خبرگزاری کار ایران

کشتی‌گیرانی که در جام تختی شرکت نمی‌کنند، چه کسانی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۱۶

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی و جهانی ۲۰۲۲ پیش از این رقابت‌ها اعلام شده بود.

به گزارش ایلنا، نحوه انتخاب اعضای تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور رقابت‌های جهانی صربستان (۱۹ تا ۲۷ شهریور ۱۴۰۱) و بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین (اواخر شهریور و اوایل مهر ۱۴۰۱) اعلام شد. سومین مرحله از چرخه انتخابی نیز از فردا (4 اسفند) به میزبانی خوزستان و در شهر اهواز آغاز خوهد شد.

 طبق اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی از سوی فدراسیون و کادر فنی، میثم دلخانی در 63 کیلوگرم که علاوه بر کسب عنوان قهرمانی جهان 2021 به تازگی مدال طلا مسابقات جام دانکلوف بلغارستان را کسب کرد، محمدرضا گرایی در 67 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در 130 کیلوگرم به علت کسب مدال طلای جهان بزرگسالان نروژ به همراه محمدعلی گرایی در 77 کیلوگرم و پژمان پشتام در 82 کیلوگرم که به مدال برنز جهان و امین میرزازاده قهرمان سنگین وزن امیدهای جهان که مدال طلا امیدهای جهان صربستان را کسب کرد از حضور در جام تختی  معاف هستند.

بر این اساس کادر فنی تیم ملی پیش از این چرخه ی انتخابی تیم ملی برای این دو رقابت را به شرح زیر اعلام کرده بود:

۱- برگزاری مسابقات قهرمانی کشور سر وزن قانونی در تاریخ ۲۵ آذر ۱۴۰۰

۲- برگزاری مسابقات جهت کسب سهمیه جام تختی با یک کیلوگرم ارفاق وزن در تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۰

۳- برگزاری مسابقات جام جهان پهلوان تختی با یک کیلوگرم ارفاق وزن در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰

تبصره ۱: از مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات کسب سهمیه جام تختی در هر وزن ۳ کشتی گیر در جام تختی حضور خواهند یافت.

تبصره ۲: اعضای تیم ملی جوانان اعزامی به مسابقات جهانی مجوز حضور مستقیم در جام تختی را دارند.

تبصره ۳: اعضای تیم ملی امید (زیر ۲۳ سال) اعزامی به مسابقات جهانی مجوز حضور مستقیم در جام تختی را دارند.

تبصره ۴: دارندگان مدال طلای مسابقات ارتش های جهان مجوز حضور مستقیم در جام تختی را خواهند داشت.

تبصره ۵: اعضای اعزامی به رقابت های جهانی نروژ حضور مستقیم در جام تختی را خواهند داشت.

تبصره ۶: دارندگان مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، رقابت های جهانی بزرگسالان نروژ ۲۰۲۱ و نفرات اول (مدال طلا) رقابت های زیر ۲۳ سال جهان صربستان ۲۰۲۱ از حضور در رقابت های جام جهان پهلوان تختی معاف هستند.

نکته*چنانچه در آینده از طرف فدراسیون کشتی سهمیه بیشتری جهت حضور در جام تختی درنظر گرفته شود از نفرات سوم به بعد مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات کسب سهمیه جام تختی، نفرات، دارای اولویت انتخاب خواهند شد.

۴- بعد از برگزاری مسابقات جام جهان پهلوان تختی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد.

۵- تیم های اعزامی به مسابقات جهانی و بازی های آسیایی بعد از ارزیابی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت های مختلف که با حضور تمامی نخبگان اوزان دهگانه برگزار خواهد شد، پس از ارزیابی کادر فنی انتخاب خواهند شد.

نکته* بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، تورنمنت های مختلفی تا مسابقات جهانی و بازی های آسیایی وجود دارد که تمامی کشتی گیران منتخب در آن مسابقات حضور خواهند یافت تا شایسته ترین افراد جهت حضور در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی شناسایی و معرفی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز