خبرگزاری کار ایران

تحریم حامی مالی اورتون به دلیل ارتباط با پوتین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۸۶۸

دارایی‌های عثمانوف، حامی مالی بزرگ اورتون، به دلیل "روابط نزدیک با پوتین" مسدود شده است.

به گزارش ایلنا، این میلیاردر متولد ازبکستان از جمله افرادی است که با افزایش تنش‌های سیاسی در شرق اروپا با تحریم مواجه شده است.

علیشیر عثمانوف که زمانی سهامدار آرسنال بود و اکنون روابط قوی با تیم اورتون دارد، شاهد مسدود شدن دارایی های خود در اتحادیه اروپا به دلیل روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود. این میلیاردر متولد ازبکستان یکی از کسانی است که به دلیل حمله روسیه به اوکراین با تحریم مواجه شده است.

عثمانوف دوست نزدیک مالک تافی‌ها یعنی فرهاد مشیری است اما اکنون با اعمال اقداماتی برای محدود کردن اختیارات کرملین و شرکای آن، از ورود به خاک اتحادیه اروپا یا انجام تجارت در آن منع شده است.

شورای اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که "26 نفر" به فهرست اسامی که با تحریم های مالی و تجاری روبرو هستند اضافه شده است. طی این بیانیه این اقدامات "در رابطه با اقداماتی انجام می شود که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می کند."

عثمانوف که قبلاً دومین سهامدار بزرگ آرسنال پس از استن کرونکه بود، سهامدار عمده مگافون است – شرکتی که مشیری مالک اورتون در آن سهام دارد. مگافون و شرکت روسی گوشی‌های هوشمند یوتا حامیان مالی تیم زنان اورتون هستند.

عثمانوف همچنین بنیانگذار هلدینگ شرکت USM است که از سال 2017 حامیان مالی زمین تمرینی اورتون بوده است. آنها همچنین دارای حق نامگذاری 30 میلیون پوندی (40 میلیون دلار) در ورزشگاه جدید پیشنهادی باشگاه هستند که قرار است قبل از فصل 2024-2025 افتتاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز