خبرگزاری کار ایران

یک آمار عجیب؛

پنالتی‌ها؛ اسلحه پنهان مجیدی مقابل قلعه‌نویی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۱۱۶

در نبردهای قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی، ضربات پنالتی عامل اصلی برتری سرمربی استقلال بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران میزبان گل گهر سیرجان بود و توانست در نهایت با دو گل کوین یامگا به برتری 2 بر یک مقابل این تیم دست یابد و یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ بیست و یکم نزدیک‌تر شود.

این ششمین تقابل فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال با تیم‌هایی بود که هدایت آنها را امیر قلعه‌نویی بر عهده داشته است. از این شش بازی دو تقابل در زمان حضور قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان رخ داده و4 دیدار دیگر میان استقلال و گل گهر سیرجان برگزار شده است و فرهاد مجیدی موفق شده در پنج بازی به برتری دست یابد (یک بازی هم به تساوی ختم شد که به دلیل استفاده گل گهر از مهاجم گابنی و غیر مجاز تشخیص داده شدنش از سوی کمیته انضباطی 3-0 به سود استقلال اعلام شد) ولی نکته اینجاست که ضربات پنالتی و اشتباهات داوری نقش غیر قابل انکاری در این پیروزی‌ها داشته است.


اشتباه فاحش بیژن حیدری در تقابل نخست

پنالتی‌ها؛ اسلحه پنهان مجیدی مقابل قلعه‌نویی

اولین تقابل قلعه‌نویی و مجیدی به عنوان سرمربیان دو تیم مربوط به لیگ نوزدهم است. در 11 اردیبهشت سال 99 بود که دو تیم در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به مصاف هم رفتند و در شرایطی که بازی پایاپای پیش می‌رفت و این سپاهان بود که بیشتر نبض بازی را در کنترل خود داشت، روی یک ضد حمله دیاباته و شایان مصلح در یک کورس قرار گرفتند و مدافع سپاهان که سعی داشت مهاجم آبی‌ها را متوقف کند، با خطای وی سرنگون شد و در این صحنه بیژن حیدری در تصمیمی عجیب به جای اعلام خطا به سود سپاهان، نقطه پنالتی را نشان داد. این پنالتی جریان بازی را تغییر داد و در ادامه مصلح یک بار هم به اشتباه دروازه سپاهان را باز کرد تا چهره ویژه تیمش در این شکست باشد. گل محمد محبی به استقلال هم نتوانست مانع شکست سپاهان در اولین تقابل مجیدی و قلعه‌نویی و در روز پر اشتباه مصلح و بیژن حیدری باشد.


دومین تقابل و بازهم شایان مصلح

پنالتی‌ها؛ اسلحه پنهان مجیدی مقابل قلعه‌نویی

9 روز بعد دو تیم بازهم به مصاف هم رفتند و این بار تقابل آنها در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بود. شایان مصلح در این بازی بازهم قربانی اشتباه داوری شد و این بار مهدی قایدی بود که با شبیه سازی توانست موعود بنیادی‌فر را فریب داده و از داور به اشتباه پنالتی بگیرد و استقلال با گل وریا غفوری از روی نقطه پنالتی پیش افتاد و در نیمه دوم علی کریمی اختلاف را به دو گل رساند تا مجیدی دومین تقابلش با قلعه‌نویی را هم پیروز شود و در این دیدار هم اشتباهات داوری و پنالتی‌ها تاثیر خود را گذاشتند.


بازی سوم و بازهم جنجال داوری

پنالتی‌ها؛ اسلحه پنهان مجیدی مقابل قلعه‌نویی

در بازی سوم دو سرمربی این بار قلعه‌نویی روی نیمکت گل گهر نشسته بود. این بازی اگرچه پنالتی به سود استقلال نداشت ولی دو صحنه مشکوک داشت که با اعتراض گل گهری ها همراه بود و تعدادی از کارشناسان داوری هم این اعتراض را به حق می‌دانستند. یکی پنالتی دیده نشده بابت خطای محمد نادری روی آقاجانپور در محوطه جریمه بود.

میرزابیگی، کارشناس داوری در آن مقطع در این خصوص اظهار داشت: مهم‌ترین صحنه در نیمه دوم در دقیقه ۵۲ رقم خورد که برخورد بازیکن استقلال با بازیکن گل‌گهر خطای پنالتی بود. بازیکن استقلال محمد آقاجانپور را از پشت شارژ کرد که داور می‌توانست در این صحنه خطای پنالتی اعلام کند، اما این کار را انجام نداد. در مجموع به جز همان پنالتی دقیقه ۵۲ که باید برای گل‌گهر اعلام می‌شد، تصمیم اشتباه یا تأثیرگذار دیگری را از سوی زاهدی‌فرد مشاهده نکردیم و کمک داوران نیز به درستی پرچم زدند.

همچنین در خصوص گل اول استقلال هم نوید مظفری عنوان کرد: در صحنه گل اول استقلال کمک داور به درستی تشخیص داد که توپ از خط رد شده است. اما اعتقاد من بر این است که خطایی که قبل از آن اعلام شد و منجر به ضربه ایستگاهی برای استقلال شد، خطا نبود و داور نباید آن را اعلام می کرد. همان توپ هم وارد دروازه گل گهر شد.


بازی چهارم، جنجال جام حذفی

پنالتی‌ها؛ اسلحه پنهان مجیدی مقابل قلعه‌نویی

دو تیم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. در این دیدار گل گهر از استقلال پیش افتاد ولی بازهم ضربات پنالتی به کمک مجیدی و شاگردانش آمد. در یک صحنه روی شوت مهدی‌پور، توپ به دست بازیکن گل گهر برخورد کرد و داور تصمیم گرفت پنالتی بگیرد، در آن مقطع کارشناسان داوری این تصمیم را اشتباه داور مسابقه دانستند. استقلال در این بازی یک پنالتی دیگر هم به دست آورد که گل گهری ها به آن معترض بودند و با این دو ضربه پنالتی 2-1 به برتری رسیدند و پیروز شدند و به فینال راه پیدا کردند. بعد از این بازی امیر قلعه‌نویی از فرط عصبانیت صحبت‌هایی در نشست خبری مطرح کرد که منجر به محرومیت طولانی مدت وی شد.


بازی پنجم، تساوی و حکم کمیته انضباطی

پنالتی‌ها؛ اسلحه پنهان مجیدی مقابل قلعه‌نویی

بازی پنجم دو تیم اتفاق خاصی از لحاظ داوری نداشت و دو تیم موقعیت چندانی هم روی دروازه هم خلق نکردند. در دیداری که قلعه‌نویی به دلیل محرومیت از روی سکوها عملکرد شاگردانش را تماشا می‌کرد بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. پس از این بازی استقلال بابت استفاده از مهاجم گابنی از گل گهر شکایت کرد و با حکم کمیته انضباطی و تایید استیناف بازی 3 بر صفر شد ولی نتیجه به دست آمده در زمین مسابقه تساوی بدون گل بود.


بازی ششم، بازهم بیژن حیدری

پنالتی‌ها؛ اسلحه پنهان مجیدی مقابل قلعه‌نویی

انتخاب بیژن حیدری به عنوان داور این مسابقه حساس تصمیمی از سوی کمیته داوران بود که با انتقادات زیادی همراه بود. با توجه به سابقه تقابل‌های دو تیم و حساسیت‌های ایجاد شده و البته سابقه اشتباه فاحشی که بیژن حیدری در تقابل‌های پیشین دو سرمربی داشت خیلی‌ها عقیده داشتند بهتر است داور دیگری برای این بازی انتخاب شود ولی بیژن حیدری در نهایت این بازی را سوت زد و اتفاقا در این بازی هم جنجال داوری داشتیم.

در بازی روز گذشته دو تیم سه پنالتی از سوی بیژن حیدری گرفته شد که به عقیده کارشناسان داوری دو پنالتی صحیح بود ولی اکثر کارشناسان پنالتی دوم استقلال را حاصل اشتباه فاحش حیدری می‌دانستند که باعث شد استقلال به واسطه آن به پیروزی برسد.


آمار عجیب

در شش تقابل قلعه‌نویی - مجیدی داور شش خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرده است که 4 پنالتی آن به عقیده کارشناسان داوری اشتباه بوده است. ضمن اینکه اشتباهات تاثیرگذار دیگری هم طبق آنچه شرح داده شد در این تقابل ها وجود داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز