ الان توقع هواداران از تیم ملی این است که نتیجه بگیریم و از مرحله گروهی صعود کنیم.

علاقه دارید با کدام تیم ها همگروه شویم.

نمی دانم قرعه کشی چگونه پیش خواهد رفت اما تیم های آلمان، اسپانیا، آرژانتین را دوست دارم و الان علاقه دارم به تیم هایی برخورد کنیم که توانایی پیروزی هم داشته باشیم. فوتبال آلمان خیلی برنامه ریزی شده و خوب است و فکر نمیکنم برابر آنها بتوانیم کاری انجام بدهیم. برایم مهم است برابر هر تیمی که بازی می کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز