خبرگزاری کار ایران

خوش شانس بودند که فقط با یک گل شکست خورد؛

رئال چگونه می‌تواند پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۶۷۱

تیم کارلو آنچلوتی در حمله به پاریس تقریباً هیچ حرکتی ارائه نکرد و به همین دلیل از تیبو کورتوا برای زنده نگه داشتن رویاهای لیگ قهرمانان اروپا تشکر می‌کند.

به گزارش ایلنا، حتی با وجود اینکه کارلو آنچلوتی چند بار - و چند بار بعد از آن - حملاتش به دروازه پاری سن ژرمن بلوکه شد، سرمربی رئال مادرید می‌توانست به خاطر این که فکر می‌کرد از این مشکل خلاص شده، بخشیده شود. تیم او در شبی که تیبو کورتوا پنالتی لیونل مسی را مهار کرد و به بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رفت، در مسیری بود که مقابل پاری سن ژرمن کلین شیت کند. در حالی که نیمار در فاصله 40 یاردی دور از دروازه قرار داشت، ممکن است ذهن آنچلوتی به کنفرانس مطبوعاتی، پرواز به خانه، دیدار با آلاوس در روز شنبه در لالیگا منحرف شود. اما زمانی که توپ به کیلیان امباپه رسید، حتی با جلوتر بودن لوکاس وازکز و ادر میلیتائو، تمرکز به زمان حال برگشت. وقتی مهاجم فرانسوی در حال پرواز است، شما موظف به توجه هستید!

چند ثانیه بعد، در حالی که توپ در پشت تور کورتوا لانه می‌کند، پی‌اس‌جی برنده فقید را شایسته نمایش می‌دانست، و با این حال، آنچلوتی ممکن است فکر کند که از این کار خلاص شده است. این بازی هنوز زنده است، حتی اگر تیم مائوریسیو پوچتینو با برتری 1-0 روی صندلی رانندگی باشد. آنچلوتی پس از بازی اعتراف کرد: "ما خوب بازی نکردیم، آنطور که می خواهیم بازی نکردیم، آنها برتر بودند." در یک شب دیگر، پی اس جی خیلی قبل از آخرین ثانیه‌های بازی به گل می‌رسید.

رئال چگونه می‌تواند پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد؟

امباپه دو بار توسط کورتوا ناکام ماند، آنخل دیماریا در همان اوایل زمانی که باید گلزنی می‌کرد هم با واکنش سنگربان بلژیکی رو به رو شد و مسی هم از روی نقطه پنالتی ناکام ماند. مادریدی‌ها در مجموع تنها سه شوت به سمت دروازه زدند که همگی خارج از چارچوب بودند؛ کمترین تعداد شوت داخل چارچوب آن‌ها در یک بازی اروپایی از فصل 04-2003! در همین حال، پاری سن ژرمن با 21 تلاش، کورتوا را در انتها جای قرار داد. در مارکا این جمله تیتر شد: «کورتوا رئال و شرمساری را نجات داد».

مادرید که در این فصل به وضوح متوجه لغو قانون گل های خارج از خانه شده بود، علاقه چندانی به حمله به دروازه جانلوئیجی دوناروما نشان نداد یا حتی عبور از نیمه زمین برای گلزنی. تاکتیک آنچلوتی این بود که عقب بنشیند و دفاع کند و امیدوار بود وینیسیوس جونیور و کریم بنزما در یک لحظه گل را به ارمغان بیاورند. با این حال، پاری سن ژرمن بهتر از آن چیزی که میهمان پیش بینی می‌کرد پرس می کرد و پاس های بلند مادرید به مهاجمانش بی رویه و عجولانه بود.

گاهی اوقات بنزما حتی به خود زحمت نمی داد تا در انتهای توپ های بلند تلاش به کنترل آن کند. شاید به این دلیل بود که او نیمه آماده بود، پس از مصدومیت عجله داشت تا در ترکیب اصلی پاریس قرار بگیرد، یا به این دلیل که امیدی به سیستم انتخابی آنچلوتی نمی‌دید. خط هافبک به قدری عقب بود که وقتی مهاجمان توپ را در اختیار داشتند، هیچ حمایتی از مهاجمان وجود نداشت و وظیفه در اختیار گرفتن کل خط دفاعی پاری سن ژرمن را به عهده داشتند. اشرف حکیمی، بازیکنی که مادرید هرگز نباید می‌فروخت، وینیسیوس را در هر فرصتی به غل و زنجیر می کشید.

رئال چگونه می‌تواند پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد؟

آنچلوتی گفت: "در برنابئو، بازی متفاوتی خواهد بود." مادرید بدون کاسمیرو، بهترین بازیکن خود به جز کورتوا، و فرلاند مندی که هر دو محروم هستند، در بازی برگشت حضور خواهد داشت. مندی شب آسانی را در پاریس سپری نکرد، اما او نیز غایب خواهد بود، زیرا دیوید آلابا احتمالاً مجبور خواهد شد تا او را پوشش دهد، یا ناچو از موقعیت خارج شده استفاده می کند. گزینه دیگر مارسلو است، اگرچه با توجه به نمایش های کهنه کار برزیلی در چند سال گذشته، تصمیم آنچلوتی برای انتخابش جسورانه خواهد بود.

غملکرد مادرید در روز سه‌شنبه در نقطه مقابل جسور بود و اگر آنچلوتی خواهان حمایت هواداران بدنام خانگی باشد، باید به‌طور قابل توجهی بیشتر از تیمی که در بازی رفت نشان داد، به آنها موقعیت نشان دهد. استفاده از فده والورده ممکن است یکی از گزینه‌ها باشد، این بازیکن ملی پوش اروگوئه‌ای می‌تواند با شدتی که مارکو وراتی ارائه می‌کند، برابری کند. ادواردو کاماویگا ممکن است گزینه دیگری باشد، در حالی که گرت بیل در چند روز گذشته دوباره شروع به بدست آوردن دقایقی برای حضور در ترکیب کرده است.

بازیکن ولزی پیش از این برای رئال مادرید بخشی از معجزات اروپایی بوده و آنچلوتی چندان دور از تکیه بر این علم نیست. هیچ ایده‌ای بهتر این نیست که لوس بلانکوس باید بهتر از تیمی باشد که در مسابقه در پاریس، نشان داد.

ریک شارما - گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز