خبرگزاری کار ایران

چلسی، آرسنال یا پاری سن ژرمن - مقصد ستاره کانادایی لیل کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۰۹۷

این مهاجم در تابستان امسال کم مشتری نخواهد داشت و به صراحت گفته که علاقه مند به حضور در لیگ برتر است.

به گزارش ایلنا، چرخ و فلک مهاجمان جوان فوتبال در حال حاضر شروع به چرخش کرده است. یوونتوس اولین حرکت را انجام داد و دوشان ولاهوویچ را با 75 میلیون یورو (63 میلیون پوند/85 میلیون دلار) از فیورنتینا جدا کرد و بازیکنی را اضافه کرد که برای حال و آینده آن‌ها حیاتی خواهد بود. احتمالاً این اولین معامله از چندین معامله بزرگ در سال 2022 خواهد بود، به همراه ارلینگ هالند و کیلیان امباپه که هر دو انتظار می‌رود تغییرات تابستانی بالقوه تعیین‌کننده عصر فوتبال را انجام دهند.

با این حال، به نظر می‌رسد جاناتان دیوید نیز در پایان کمپین کنونی به یکی از باشگاه های بزرگ ملحق شود و ستاره کانادایی برای کسانی که امباپه و هالند را از دست می دهند، جایزه تسلی بخش خواهد بود. در واقع، دیوید این پتانسیل را دارد که به یکی از بهترین مهاجمان جهان تبدیل شود و در این هفته، او فرصت دیگری برای نشان دادن استعداد خود خواهد داشت، زیرا لیل در مقابل یکی از بسیاری از باشگاه‌های علاقه‌مند به خدمات او قرار گرفت.

شب گذشته، دارندگان عنوان قهرمانی لیگ فرانسه به استمفوردبریج رفتند تا در اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی بروند. دیوید در فصل 2020-21 ، 13 گل به ثمر رساند اما تاکنون 16 بار در این فصل گل زده است. او همه کاره، کارآمد و سریع است، یک مهاجم مدرن فوق‌العاده که باید با حرکت به سمت پنجمین فصل کامل خود به عنوان یک مهاجم حرفه‌ای بهتر شود. او علاوه بر زدن سه گل در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان، در سطح بین المللی نیز عالی است.

دیوید نقش مهمی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی کانادا ایفا می‌کند. ضربه باورنکردنی او مقابل هندوراس، نشان می دهد که چرا جای تعجب نیست که بزرگ‌ترین باشگاه های جهان در حال چرخش در اطراف او هستند. این مهاجم 22 ساله قبلاً به عنوان یکی از ستاره های جوان ظاهر شده بود، اما اکنون دیوید وظیفه برداشتن گام بعدی را دارد.

نیک ماوروماراس، مدیربرنامه‌ دیوید، در ماه دسامبر به رادیو کانادا گفت: «هدف ما این است که فصل را در لیل به پایان برسانیم، اما این آخرین فصل او در لیل خواهد بود. من فکر می کنم لیگ برتر گزینه بسیار خوبی برای او است. من فکر می کنم او اسپانیا را نیز بسیار دوست دارد زیرا او بازیکنان بسیار تکنیکی را دوست دارد. این دو لیگ یک اولویت بزرگ برای او هستند، اما ما هیچ چیز را رد نمی کنیم.»

با این حال، جذب او از لیل ارزان نخواهد بود، زیرا باشگاه به دنبال سود بردن از بازیکنی است که از زمان جذب او از خنت با مبلغ 30 میلیون یورو (25 میلیون پوند/34 میلیون دلار) در سال 2020 آماده شده است. انتظار می‌رود مبلغی در حدود 45 میلیون یورو (37.5 میلیون پوند / 51 میلیون دلار) برای متقاعد کردن قهرمانان فرانسه به جدایی از با ارزش ترین مالکیت خود کافی باشد، و خود دیوید به وضوح مشتاق تجارت در انگلیس است.

او به تله فوت گفت: "من با لیل قرارداد دارم. مهمترین چیز برای من این است که فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانم. بعد از آن چه اتفاقی می افتد، خواهیم دید. اما لیگ برتر همه را جذب می کند. این رقابتی ترین لیگ جهان است. این لیگ واقعاً خوب است."

چلسی همچنان علاقه مند به دیوید است، زیرا او را در دو فصل گذشته زیر نظر داشته است، اما این معامله به خریدی پولدار مانند تیمو ورنر و روملو لوکاکو در تابستان امسال بستگی دارد. لیورپول و آرسنال نیز به‌عنوان مکان‌هایی بالقوه در نظر گرفته شده‌اند که پیش از این در سال 2020 قبل از جذب دیوگو جوتا، به فکر جذب دیوید بود. در همین حال، آرسنال مطمئناً به دنبال یک مهاجم است، زیرا پیر امریک اوبامیانگ را در ژانویه به بارسلونا منتقل کرد. نیوکاسل همچنین در بحبوحه بازسازی باشگاه‌ با پول هنگفتش شایع شده است، مانند اینتر که مهاجم خود، لائوتارو مارتینز را به طور مکرر با باشگاه‌های دیگر مرتبط کرده است.

همانطور که ماوروماراس گفت، شما هرگز نمی توانید پاری سن ژرمن را رد کنید، زیرا اگر امباپه واقعاً در تابستان امسال به مادرید برود، مطمئناً به دنبال جذب او خواهند بود. با این حال، دیوید برای انجام دادن چیزهای زیادی در لیل باقی مانده است. دفاع از عنوان قهرمانی آن‌ها در لیگ فرانسه به پایان رسیده است، زیرا آنها در رده یازدهم جدول رده بندی قرار دارند، اما لیگ قهرمانان به دیوید و لیل سکویی ارائه می دهد که شبیه هیچ سکوی دیگری در فوتبال فرانسه نیست. سقوط چلسی یکی از بزرگترین لحظات تاریخ باشگاه است و لیل برای تحقق آن به بهترین مهاجم خود در بهترین حالت نیاز دارد.

دیوید پس از کمک به لیل که با سه گل در گروه خود پیروز شد، به یوفا گفت: «ما می دانستیم این به چه معناست. نه تنها برای ما، بلکه برای باشگاه، زیرا اولین بار بود که باشگاه در مرحله گروهی اول شد. من فکر می کنم به عنوان یک بازیکن، هرجا که می روید، همیشه می خواهید رد دست خود را روی باشگاه بگذارید.»

دیوید قبلاً با حضور آن‌ها به عنوان قهرمانی لیگ فرانسه، اثر بزرگی بر روی باشگاه بر جای گذاشته است و او در تابستان امسال یک عنوان دیگر را به شکل مبلغ هنگفتی برای نقل و انتقالات باقی خواهد گذاشت. با این حال، اکنون سؤال این است که او تا چه حد می تواند این مبلغ را قبل از اینکه روی چرخ و فلک مهاجم جوان تابستانی بپرد، بالا ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز